Wersje 1.24.x
Zmiany i nowości
Wersja 1.24.2.0
Importery - typy - możliwość importu danych konfiguracji parametrów wymaganych i identyfikatorów
Importer typów elementów został rozbudowany o dodatkowe możliwości importu nowych parametrów dodanych w ostatnich wydaniach. Możemy zaimportować flagi umożliwiające definicję parametrów magazynu/dostawy oraz listę tych parametrów.
Odnieś się do dokumentacji magazynów w celu dowiedzenia się więcej o funkcjonalności parametrycznych magazynów i dostaw.
Dostępność: Integracje |
Magazyn - wyświetlany parametr - definiowalna reguła
Magazyny otrzymały możliwość definicji dodatkowych reguł wyświetlania parametrów. Magazyny mają możliwość wyświetlania wartości parametrów materiału przechowywanego na magazynie. Dotychczas można było wyświetlić tylko bezpośrednią wartość parametru. Teraz można wykorzystać równania oraz aktualną ilość na magazynie do wyświetlania dodatkowych wartości.
Dla przykładu możemy przechowywać w parametrze długość jednostkową materiału a w ilości długość całkowitą. Za pomocą równania i w/w parametrów możemy użytkownikowi wyświetlić ilość sztuk jednostkowych materiału.
Dostępność: Magazyny |
Mobile - zmiana ListSelect na Grid w widokach mobilnych - widget w Chrome Mobile
W aplikacji mobilnej AMAGE Shell oraz telefonach z systemem Android i przeglądarką Chrome niektóre listy były wyświetlane w specyficzny sposób jako pole wyboru typu combobox. Było to zachowanie specyficzne dla tej przeglądarki. Od teraz zmieniono sposób wyświetlania tych list na standardową listę.
Dostępność: Wszędzie |
Magazyn - dokument magazynowy - wyświetlaj w historii listę powiązanych dokumentów
W historii dokumentu magazynowego system wyświetla dodatkowy przycisk, który pozwala nawigować do powiązanych dokumentów magazynowych. Jeśli dokument powstał z podziału innego dokumentu to w tym widoku będziemy mogli zobaczyć źródłowy/docelowy dokument i przejść do niego w prosty sposób.
Dostępność: Magazyny |
Dostawy - edytor - wybór magazynu z jednym miejscem od razu wybiera to miejsce
W dokumentach dostawy i magazynowych dodano funkcję wyboru automatycznego miejsca składowania po wyborze magazynu, gdy mamy tylko jedno miejsce składowania na tym magazynie. Upraszcza to obsługę.
Dostępność: Dostawy |
Dostawa - dokument dostawy - dodatkowa informacja o sumarycznej wartości dokumentu po sprawdzeniu
W widoku szczegółów dostawy dodano dodatkowe pole wyświetlające wartość materiału po sprawdzeniu. Czasami modyfikujemy ilości materiału podczas sprawdzenia (braki, uzupełnienia) i to pole pokazuje wartość elementów na magazynie.
Dostępność: Dostawy |
Dostawy, Magazyn - nie blokuj zapisu dokumentu gdy ilości identyfikatorów nie zgadzają się z ilością materiału
W edytorach dostaw i magazynów usunięto blokadę zatwierdzenia dokumentu, gdy liczba ilości materiału nie zgadza się z liczbą wprowadzonych kodów. Ułatwia to operacje, które takiej funkcji oczekują. Nie zmienia to sposobu wyświetlania informacji o poprawności wprowadzenia tych danych.
Dostępność: Dostawy/Magazyny |
Integracje - kanały komunikacji - po obsłudze nie kasować plików, przenosić je do wybranego folderu w magazynie danych
W mechanizmie integracji dodano dodatkowe zabezpieczenie podczas integracji dokumentów EDI transferowanych poprzez katalog lub serwer FTP/SFTP. Po przesłaniu pliku/plików do integracji nie są one kasowane na serwerze, ale przesyłane do magazynu danych w celu archiwizacji.
Dostępność: Integracje |
Controlling - widok z określeniem wykazywania kwot netto dla finansów
W widoku controllingu lista wartości miesięcznych dla faktur bierze pod uwagę wartość netto jeśli jest dla danej faktury podana.
