Nadzór - raporty postępu prac kablowych
Wstęp
Dokument opisuje raporty dostępne dla modułu prac kablowych. Moduł prac kablowych jest rozszerzeniem modułu nadzoru. Specyficzna konfiguracja i ustawienia tego modułu pozwalają na uzyskanie dodatkowych raportów informujących szczegółowo o postępie prac dotyczących prac elektrycznych, a w szczególności okablowania.
Dane wejściowe
Jak opisano w innych samouczkach oraz w głównej instrukcji obsługi aby poprawnie śledzić postęp prac kablowych definiujemy w systemie nadzór dotyczący całego procesu układania kabli. Od układania kabli (strona A/B) poprzez podłączanie okablowania do źródła/celu (połączanie A/B) i kończąc na procedurach sprawdzenia kabla.
Dane te umieszczone są w postępie nadzoru dla danego kabla. Za pomocą urządzeń mobilnych raportowane są informacje o poszczególnych czynnościach, parametrach raportowanych i historii zmian.
Na podstawie tych danych można wygenerować szczegółowe informacje dotyczące kabli i realizowanych prac.
Aby poprawnie generować raporty należy w konfiguracji szczegółowej systemu określić parametry i statusy, które odpowiadają określonym czynnościom związanymi z tymi pracami. Odnieś się do innych samouczków nadzoru aby poprawnie zdefiniować/skonfigurować te parametry. |
Raport postępu kabli
Raport postępu kabli - jest to jeden ze szczegółowych raportów dotyczących prac nad poszczególnymi kablami. Za pomocą tego raportu można wygenerować szczegółową informację o realizowanych pracach na poszczególnych kablach. Raport jest dostępny w przeglądarce raportów.
Filtr raportu pozwala na określenie głównej grupy produktów, dla której będą pobierane dane do raportu. Pozwala to na wygenerowanie informacji tylko dla wybranego obszaru lub systemu - w zależności jak dane zostały zaimportowane do systemu i pogrupowane w grupy produktów (drzewo).
Dodatkowe opcje filtra to:
-
ukryj ukończone - ukrywa kable, które posiadają już stan ukończone (100%), pozwala to na wyświetlenie tylko kabli, które nadal są w trakcie realizacji
-
ukryj bez stanu - ukrywa kable, które jeszcze nie zostały w żaden sposób zaraportowane. Pozwala to na wyświetlenie tylko kabli, które już mają zapisany jakikolwiek status.
-
tylko z kodami błędów - pozwala na wyfiltrowanie kabli z określonym kodem błędu. Kody błędów opisane są poniżej oraz w dokumentacji programistycznej tego raportu (w Portalu Pomocy)
-
parametr 1, parametr 2 - dodatkowe parametry, które można wyświetlić na raporcie - dowolne parametry kabli np. źródło/cel itp.
Po wygenerowaniu raportu przedstawiany jest widok raportu dla poszczególnych kabli. System automatycznie wylicza informacje wynikające z postępu prac.
W kolumnach początkowych wyświetlane są informacje dotyczące kabla, typu, dodatkowych parametrów. Następnie określany jest aktualny stan kabla (najwyższy zaraportowany procentowo stan kabla) oraz jego wartość procentowa.
Kolejne kolumny określają:
-
długość ułożoną - długość będąca różnicą zaraportowanego markera na kablu podczas układania
-
długość podłączoną - długość wynikającą z podłączenia (ucięcia części kabli)
-
odpad - odpad kabla, który wynika z podłączeń
-
szacowana długość - szacowana długość projektowa - pobierana z danych projektowych zaimportowanych do systemu
-
kody błędów - numery kodów błędów wynikające z analizy danych
W przypadku, gdy dla określenia danej długości brakuje jakiegoś stanu (A/B) to system wyświetla odpowiedni komunikat w tym miejscu. Kod A?B?
określa, że nie wprowadzono ani stanu dla strony A i B kabla. Kod ?B
określa, że nie wprowadzono stanu dla strony B (np. podczas podłączeń). Jeśli dane są wprowadzone do systemu to automatycznie wyliczane są długości i statusy.
Kody błędów:
-
1 - gdy długość podłączona jest większa niż ułożona,
-
2 - jeśli jest podłączenie, a nie ma ułożenia,
-
3 - jeśli odpad jest większy niż 10% ułożenia → sugestia potencjalnego błędu,
-
4 - jeśli jest sprawdzenie, a nie ma podłączenia,
-
5 - jeśli ułożenie jest większe od planowanej długości kabla.
-
6 - jeśli kabel posiada więcej niż jeden taki sam stan (duplikat)
Raporty postępu prac
Raport postępu prac pozwala na wyświetlenie informacji o postępie prac kablowych z podziałem na poszczególne brygady/osoby oraz zakres prac. Raport wywołujemy z listy raportów ogólnych.
Filtr raportu pozwala na ograniczenie kabli względem grupy produktów, do której zostały przydzielone. Wybór wydziału pozwala na wyświetlenie informacji dotyczących pracowników tylko danego wydziału/brygady.
Dodatkowe opcje pozwalają na uwzględnienie w raporcie danych dotyczących ułożeń kabli, podłączeń kabli oraz sprawdzeń kabli. Zakres dat pozwala na ograniczenie danych do danego okresu czasu.
Report po wygenerowaniu przedstawia w formie tabelarycznej wszystkie informacje dotyczące postępu i raportowania prac. Raport podzielony jest na poszczególne tygodnie okresu raportowania. Następnie dla każdego wydziału i pracowników określane są informacje dotyczące wybranych czynności:
-
układanie kabli raportuje liczbę metrów ułożonych z rozbiciem na poszczególne dni tygodnia oraz podsumowanie tych informacji
-
podłączanie oraz sprawdzanie kabli raportuje ilość zaraportowanych czynności (sztuki) - czyli liczbę końcówek podłączonych oraz liczbę sprawdzeń kabli (poprzez np. inspekcje)
Na końcu raportu znajdują się podsumowania wszystkich kolumn z podziałem na typ danych, dni tygodnia oraz sumaryczne informacje.
Inne raporty
Dodatkowe raporty to:
-
raport eksportu postępu prac - szczegółowe dane dotyczące postępu prac możliwe do eksportu w formacie CSV/XLS umożliwiające transfer danych do innych systemów
-
raport bębnów - raport wykorzystania bębnów - ten raport oraz nadzór bębnów jest opisany szczegółowo w innym samouczku.
Howto powstało na bazie wersji systemu 1.17.0.2 (03.2022) oraz przedstawia funkcje, które mogą nie być dostępne w Twoim systemie. Zapytaj AMAGE o udostępnienie tej funkcjonalności. |
Ze względu na ciągły rozwój systemu niektóre ekrany lub pliki konfiguracji mogą wyglądać nieznacznie inaczej, ale zachowają nadal pełną funkcjonalność tutaj opisaną. Nie wpływa to na zasadnicze funkcje opisywane w tym dokumencie. |