Wersje 1.25.x
Zmiany i nowości
Wersja 1.25.0.0
Nadzór - aktualizacja parametrów z dokumentów magazynowych z definicją powiązania
W module nadzoru dodano możliwość określenia wprost mapowania parametrów, które pochodzą z dokumentów magazynowych z parametrami nadzorowanego zasobu. Pozwala to na wskazanie mapowania dla poszczególnych pól oraz na wielokrotne kopiowanie parametrów źródłowych do docelowych.
W przypadku, gdy nie będzie istniało żadne powiązanie, to system automatycznie skopiuje parametry zgodnie z nazewnictwem oryginalnych elementów. |
Dostępność: Nadzór |
Nadzór - automatyzacja - zmiana stanu - uruchomienie nadzoru dla innych zasobów wg. filtra
W automatyzacji nadzoru, dla zmiany stanu do określonego (tutaj 'Spawanie zakończone') zdefiniowano możliwość dodatkowego określenia, których zasobów dotyczy ten automat. Dla filtrów można wykorzystać:
-
Brak opcji - automatyzacja dotyczy aktualnego zasobu
-
Inne zasoby - reguła dotyczy innych zasobów (zalecane określenie dodatkowe ograniczeń wyboru)
-
Ograniczenia - TYp, Grupa produktów, Lokalizacja - ograniczenie zasobów, do wybranych parametrów
-
Tylko pod-zasoby źródłowego zasobu - ograniczenie tylko dla zasobóœ, które są danego zakresu
Pozwala to na zdefiniowanie zmiany, która będzie wpływała na wybrane pod-zasoby o określonym typie. Pozwala to na inicjalizację nadzoru np. dla podrzędnych elementów typu X, które są podrzędnymi aktualnego zasobu.
Dostępność: Nadzór |
Raporty - uniwersalny eksport raportu z dostępnych widoków w bazie danych
Rozbudowano możliwość generowania raportów specyficznych dla klientów. Czasami funkcje dostępne w systemie nie umożliwiają generacji raportów, które dokładnie odpowiadają oczekiwaniom klienta. Za pomocą tej funkcji pozwalamy na udostępnienie użytkownikom reportu, który bazuj na widokach bazy danych, które zostają przygotowane specyficznie dla tego wdrożenia.
Widoki generowane są przez wdrożeniowców AMAGE lub przez użytkowników systemów On-Premises po zapoznaniu się z dokumentacją systemu. Raport wynikowy to raport PDF/XLS odpowiadający w treści zawartości widoku bazy danych.
Dla użytkowników korporacyjnych udostępniana jest dokumentacja schematu bazy danych z opisem i powiązaniami tabel. Użytkownicy mogą samodzielnie tworzyć widoki w określonej przestrzeni bazy danych. |
Dostępność: Raporty |
Nadzór - rejestracja użytkownika - przycisk "na siebie"
W module nadzoru, gdy zdefiniujemy parametr wyboru użytkownika z listy dla danego parametru, to w formularzu wprowadzanego parametru pojawi się dodatkowy przycisk 'Na siebie', który pozwoli wybrać aktualnie zalogowanego użytkownika.
Dostępność: Nadzór |
Nadzór - aktualizacja parametrów z dokumentów magazynowych z definicją powiązania
Dla definicji wykorzystania identyfikatora w trakcie rejestracji nadzoru mamy możliwość wykorzystania danych, które powstały w module dostaw/magazynowym. Po włączeniu tej opcji, system będzie przeszukiwał dokumenty magazynowe w poszukiwaniu zeskanowanych kodów. Po ich znalezieniu oraz posiadaniu przez dokument magazynowy specyficznych parametrów dostaw (np. informacje o klasyfikacji materiału, deklaracji producenta) zostaną one przepisane do danego zasobu, którego nadzór realizujemy.
Za pomocą definicji dodatkowej możemy określić dokładne mapowanie parametrów pomiędzy dokumentem magazynowym a docelowymi parametrami zasobu. Robimy to, zmieniając ich nazwę lub wykorzystując już istniejące parametry w zasobie.
Dostępność: Nadzór |
Nadzór - automatyzacja - zmiana stanu - uruchomienie nadzoru dla innych zasobów wg. filtra
System pozwala na automatyczne utworzenie innych szablonów nadzoru w momencie osiągnięcia określonego stanu. Wykonujemy to za pomocą definicji w szablonie i wskazując, jakie szablony mają być zainicjalizowane.