Dostępność: Finanse |
Shell - lista beacon’ów - oznaczać beacon, którego zasięg zanikł w ostatnim odczycie
W aplikacji mobilnej AMAGE Shell jest dostępna przeglądarka aktywnych beacon’ów bluetooth. Od teraz dla urządzenia, które nie przesyła swoich danych przez czas większy niż 5 sekund, zmieniają się kolory tekstu na ciemnoszare. W ten sposób można w łatwy sposób zidentyfikować urządzenia, które zniknęły z zasięgu, ale były wcześniej odczytywane. Po powrocie powiadomień z tych urządzeń tekst wraca do normalnego koloru.
Dostępność: AMAGE Shell |
Użytkownicy - mechanizm aktywacji/deaktywacji użytkownika
Zmieniono sposób aktywacji/deaktywacji użytkowników. Jest on oddzielony od edytora użytkowników. Dedykowane przyciski w widoku listy użytkowników oraz akcje z menu kontekstowego pozwalają na wykonanie tych operacji.
Nowy użytkownik (lokalny, korporacyjny) domyślnie posiada status aktywnego. |
Dostępność: Autoryzacja |
Wersja 1.24.1.0
Struktura - mapa - wyszukiwarka adresu
Widok ogólny mapy rozbudowano o przycisk wyszukiwania adresów. Po wprowadzeniu adresu pojawia się okno z rezultatami pozwalające na nawigację do wyników wyszukiwania.
Do pracy tej funkcji wymagany jest dostęp serwera do sieci internetowej (dla systemów On-Premises) |
Dostępność: Struktura |
Struktura - mapa - przejście do domyślnego miejsca
Instancja systemu posiada zdefiniowany "domowy" adres na mapie. Widok ogólny mapy został rozbudowany o przycisk pozwalający na przejście do tej lokalizacji bez względu na aktualne położenie na mapie.
Dostępność: Struktura |
Struktura - zasób - zlecenia pracy powiązane z zasobem
W widoku zasobu dodano możliwość wyświetlenia powiązanych z danym zasobem zleceń pracy. Pozwala to na nawigację pomiędzy tymi obiektami (zasób - zlecenie pracy).
Dostępność: Struktura |
Magazyn - dokument magazynowy - historia z informacją o zmianie daty (z-na)
Zmiana daty dokumentu magazynowego zapisuje w historii oprócz docelowej daty również datę, która była datą przed wykonaniem tej operacji.
Dostępność: Magazyn |
Mobile - Struktura - skan kodu lokalizacji filtruje widok elementów
W aplikacji mobilnej struktura zasobów pozwala na wyszukiwanie elementów poprzez skan kodu/RFID określonego zasobu oraz lokalizacji. Po zeskanowaniu lokalizacji wyświetlane są w widoku listy wszystkie zasoby powiązaną z daną lokalizacją.
Dostępność: Struktura |
Nadzór - parametr nadzorowany - typ data/data i czas
Moduł nadzoru otrzymał dodatkowe typy rejestrowanego parametru. Data i czas lub sama data. Pozwala to na wykorzystanie selektora daty/czasu w trakcie rejestracji zdarzenia nadzoru.
Podczas definiowania parametru wybieramy typ data lub data & czas
W trakcie rejestracji parametru pojawia się kontrolka wyboru daty
W szczegółach historii nadzoru dane są odpowiednio formatowane, w zależności od wybranego trybu danych.
Dostępność: Nadzór |
Dokument magazynowy/Dostawa/Faktura/Zamówienie - możliwość eksportu elementów dokumentu do XLS
W widoku szczegółów dokumentów zamówień, dostaw i magazynowych dodano możliwość eksportu elementów dokumentu do formatu XLS.
Dostępność: Magazyn |
Obchody, Inspekcje - podgląd walidacji pomiaru
W widoku szczegółów wykonania inspekcji oraz obchodu dodano dodatkowe informacje pozwalające na weryfikację reguł sprawdzania poprawności pomiaru. Po najechaniu myszką na wynik poprawności pomiaru pojawia się w dymku dokładne równanie, które służy do weryfikacji poprawności danego pomiaru. W nim uzupełnione są wartości parametrów oraz zmierzona wartość. Za pomocą takiej podpowiedzi dużo łatwiej jest wykryć powód błędnej walidacji pomiaru i go poprawić.
