Przygotowanie i realizacja zamówienia

Wstęp

Dokument pokazuje mechanizm tworzenia zamówienia skojarzonego z wybranym zleceniem pracy. Wskazujemy kilka ścieżek generowania zamówienia w zależności od mechanizmu oraz posiadanych w systemie informacji. Pokazujemy również podstawową interakcję kontrahentów przez Portal (Dostawcy).

Zadanie

Zlecenie pracy wymaga dostarczenia materiałów na budowę. W związku z tym należy przygotować zamówienie, które pozwoli na dostarczenie materiałów na miejsce budowy. Zamówienie może być przygotowane na podstawie planów materiałowych, ręcznie dodanych elementów lub jako puste zamówienie jedynie z określeniem zakresu, który dostawca samodzielnie komponuje na podstawie wiedzy projektowej.

Realizacja zamówienia

Przechodzimy do widoku zleceń pracy, wybieramy interesujące nas zlecenie pracy/obiekt/element konstrukcyjny.

delivery order preparation 5ac24
Rysunek 1. Widok zleceń pracy dla określonego obiektu budowlanego

Wyświetla się widok szczegółów zlecenia pracy. Na jego podstawie możemy podjąć decyzję o generacji zamówienia. Zamówienie możemy utworzyć jako szybkie zamówienie, którego treść dobierze dostawca lub określić elementy zamówienia szczegółowo na podstawie planu materiałowego dla danego zlecenia pracy.

delivery order preparation 4868f
Rysunek 2. Szczegóły zlecenia pracy

Jeśli chcemy zamówić u dostawcy dostawę materiału i jedynie potrzebujemy określić dodatkowy komunikat dla dostawcy. Np. "Proszę o realizację wszystkich elementów do tego obiektu zgodnie z uzgodnionym projektem", to wybieramy opcję "Generuj szybkie zamówienie". Wówczas system utworzy zamówienie z określonym zakresem, który dostawca samodzielnie uzupełni.

delivery order preparation 65e31
Rysunek 3. Widok zamówień - generacja szybkiego zamówienia

Możemy również przejść do listy planów materiałowych wybrać elementy, które nas interesują z planu materiałowego i wysłać je jako elementy do dostarczenia przez dostawcę.

delivery order preparation 3747e
Rysunek 4. Widok planów materiałowych - dodanie planu lub utworzenie zamówienia

Zamówienie po wygenerowaniu i zmiany stanu na Gotowe może zostać przesłane automatycznie do Dostawcy a później być realizowane - tworzone dostawy - już poprzez Portal, do którego dostawca będzie miał dostęp. Aby to wykonać zamówienie, musi być w stanie Gotowe oraz muszą być włączone automaty (schedulery), które odpowiadają za wysyłkę dokumentów do dostawcy.

Możemy również ręcznie zmienić stany na odpowiednie w kolejności, gdy chcemy samodzielnie wprowadzić treść dostaw np. postfactum dla dokumentów, które dostawca przesłał w formie załączników do emaila. Aby to zrobić, przechodzimy do zakładki Dostawy i wybieramy przycisk (+) Dostawa.

delivery order preparation 5691b
Rysunek 5. Utworzenie dostawy na podstawie zamówienia

Następnie, aby ułatwić sobie pracę, możemy zaimportować elementy dostawy bezpośrednio z pliku CSV/XLS do treści danej dostawy. Możemy również dodawać elementy, ręcznie wybierając je z lokalnego słownika typów elementów.

delivery order preparation f5b17
Rysunek 6. Dodanie ręczne elementów dostawy

Lub możemy przesłać link do dokumentu Zamówienia do wybranych osób dostawcy. Możemy to zrobić automatycznie lub ręcznie wybierając odpowiedni przycisk z widoku. Aby zobaczyć jak wygląda zamówienie widoczne dla dostawcy w Portalu wybieramy odpowiedni przycisk, który automatycznie otworzy nowe okno z widokiem zamówienia w Portalu.

delivery order preparation ff0ad
Rysunek 7. Otwarcie zamówienia w widoku Portalu

W wioku dokumentu możemy wykonać wszystkie operacje, które wykonywałby przedstawiciel dostawcy. Możemy sprawdzić szczegóły zamówienia, zobaczyć elementy dostawy, sprawdzić stan magazynowy, a także zobaczyć historię zmian. Możemy również zaimportować elementy dostawy.

delivery order preparation 78331
Rysunek 8. Widok Portalu - zamówienie. Potwierdzenie dostawy oraz import elementów z pliku
Wszystkie operacje zostały opisane w dokumentacji Portalu oraz odpowiednich instrukcjach użytkownika modułów systemu AMAGE.

Jeśli już dostawa została wprowadzona do systemu, możemy wykonać dalsze kroki tj. sprawdzenie dostawy i wprowadzenie dostawy poprzez dokument magazynowy do wybranego magazynu.

Dalsze kroki

Sprawdzenie dostawy wykonujemy poprzez wybranie odpowiedniej akcji z menu systemu głównego. Oczywiście wszystkie te czynności dostępne są w aplikacji mobilnej, która pozwala na wykonanie sprawdzenia dostawy bezpośrednio na miejscu realizacji dostaw.

delivery order preparation f0ae6
Rysunek 9. Sprawdzenie dostawy lub sprawdzenie automatyczne

Po sprawdzeniu ilości materiałów stanowią informację do wykonania operacji magazynowych i wprowadzenia elementów poprzez dokument przyjęcia na magazyn. Wówczas materiały zostaną zaksięgowane w magazynie i będą dostępne do dalszych operacji.

delivery order preparation 01f0a
Rysunek 10. Szczegóły dostawy - ilości po sprawdzeniu

Elementy widoczne w magazynie.

delivery order preparation b4d45
Rysunek 11. Szczegóły stanu magazynowego
System pozwala na pełne śledzenie ścieżki materiałowej od zamówienia, przez dostawę, sprawdzenie dostawy, aż do zaksięgowania materiałów w magazynie. Wszystkie operacje są zapisywane w systemie i dostępne do wglądu w każdej chwili.

Więcej

Howto powstało na bazie wersji systemu 1.17.0.2 (03.2022) oraz przedstawia funkcje, które mogą nie być dostępne w Twoim systemie. Zapytaj AMAGE o udostępnienie tej funkcjonalności.
Ze względu na ciągły rozwój systemu niektóre ekrany lub pliki konfiguracji mogą wyglądać nieznacznie inaczej, ale zachowają nadal pełną funkcjonalność tutaj opisaną. Nie wpływa to na zasadnicze funkcje opisywane w tym dokumencie.