W tej wersji pojawiła się możliwość inicjalizacji nadzoru nie tylko dla aktualnego zasobu, ale też dla innych. Za pomocą filtrów możemy określić, jaki/jakie zasoby mają być zainicjalizowane wskazanymi szablonami nadzoru. Mamy możliwość ograniczenia zasobów tylko w ramach danego drzewa zależności, ale też wskazać typ i inne parametry zasobów, w celu ich wyfiltrowania.
Dostępność: Nadzór |
Parametry produkcyjne - filtrowanie parametrów integracji z systemami wagowymi
Dla systemu integracji danych produkcyjnych pochodzących z oprogramowania GSW dodano możliwość dodatkowego filtrowania danych i określenia docelowego parametru produkcyjnego. Za pomocą opcji System zewnętrzny - filtr danych
mamy możliwość wskazania kodu i wartości, która będzie uwzględniana w tym parametrze. Pozwala to na wprowadzenie do danego parametru np. danych z systemu wagowego dotyczącego tylko określonego dostawcy lub pojazdu.
Dostępność: Produkcja |
Plany parametrów produkcyjnych - widok zbiorczy w formie analitycznej
Dane parametrów produkcyjnych zyskały dodatkowy widok zbiorczy. Za pomocą tego widoku mamy możliwość przeglądania danych, które pochodzą z analityki danych produkcyjnych w widoku zbiorczym. Każdy z elementów posiada rozwinięcie wyświetlające informacje o wszystkich składnikach danego parametru planu produkcyjnego wraz z porównaniem z wykonaniem rzeczywistym pochodzącym z akwizycji danych.
Dostępność: Produkcja |
Importer - zasoby - import identyfikatorów
Do importera zasobów dodano możliwość importu identyfikatorów oraz określenia typu importowanego identyfikatora.
Dostępność: Integracje |
Importer - typy elementów - dane finansowe
Dla importera typów elementów dodano możliwość importu wszystkich danych finansowych i magazynowych znajdujących się w rozszerzeniu informacji pochodzących z modułów magazynowych, dostaw i dzierżawy.
Dostępność: Integracje |
Importer - COBie - import arkusza Attribute
Dla importera formatu COBie dodano możliwość importu arkusza atrybutów i ich wartości. Wszystkie dane tam zawarte zostają zaimportowane do powiązanych zasobów (komponentów).
Atrybuty importowane są tylko dla zasobów (komponentów) z arkusza COBie. |
Dostępność: Integracje |
Integracje - Palisander - automatyczna integracja dokumentów pz/wz
Dla systemu dzierżaw i ich rozliczania dodano możliwość importu danych w formacie EDI pochodzących z firmy Palisander. Dane dostaw i zwrotów automatycznie integrowane są w systemie.
Dostępność: Dzierżawy |
Archiwum plików - przeglądarka katalogów/plików/wersji ogólna
Do systemu dodano archiwum ogólnych plików/katalogów. Pozwala to na wykorzystanie systemu do przechowywana danych i załączników niepowiązanych z istniejącymi w systemie zasobami, typami lub innymi obiektami. Mamy możliwość dodania katalogów, plików oraz kolejnych wersji plików.
Pliki mogą być przeglądane, pobierane oraz dołączane do struktury zasobów i typów. Pozwala to na szybsze generowanie i wyświetlanie danych w formie archiwum plików.
Dostępność: Dokumentacja |
Importer - COBie - możliwość rozpoznawania kolumn przez ich nagłówki
Importer formatu COBie został wyposażony w dodatkowe opcje, z których jedna z nich pozwala na zdefiniowanie dynamicznego wykrywania położenia danych w poszczególnych arkuszach danych. Domyślnie system wykrywa położenie danych na podstawie ich rozmieszczenia we wzorcowych szablonach.
W przypadku zmiany formatu i włączeniu tej opcji, system dynamicznie wykrywa dane w kolumnach na podstawie tekstu z nagłówka.
Tekst w nagłówku musi odpowiadać tekstowi z wzorcowych danych importu formatu COBie. |
Dostępność: Integracje |
Eksporter danych - końcówka generacji raportu z zakładki
Dla systemów automatycznej integracji dodano możliwość wygenerowania raportu z wybranego szablonu raportu i zdefiniowanej zakładki (definicji danych/filtrów).
Automat po wybraniu opcji Generator raportów
w trakcie jego wywołania wybierze raport z określonym zakresem danych i wygeneruje raport w wybranym formacie XLS/PDF i wykorzysta go w zdefiniowanej końcówce danych i wyśle jako załącznik emailem lub prześle na określony serwer SFTP.