Dostępność: Obchody/Inspekcje |
Autoryzacja - zaproszenie użytkowników - automatycznie dodaj profile dostępu
Interfejs zaproszenia użytkowników do systemu pozwala na zaproszenie użytkowników oraz określenie profili dostępu dla zapraszanych osób. Jeśli użytkownik jest super-administratorem ma możliwość również nadania tej flagi.
Funkcja uprawnień dla użytkowników w interfejsie zaproszeń jest dostępna jedynie dla użytkowników z uprawnieniami do edycji użytkowników. |
Dostępność: Autoryzacja |
Autoryzacja - ustawienia automatycznego utworzenia użytkowników korporacyjnych w konfiguracji aplikacji
System pozwala na samodzielną konfigurację automatycznego tworzenia użytkowników w systemie po poprawnym zalogowaniu ich w zdalnym systemie autoryzacji (korporacyjnym). Ten mechanizm pozwala na automatyczne utworzenie użytkowników i jest obecnie konfigurowalny przez administratorów systemu.
Wymagane jest oznaczenie opcji oraz opcjonalne wskazanie nazwy domeny użytkownika. Zostaje ona w trakcie autoryzacji odcięta i w systemie zostanie utworzony użytkownik o podanym loginie.
Dostępność: Autoryzacja |
Autoryzacja - użytkownicy domenowi - automatycznie dołączanie do profilu uprawnień
System umożliwia samodzielną definicję listy profili dostępu, które automatycznie otrzymuje użytkownik korporacyjny po zalogowaniu (i automatycznym utworzeniu użytkownika). Ta operacja pozwala na automatyczne przypisanie ogólnych profili dostępu (np. tylko dostęp) do użytkowników tworzących się automatycznie po zalogowaniu kolejnych osób.
Dostępność: Autoryzacja |
Mobile - struktura - przeglądarka grup produktów
Wersja mobilna aplikacji została rozbudowana o przeglądarkę grup produktów. Dostępna jest w widoku zasobów poprzez lupkę obok listy grup produktów.
Widok listy pozwala na przeglądanie całej struktury drzewa grup oraz przejścia do szczegółów elementu.
W szczegółach mamy możliwość przeglądania danych grupy oraz przejścia do widoku zasobów z włączonym filtrem dla tej grupy.
Dostępność: Struktura |
Mobile - struktura - przeglądarka lokalizacji
Aplikacja mobilna została rozbudowana o przeglądarkę lokalizacji. Dostęp do nich jest możliwy z widoku struktury zasobów. Przycisk lupki pozwala przejść do widoku lokalizacji.
Lista lokalizacji pozwala nawigować w drzewie lokalizacji oraz przejść do szczegółów lokalizacji. Aktywny jest tutaj również skaner kodów.
Szczegóły lokalizacji pozwalają na przegląd danych oraz możliwość np. sparowania identyfikatora z daną lokalizacją.
Dostępność: Struktura |
Mobile - struktura - dodanie kodu (skaner, RFID) do zasobu oraz lokalizacji
W aplikacji mobilnej dodano możliwość powiązania lokalizacji i zasobu z zeskanowanym kodem lub tagiem RFID. Pozwala to na wykorzystanie skanera w urządzeniu mobilnym do skanowania kodu zamiast wprowadzania go ręcznie.
Dialog pozwala na wprowadzenie ręczne kodu lub wykorzystanie wbudowanych skanerów kodów lub czytników RFID.
Dostępność: Struktura |
Lokalizacje - możliwość dodania wielu identyfikatorów
Lokalizacje zostały rozbudowane o możliwość definicji wielu identyfikatorów dla jednej lokalizacji. Pozwala to posiadać zdefiniowane dla lokalizacji np. kod QR oraz identyfikator RFID.
