Wstęp

AMAGE Portale

AMAGE Portale to wydzielona część systemu AMAGE dostępna bez konieczności logowania się niego/tworzenia użytkowników w systemie. Wykorzystywane to jest do udostępnienia informacji z systemu dla zewnętrznych osób lub pozyskiwanie danych od tych osób.

Zwykle dostęp do portali generowany jest automatycznie przez główny system np. wysyłając email z odpowiednim adresem. Aby uzyskać dostęp do wybranej części wymagane jest posiadanie odpowiedniego tokenu (tajnego klucza), który pozwala na wykonanie/dostęp do określonych informacji.

Portale mają ograniczoną funkcjonalność i można na nich wykonać tylko niezbędny zakres czynności do realizacji określonej funkcjonalności. Np. jeśli użytkownik dostaje token/hasło do zamówienia to może jedyne wykonać czynności obejmujące to zamówienie takie jak: potwierdzenie terminu, deklaracja dostawy. Poprzez taki mechanizm NIE ma możliwości dostępu do pełnej wersji systemu !

Dostępne portale:

Portal Dostawcy

Portal umożliwiający dostęp dla obszaru dostaw. Za pomocą tego portalu możemy udostępnić zewnętrznemu dostawcy miejsce na deklarację dostaw, obsługę reklamacji, które utworzymy wewnątrz systemu. Niekiedy wymagane jest udostępnienie takich danych przez Portal, gdyż Dostawca nie posiada możliwości automatycznej integracji typu EDI. Właśnie przez taki Portal ma możliwość przekazywania informacji bezpośrednio do wewnątrz systemu AMAGE.

Portal Podwykonawcy

Portal realizujący dostęp dla podwykonawców. Zwykle system obsługuje jedno przedsiębiorstwo. Czasami jest to generalny wykonawca lub firma, dla której wykonują czynności inne jednostki prawne. Czasami wymagana jest rejestracja zadań/zleceń pracy, realizacja czynności serwisowych/utrzymania ruchu przez zewnętrzne firmy np. wykonanie inspekcji, potwierdzenie wykonania czynności lub dostęp do procedur LOTO (LockOut/TagOut) czy do dziennika pozwoleń na pracę. Poprzez Portal Podwykonawcy mamy możliwość jednorazowego udostępnienia tych czynności dla zewnętrznych wykonawców.

Portal Klienta

Portal umożliwiający dostęp do wydzielonych części systemu dla klienta głównego użytkownika systemu AMAGE. System może być wykorzystywany przez przedsiębiorstwa, które realizują czynności np. serwisowe, przeglądy dla zewnętrznych podmiotów (własnych klientów). Poprzez Portal Klienta mogą udostępnić w formie elektronicznej możliwość rejestracji zgłoszeń serwisowych, usterek lub też udostępnić postęp wykonywanych prac (np. prac serwisowych, przeglądów)