Dostępność: Integracje |
Identyfikatory - edytor dodawania identyfikatorów zapamiętuje ostatnio wybrany typ identyfikatora
Formularz identyfikatora zapamiętuje ostatnio wybrany typ identyfikatora i wykorzystuje go jako domyślny przy kolejnym otwarciu tego formularza przez danego użytkownika.
Dostępność: Struktura |
Inspekcje - widok mobilny - nawigacje do informacji o zasobie
W widoku mobilnym inspekcji dodano dodatkowe przyciski nawigacyjne pozwalające na przejście do szczegółów informacji o danym zasobie.
Dostępność: Inspekcje |
Nadzór - widok mobilny - nawigacje do informacji o zasobie, serwisie oraz inspekcjach
W widoku szczegółów nadzorowanego zasobu dodano przyciski, które pozwalają na szybkie przejście do powiązanych z danym zasobem zgłoszeń serwisowych lub inspekcji.
Dostępność: Nadzór |
Magazyn - dokument przeniesienia z dokumentu rezerwacji
W systemie dodano obsługę przetworzenia dokumentu rezerwacji na dokument przeniesienia pomiędzy magazynami. Pod koniec takiej operacji użytkownik ma możliwość usunięcia danej rezerwacji.
Pozwala to na wykorzystanie funkcji rezerwacji materiału w zleceniach pracy, a następnie przeniesieniu danych na magazyny poszczególnych gniazd produkcyjnych.
Dostępność: Magazyny |
Magazyn - dokument magazynowy - edycja i wybór materiału z innymi parametrami
Funkcjonalność dostępna w momencie włączenia śledzenia materiałów w magazynie/dostawach z wykorzystaniem dodatkowych parametrów. |
W momencie edycji dokumentu magazynowego, który powstał na podstawie rezerwacji materiałów w zleceniach pracy, system wykrywa dodanie identyfikatorów powiązanych z innym zestawem parametrów danego typu materiału. W takim przypadku system dodaje elementy magazynowe zgodnie z zeskanowanym kodem jednocześnie korygując ilości materiału wynikające z planu materiałowego.
Dostępność: Magazyny |
Magazyn - operacja konwersji materiału - wydanie/przyjęcie z innymi parametrami
Funkcjonalność dostępna w momencie włączenia śledzenia materiałów w magazynie/dostawach z wykorzystaniem dodatkowych parametrów. |
W przypadku materiałów na magazynie, które posiadają określone parametry dodatkowe np. długość, wytop, certyfikat itp. istnieje możliwość konwersji materiału po jego zużyciu. Za pomocą akcji Konwertuj typy parametrów WYJ/WEJ
mamy możliwość zmiany parametrów. Na magazynie powstaje nowy materiał z nowymi parametrami i generowane są dwa dokumenty - wydania oryginalnego materiału i przyjęcia nowego materiału na magazyn.
Dostępność: Magazyny |
Magazyn - mobile - operacja przesunięcia materiału na podstawie dokumentu rezerwacji
W menu kontekstowym widoku szczegółów dokumentu magazynowego oraz w widoku mobilnym dodano możliwość generacji przeniesienia materiału w dokumencie rezerwacji zamiast generowania dokumentu wydania.
Dostępność: Magazyny |
Dostawa, Magazyn, Typy - transfer plików zapisanych w dostawie do elementów w łańcuchu operacji
Za pomocą opcji wdrożeniowej możemy wgrać załączniki do operacji magazynowych oraz zamówienia dostaw. Za pomocą modułu nadzoru i operacji skanowania kodów mamy możliwość wprowadzenia tych załączników do powiązanych zasobów, które zostały wyprodukowane z materiału w tych dostawach.
Dostępność: Magazyny |
Dostawa, Magazyn - załączniki do poszczególnych elementów dokumentów (np. certyfikaty)
Za pomocą opcji wdrożeniowej można włączyć dodatkową funkcję przechowywania załączników do poszczególnych elementów magazynowych/dokumentów dostaw. Pozwala to na wprowadzenie za pomocą tej funkcji dokumentów typu deklaracja, certyfikat materiału w trakcie realizowania procedury dostawy/operacji magazynowych.
Dokumenty te zostają zachowane na magazynie i w powiązanych dokumentach. Mogą zostać też użyte w procesie nadzoru do kompleksowego śledzenia obiegu materiałów w systemie i generowania dokładnej dokumentacji.