Dostępność: Struktura |
Importer - historia zlecenia i zużycia planu materiałowego w zleceniu pracy
Do listy importerów dodano możliwość zaimportowania szczegółów historii zlecenia pracy wraz z elementami pobranymi podczas tego zapisu historii. Import pozwala na zaimportowanie danych z zewnętrznego źródła (np. XLS) i uzupełnić historię zleceń pracy o szczegółowe dane.
Dostępność: Integracje |
Importer/Eksporter - szablon nadzoru
Moduł Importu/Eksportu został rozbudowany o eksport/import szablonów nadzoru. Umożliwia to przeniesienie zdefiniowanych szablonów nadzoru pomiędzy wieloma instancjami systemu AMAGE.
Nie są przenoszone listy uprawnień użytkowników/wydziałów (bo mogą się różnić pomiędzy systemami) oraz reguły automatyzacji łączące dany szablon z innymi szablonami nadzoru (bo może ich nie być w docelowym systemie) |
Dostępność: Integracje |
Importery/Eksportery - dodać pola UUID, globalId do pól wyszukiwania/eksportowania obiektów
Dodano do systemu w mechanizmach importu zasobów i typów elementów możliwość mapowania istniejących rekordów w systemie na podstawie danych UUID lub pochodzącego z modelu IFC rekordu GlobalId.
Dostępność: Integracje |
Importer planów materiałowych do zleceń - identyfikacja za pomocą UUID
Importer planów materiałowych został rozbudowany o możliwość wyszukania istniejącego w systemie elementu planu za pomocą unikalnego identyfikatora (dostępnego np. przez eksport danych). Po znalezieniu tego elementu aktualizacji podlega ilość, kategoria i kod elementu.
Dostępność: Integracje |
Eksporter - plany materiałowe
Do eksporterów dodano możliwość wyeksportowania listy planów materiałowych z systemu. Pozwala to na pobranie wszystkich planów materiałowych a następnie reimport tych danych do systemu z wykorzystaniem np. identyfikatorów UUID.
Dostępność: Integracje |
Mobile - magazyn - przeglądarka materiałów na magazynie
W części mobilnej systemu dodano możliwość przeglądania właściwości materiału na magazynie. W widoku magazynu aktywne jest skanowanie kodów. Po zeskanowaniu kodu (w aplikacji AMAGE Shell) system wyszukuje kodu - albo kody materiału (np. GS-1) albo unikalnego kodu elementu na magazynie. Po ich wykryciu przenosi nas do widoku szczegółów tego elementu magazynowego.
Można wywołać tą opcję również ręcznie.
Szczegóły elementu na magazynie zawierają informacje typu, parametry danego materiału (danego elementu magazynowego - patrz parametryzacja magazynów) oraz zdjęcie materiału.
Dostępność: Magazyny |
Magazyn - podział dokumentu - usunięcie podzielonego dokumentu przywraca stan magazynu i oryginalnego dokumentu
W poprzedniej wersji systemu dodano możliwość podziału dokumentu magazynowego na części. W takim przypadku wybrane elementy z początkowego dokumentu przenoszono do docelowego (i na inny magazyn).
W tej wersji dodano dodatkową logikę do procedury usuwania dokumentu magazynowego. Rozpoznajemy, że dokument usuwany został utworzony jako docelowy dokument podziału dokumentów i oprócz tego, że usuwamy ten dokument, to przywracamy stan dokumentu źródłowego (i jego magazynu) do stanu początkowego.
Dostępność: Magazyn |
Integracje - PERI/ULMA - w opisie dokumentu dodać wszystkie dostępne daty dokumentu
Podczas integracji dokumentów EDI w historii integracji oraz w notatkach wszystkich dokumentów zapisywane są wszystkie daty dostępne w danym dokumencie (data wygenerowania dokumentu, rzeczywistej dostawy itp.). Pozwala to na ewentualną diagnostykę tych dokumentów i ich historii.
Dostępność: Integracje |
Wersja 1.24.0.0
Dostawa/Zamówienie/Magazyn - dodanie wielokrotne elementów o tym samym typie a różnych parametrach
System został rozbudowany o możliwość obsługi w całym procesie zamówienia, dostaw i magazynu o identyfikację poszczególnych materiałów poprzez specyficzne parametry tych materiałów. Czasami wymagane jest śledzenie nie tylko poszczególnych typów materiału, ale też określonych właściwości partii materiału. Za pomocą tej konfiguracji mamy możliwość śledzenia dostawy materiałów o tym samym typie, ale różnych parametrach np. wytop, dane katalogowe, certyfikaty itp.
Wymagana jest konfiguracja flag wdrożeniowych, aby włączyć tą funkcjonalność. Domyślnie system działa tak jak w poprzednich wersjach, tj nie rozróżnia tego typu parametrów w dostawach. |
Dostępność: Dostawy/Magazyn |
Magazyn - przechowywanie elementów o tym samym typie ale innych parametrach
Przeglądanie magazynu pozwala na wyświetlenie informacji o dodatkowych parametrach magazynowanego materiału. Mamy możliwość konfiguracji widocznych parametrów na każdym magazynie z osobna oraz podglądu zbiorczego wszystkich parametrów danego stanu magazynowego.
Dostępność: Magazyn |
Dostawa - elementy dostawy z możliwością określenia wartości parametrów wynikających z typu
W trakcie dostawy mamy możliwość określenia elementów dostawy ze wskazaniem parametrów danego typu (wytop, certyfikat, informacje dodatkowe).
Dostępność: Dostawy |
Dokument magazynowy - zapis parametrów typu powiązanych z elementami
Dokumenty magazynowe zostały rozszerzone o możliwość przechowywania informacji o parametrach dodatkowych. Pozwala to na przyjęcie/wydanie materiału tego samego typu, ale różnych parametrach.
Dostępność: Magazyn |
Dokument zwrotu, wydania - edycja Desktop - wybór elementów z magazynu
W przypadku dokumentów wydania/zwrotu zamiast wybierać elementy z słownika typów, mamy możliwość wyboru elementów bezpośrednio ze stanu danego magazynu. Ułatwia to selekcję materiału wydawanego podczas tej operacji.
Dostępność: Magazyn |
Magazyn - możliwość określenia parametrów elementów wyświetlanych w formie kolumn
W przypadku konfiguracji uwzględniającej parametryczne dostawy i dokumenty magazynowe mamy dodatkową możliwość ustawienia dla każdego magazynu z osobna, które parametry w danym magazynie będą wyświetlane bezpośrednio w postaci kolumn. Pozwala to na utworzenie magazynów do przechowywania określonych materiałów, z wybranymi kluczowymi parametrami i szybki wgląd w ich właściwości.
Dostępność: Magazyn |
Magazyn - dodatkowy przycisk dla parametrów - wyświetlenia danych
W widoku elementów na magazynie utworzono dodatkowy przycisk, który wyświetla wszystkie parametry, które zostały zdefiniowane dla danego elementu.
Dostępność: Magazyn |
Zamówienie, Dostawa, Magazyn - edytory dokumentów z określeniem parametrów
W trakcie edycji dokumentów zamówień/dostaw i magazynowych mamy możliwość określenia parametrów specyficznych dla danego materiału. Wymagalność określonych parametrów definiujemy na poziomie typu elementu i tylko taki asortyment będzie wymagał wprowadzenia parametrów podczas tworzenia tego typu dokumentów.
Dostępność: Dostawy/Magazyn |
Zamówienie, Dostawa, Magazyn - utworzenie dokumentów z innych dokumentów przenoszą parametry
W trakcie wykonywania operacji już istniejących w systemie tj. przeniesienie materiału oraz inne operacje, system będzie przenosił również parametry poszczególnych elementów w danym dokumencie na nowe dokumenty oraz magazyny.
Dostępność: Dostawy/Magazyn |
Dostawa/Dok. Magazynowy - możliwość przypisania identyfikatorów do przyjmowanych elementów
Za pomocą opcji konfiguracyjnej w konfiguracji wdrożeniowej mamy możliwość włączenia funkcji rejestrowania unikalnych identyfikatorów dla elementów dostaw/magazynu. Pozwala to na unikalną identyfikację materiału podczas dostawy i operacji magazynowych co pozwala na wydanie określonego typu materiału.