Dostępność: Magazyny |
Importer - COBie - import arkusza Attribute
Dla importera formatu COBie dodano możliwość importu arkusza atrybutów i ich wartości. Wszystkie dane tam zawarte zostają zaimportowane do powiązanych zasobów (komponentów).
Atrybuty importowane są tylko dla zasobów (komponentów) z arkusza COBie. |
Dostępność: Integracje |
Magazyn - Plan materiałowy - rezerwacja z planu z wyborem magazynów, z których wybierany jest materiał
W planie materiałowym w zleceniach pracy dodano możliwość wygenerowania rezerwacji materiału z wyborem magazynów, z których mają być wykonane rezerwacje. Pozostawiono też domyślny tryb automatyczny, który pozwala na wybór materiału z wszystkich dostępnych magazynów.
Dostępność: Zlecenia pracy |
Importery - dokumenty magazynowe - import dokumentów z parametrami
Funkcjonalność dostępna w momencie włączenia śledzenia materiałów w magazynie/dostawach z wykorzystaniem dodatkowych parametrów. |
Importer dokumentów magazynowych został rozbudowany o możliwość importu elementów magazynowych do określonych materiałów specyfikowanych za pomocą dodatkowych parametrów. Pozwala to na wprowadzenie/wydanie materiału dokładnie z określonego typu elementów wraz z jego parametrami np. certyfikat, wytop
Dostępność: Integracje |
Importer zasobów - dodatkowe parametry - dodanie ich z widoku mapowania
W importerze zasobów dodano możliwość zdefiniowania dodatkowych parametrów bezpośrednio z zakładki (etapu) mapowania pól importowanych.
Dostępność: Integracje |
Importery - importer parametrów do typów (osobny)
Dodano osobny typ importera. Importer parametrów dla typów elementów. Dodano go oprócz już istniejącej możliwości definicji parametrów w ogólnym importerze typów elementów. Za jego pomocą można zaimportować parametry do typów w uproszczony sposób za pomocą osobnego, dedykowanego importera.
Parametry typów
Dostępność: Integracje |
Importery - importer mapowania dokumentacji
Dodano importer mapowania dokumentacji. Za jego pomocą mamy możliwość zaimportowania dodatkowego mapowania dokumentacji tj. wskazania dla określonego zasobu, w którym miejscu załączników znajduje się określona część dokumentacji np. schematy jednokreskowe elektrycznego urządzenia na stronach 11-23 w dokumentacji liczącej 1000 stron. Ułatwia to nawigację i szybki dostęp do danych.
Dostępność: Integracje |
Importer zasobów - parametry - możliwość podania kodu parametru zgodnie z nomenklaturą Excel, jednostka parametru
W importerze zasobów dodano możliwość wprowadzenia parametrów dodatkowych poprzez podanie kodu zgodnego z nomenklaturą Microsoft Excel tj. kolumny A-ZZZ. Za pomocą tej formy określenia kolumny systemu automatyczne ją przelicza na indeks kolumny.
Dostępność: Integracje |
Importer - importer wykonań inspekcji
Dodano do systemu importer wykonań inspekcji. Za jego pomocą mamy możliwość zaimportowania historii wykonań inspekcji lub inspekcji wykonanych przez zewnętrzne osoby/firmy.
Dostępność: Integracje |
Listy/tabele - zmienić sposób prezentacji przycisków uwzględniający dużą wydajność tabel
Zmieniono całkowicie sposób wyświetlania list i tabel w systemie. Od teraz przyciski w listach generowane są znacznie szybciej i unika się problemu z wolnym odświeżaniem danych.
Dostępność: Wszędzie |
Baza danych - Widoki w bazie danych dla analityki klienta
Dodano nowy typ raportu tzw. dowolny, który pozwala na eksport raportów ze zdefiniowanych w bazie danych widoków (Views). Za ich pomocą można uzyskać dodatkowe dane/agregację danych. Po zdefiniowaniu takiego widoku udostępniany jest on w aplikacji za pomocą tego raportu. Można go wygenerować w formie PDF/XLS oraz zintegrować w mechanizmach automatyzacji.
Dane i widoki definiowane są przez wdrożeniowców AMAGE lub w przypadku rozwiązań On-Premises przez użytkowników Klienta, którzy otrzymują dokumentację bazy danych. |
Dostępność: ** |
Importer pojedynczy - możliwość określenia dodatkowych opcji
Dla importerów pojedynczych dodano możliwość określenia dodatkowych parametrów takiego importu. Pojawił się dodatkowy krok Opcje
w kreatorze importu.