W powiązaniu z parametryzacją dostaw i magazynu mamy możliwość dokładnego śledzenia obiegu materiału od dostaw poprzez obrót magazynowy do wydania z pełną dokumentacją parametrów, które są powiązane z danym elementem. Wykorzystanie kodów dodatkowo zwiększa pewność identyfikacji materiału.
Dostępność: Dostawy/Magazyn |
Zamówienie, Dostawa, Magazyn - zawsze pobierać jednostkę z typu
System został zmodyfikowany i ujednolicono miejsce definicji jednostki (metr, litr itp.) dla typów elementów. Od teraz jednostka definiowana jest tylko w typie elementu a wszystkie dokumenty odnoszą się do tej definicji.
Należy pamiętać, że za pomocą jednostki definiujemy dokładność reprezentacji ilości w dokumentach/magazynie. Sztuki to liczba całkowita, ale inne jednostki posiadają swoją dokładność miejsc po przecinku. |
Dostępność: Dostawy/Magazyn |
Nadzór - rejestracja identyfikatora - pobierz parametry z właściwości magazynu
Rozbudowano moduł nadzoru o możliwość śledzenia parametrów materiałów wykorzystywanych podczas procedury nadzoru/montażu z dokumentów magazynowych. Po włączeniu opcji śledzenia identyfikacji elementów na magazynie, nadzór ma opcję pozwalającą na sparowanie zasobu z unikalnym identyfikatorem materiału wydanego z magazynu. W konsekwencji zasób otrzymuje parametry dokładnie takie jak wydawany materiał. Na przykład przyjęto na magazyn stal o wytopie X. Po wydaniu jej do montażu określonej struktury w zasobach, w trakcie rejestracji nadzoru dla tego materiału i po zeskanowaniu kodu z niego, automatycznie system przepisze wybrany wytop X do montowanego zasobu. Pozwoli to na jednoznaczne określenie materiałów wykorzystanych do montażu.
Dostępność: Nadzór |
Zamówienie, Dostawa, Magazyn, Faktura - edytory - możliwość zaznaczenia i usunięcia wielu rekordów, dedykowany przycisk edycji wpisu
Zmodyfikowano formatki tworzenia dokumentów. Od teraz można zaznaczyć wiele rekordów do procedury usunięcia z listy gdy tworzymy dokument na bazie innego a chcemy zmodyfikować listę. Dodatkowy przyciski edycji pozwala na jawne wejście w edycję elementu (ilości).
Dotychczasowa metoda tj. podwójne kliknięcie do wejścia do edycji elementu listy nadal działa. |
Dostępność: Dostawy/Magazyn/Finanse |
Integracje - PERI, ULMA - nazwa pliku bierze udział w rozwiązaniu mapowania na konta
Rozbudowano mechanizmy integracji z dostawcami Peri/Ulma o rozpoznawanie docelowego magazynu/obiektu na podstawie nazw plików. Pozwala to na wykorzystanie kodów z nazw plików do rozpoznania docelowego konta kosztowego.
Dostępność: Integracje |
Załączniki - przenieść wyświetlanie załączników do mechanizmu rozszerzeń
Wyświetlanie załączników w wersji desktop zostało ujednolicone. Od teraz jeden mechanizm zajmuje się wizualizacją załączników i operacjami na nich. Pozwala to na wykonanie dodatkowych operacji i wspólne rozbudowywanie funkcji do mechanizmu załączników.
Dostępność: Wszyscy |
Bezpośredni link do logowania Oauth
Udostępniono bezpośrednie linki do logowania za pomocą zdalnych mechanizmów logowania typu OAuth2. Dotychczas każdy użytkownik musiał przejść przez procedurę rozpoznawania loginu. Od teraz można ominąć ten ekran i kierować użytkowników korporacyjnych bezpośrednio do adresu odpowiedzialnego za wybrany mechanizm autoryzacji, który pozwoli na sprawną realizację procedury Single-Sign-On (SSO). Dostępne adresy:
-
/login_azure - logowanie poprzez Microsoft Azure AD (Entra ID)
-
/login_keycloak - logowanie poprzez Keycloak OAuth
-
/login_auth - logowanie poprzez centralny serwer autoryzacji AMAGE
Dostępność: Integracje |
Aktualizowanie tytułu aplikacji w historii przeglądarki
Od teraz tytuł aplikacji zmienia się podczas przejścia pomiędzy poszczególnymi sekcjami i widokami systemu. Pozwala to na szybką identyfikację miejsca, w którym aktualnie się znajdujemy a co ważne również historia przeglądarki pokaże dokładną ścieżkę nawigacji i możliwość przejścia do interesującego nas miejsca w historii.
Dostępność: Wszędzie |
Nadzór - zainicjalizuj nowy szablon nadzoru gdy osiągniemy jakiś stan/stany w innym szablonie
Dodano nową opcję dla stanu nadzoru. Pozwala ona na inicjalizację dla danego zasobu nowego szablonu nadzoru po osiągnięciu wybranego stanu aktualnego szablonu. Pozwala to na stopniowe włączanie zasobu do kolejnych etapów procesu bez konieczności ręcznej inicjalizacji nowych szablonów ani też tworzenia na zapas nadzorów z wszystkich typów szablonów.
Przykładowo możemy za pomocą tej opcji ustalić, że jeśli w szablonie nadzoru 'Dostawy' osiągniemy stan 'Na miejscu docelowym' to automatycznie dla danego nadzoru ma się uaktywnić szablon nadzoru dedykowany kolejnym operacjom na przykład 'Montaże wstępne'.
Dostępność: Nadzór |
Nadzór - rejestracja parametru z wykonaniem równania i zapisem do parametru (innego)
Rozbudowano możliwości obserwowanych parametrów. Od teraz istnieje możliwość reakcji na zapisanie parametru. Po włączeniu tej opcji mamy możliwość wykonania dowolnego równania matematycznego uwzględniającego parametry zasobu a następnie zapisanie wyniku do parametru w danym zasobie lub w nadrzędnych zasobach (drzewie zależności).
Pozwala to na przykład zwiększać sumaryczne ilości parametrów w nadrzędnym zasobie po wykonaniu operacji na zasobach podrzędnych. Czyli jeśli mamy zasób nadrzędny "Strop poziom I" a w zasobach podrzędnych mamy 100 elementów montażu szczegółowego np. "budowa stropu" to po zapisie nadzorowanego parametru dla "budowy stropu" możemy automatycznie zwiększać parametr "Sumaryczna powierzchnia zamontowanego stropu" w zasobie "Strop poziom I".
Dostępność: Nadzór |
Parametr produkcyjny - uprawnienie do akcji nadpisania stanu właściwości
Dla systemu produkcyjnego dodano dodatkowe uprawnienie, które pozwala na zmianę (nadpisanie) stanu wartości danego parametru produkcyjnego. Pozwala to na zabezpieczenie przed wykonaniem tej operacji tylko do uprawnionych użytkowników.
Dostępność: Produkcja |
Parametr produkcyjny - komunikat dodatkowy w historii przy nadpisaniu stanu o deaktywacji zapisów
W trakcie nadpisania wartości danego parametru w historii zmian tworzony jest dodatkowy zapis informujący o unieważnieniu wszystkich pomiarów szczątkowych dla danego miesiąca. Ułatwia to ewentualną diagnostykę danych.
Dostępność: Produkcja |
Parametr produkcyjny - historia - zawijanie tekstu w komórkach
W widoku historii parametru produkcyjnego dodano możliwość zawijania długich tekstów w widoku tabelarycznym danych.
Dostępność: Produkcja |
Dashboard produkcyjny - pamiętanie wybranej zakładki dashboardu
Dashboardy produkcyjne od teraz pamiętają ostatnio wybraną zakładkę i wracają do niej automatycznie po ponownym wejściu do widoku danego dashboardu.
Dostępność: Produkcja |
Zasoby - konfigurowalne zakładki zasobów
Dla widoku szczegółów zasobu dodano możliwość konfiguracji widoczności zakładek. W przypadku systemów o włączonych wielu modułach funkcjonalnych liczba zakładek z danymi może być znaczna. Za pomocą definicji położenia/ukrycia zakładek każdy użytkownik może dostosować widok danych do swojego upodobania. Funkcjonalność tożsama z zakładkami dla zleceń pracy.