Dostępność: Integracje |
Importer - COBie - importer arkusza Documents
Dla formatu COBie zaimplementowano dodatkowy mechanizm importu pozwalający na zaimportowane plików z arkusza Document
standardu COBie.
Pliki wraz z arkuszem COBie przesyłane są na serwer AMAGE, który automatycznie importuje je do określonych zasobów/komponentów.
Dostępność: Integracje |
Importer - COBie - wybór elementów do importu (lokalizacje, obiekty, parametry, systemy)
Dla importera danych COBie zdefiniowano możliwość określenia zakresu importowanych danych. Można wybrać jakie elementy (arkusze) zostaną zaimportowane do systemu AMAGE na podstawie tych danych.
Dostępność: Integracje |
Raporty - projektant raportów przez użytkownika
Dodano do systemu możliwość generowana raportów z predefiniowanymi kolumnami i określeniem przez użytkowników ich kolejności, widoczności oraz rozmiarów.
Raporty definiowalne widoczne są jako raporty z ciemnym tłem w selektorze raportów. Pozwalają one wybrać format raportu (A4/A3), jego orientację oraz zdefiniować kolumny, które powinny się znaleźć w takim raporcie, ich kolejność oraz szerokość. Taką konfigurację można oczywiście zapisać jako zakładkę raportu i generować już później w sposób automatyczny.
Dostępność: Wizualizacje |
Konfiguracja - Raporty - widok raportów systemowych tylko z obsługiwanych modułów
W widoku listy raportów oraz w konfiguracji pojawiają się tylko raporty, do których użytkownik ma uprawnienie i jakie moduły są aktualne aktywne w danej instancji.
Dostępność: Wizualizacje |
Raport - Typy - uniwersalny
Z wykorzystaniem nowego formatu definiowalnych raportów udostępniono raport Typów Elementów.
Dostępność: Wizualizacje |
Raport - Zasoby - uniwersalny
Z wykorzystaniem nowego formatu definiowalnych raportów udostępniono raport listy zasobów.
Dostępność: Wizualizacje |
Raport - lista użytkowników - uniwersalny
Z wykorzystaniem nowego formatu definiowalnych raportów udostępniono raport listy użytkowników
Dostępność: Wizualizacje |
Nadzór - zmiana stanu - powiązanie danych z magazynem - uwzględnienie załączników
W trakcie realizacji nadzoru i kopiowania parametrów pomiędzy magazynem a zasobem, który wykorzystuje dany materiał, kopiowane są również załączniki, które powstały na magazynie.
Pozwala to na skopiowanie do zasobów listy załączników np. certyfikatów, które powstały w trakcie procedury dostaw/zamówień.
Dostępność: Nadzór |
Magazyn - oznaczanie dokumentów rezerwacji w liście dokumentów magazynowych
W liście dokumentów magazynowych, dokumenty rezerwacji otrzymują własne wyróżnienie intensywnym kolorem.
Dostępność: Magazyny |
Importery Zamówień, Dostaw, Dokumentów magazynowych - udostępnienie pola ExtReference
Dla importerów Zamówień/Dostaw/Dokumentów magazynowych dodano możliwość zaimportowania dodatkowych pól zewnętrzne powiązanie
.
Dostępność: Integracje |
Wgrywanie plików - możliwość przeniesienia plików drag & drop z systemu
Do interfejsu wgrywania plików dodano możliwość przesłania plików za pomocą przeciągnięcia plików z dysków lokalnych. Można wgrać te pliki zarówno poprzez Drag & Drop, jak i również standardowo wybierając pliki selektorem systemu operacyjnego.
Dostępność: Wszędzie |
Integracje - pobieranie danych z email + zapisanie załączników pdf w procesie
Rozbudowano mechanizm integracji o dodatkowy transfer/odbieranie plików z adresów email. Za pomocą tego mechanizmu mamy możliwość określenia, jakie dokumenty email będą pobierane z serwera (od adresata, z tytułem, w lokalizacji). Maile te zostają wczytane do systemu do modułu integracji i cała ich zawartość udostępniona w systemie (załączniki, treść).
Pozwala to na przechowywanie w systemie również korespondencji email dotyczącej danego projektu. Wystarczy przesłać email z określonym filtrem na adres email docelowy, a system automatycznie zajmie się wszystkim.
Dostępność: Integracje |