Dostępność: Struktura |
Reset hasła - możliwość zmiany języka + rozszerzone komunikaty o wygaśnięciu tokena
W oknie resetowania hasła lub ustawiania hasła po zaproszeniu dodano możliwość wyboru języka tak jak dla głównego okna logowania. Dodatkowo rozbudowano komunikat o wygaśnięciu tokena autoryzującego w przypadku zaproszenia lub zmiany hasła.
Przy zaproszeniu lub resetowaniu hasła generowany jest unikalny token, który umożliwia realizację tej funkcjonalności. Ma on ważność jeden tydzień. Po upłynięciu tego terminu token przestaje być ważny i należy wygenerować zaproszenie/reset hasła ręcznie. |
Dostępność: Wszędzie |
Shell - przeglądarka beacon’ów - komunikat jeśli nie jest włączony odczyt Bluetooth + akcja włączenia odczytu
W aplikacji mobilnej dodano rozpoznawanie włączenia interfejsu Bluetooth. Po wejściu do przeglądarki beacon’ów i braku włączenia funkcji Bluetooth system automatycznie wyświetla odpowiedni komunikat i pozwala na włączenie skanowania beaconów bezpośrednio z tego miejsca.
Istniejąca funkcja włączania/wyłączania skanowania bluetooth nadal istnieje w szufladzie systemowej aplikacji. |
Dostępność: Amage Shell |
Słowniki - definicja jednostek
Rozbudowano słowniki systemowe o możliwość definiowania jednostek (litr, metr itp.). Dotychczas jednostki te były zaszyte w aplikacji wraz ze swoją dokładnością tj. reprezentacją liczb po przecinku dla danej jednostki (sztuki to 0 miejsc po przecinku, metr to 2 miejsca po przecinku). Od teraz użytkownik ma możliwość definicji swoich własnych jednostek oraz modyfikacji dokładności dla każdej z nich.
Dostępność: Wszędzie |
Magazyn - Mobile - dostawa/wydanie - obsługa identyfikatorów i parametrów elementów
Dostępne dla widoku mobilnego i operacji na magazynie oraz dostawie. Rozbudowano interfejs o możliwość rejestracji numerów seryjnych oraz parametrów podczas przyjęcia i wydawania materiałów.
Dostępność: Magazyn |
Załączniki - wersje załączników
Rozbudowano widok załączników o możliwość definicji/wgrania nowej wersji (rewizji) danego załącznika. Domyślnie zawsze udostępniana jest najnowsza wersja załącznika. Użytkownik ma dostęp do historycznych wersji danego załącznika poprzez dedykowany interfejs.
Dostępność: Wszędzie |
Selektor zleceń pracy - możliwość wyboru zlecenia z drzewa zleceń
W trakcie wyboru zlecenia pracy np. podczas przypisania zasobu do zlecenia mamy od teraz możliwość wyboru zlecenia w formie listy lub drzewa zleceń. Ułatwia to znalezienie odpowiedniego zlecenia pracy w przypadku wykorzystania drzewa zleceń w danej instancji systemu.
Dostępność: Struktura |
Model 3D IFC - Mobile - przeglądarka modelu oraz widok kontekstowy zasobów
Do wersji mobilnej systemu dodano przeglądarkę modelu 3D (integracja ze środowiskami CDE/BIM). Za pomocą tej funkcji mamy możliwość przeglądania modelu z pełnym widokiem obiektów ale również nawigację kontekstową z wybranego zasobu.
Dostępność: Integracje |
Dokument magazynowy - podział dokumentu bez dokumentów MM
Dodano dodatkową operację dla dokumentów magazynowych. Od teraz mamy możliwość podzielenia wybranego dokumentu na wiele dokumentów podrzędnych. Pozwala to na podział na przykład zbiorczego dokumentu zwrotu na poszczególne dokumenty dotyczące określonych obiektów w systemie naliczania dzierżaw.
System automatycznie utworzy nowy dokument oraz skoryguje odpowiednie ilości w dokumencie źródłowym oraz magazynie skojarzonym z tym dokumentem.
Dostępność: Magazyn |