Dostawy, Zlecenia - zamówienie z planu zlecenia pracy

Wstęp

Dokument opisuje obrazkowo mechanizm tworzenia zamówień z planu pracy. Plan pracy (lista materiałowa, BoQ itp.) to lista materiałów niezbędna do wykonania danego zadania.

Tak więc, aby można było wykonać czynności potrzebujemy mieć dane wejściowe. Co już mamy z innych źródeł:

  • mamy dokumentację do elementów konstrukcyjnych

  • mamy też przygotowane arkusze kalkulacyjne "excele", w których mamy elementy projektowe oraz ilości zamówieniowe. Mogą one pochodzić z systemu projektowego lub być opracowaniem własnym na podstawie innych danych.

Przejdźmy przez kolejne operacje związane z importem tych danych do systemu a następnie realizacji zamówień. W tym dokumencie zamiennie stosujemy nazwy Zlecenie pracy oraz Element konstrukcyjny (EK)

Dodatkowe operacje

  • Po pierwsze zmiana nazw elementów konstrukcyjnych. Chcemy zmienić nazwy EK aby odpowiadały własnym ustaleniom z dostawcą. Wchodzimy do listy EK (Struktura pracy → zlecenia). Mamy tam 4 elementy konstrukcyjne. Dwa nas interesują. Zmianę nazwy możemy zrobić tak, że albo wchodzimy do szczegółów EK (ikona lupy) i potem przycisk edycji lub można to zrobić bezpośrednio w menu kontekstowym z listy (przycisk menu z trzema kreskami). Wchodzimy do edycji i zmieniamy odpowiednio na "Palościanka m1" oraz "Palościanka m2".

construction create order plan ceba9
construction create order plan c8fa9
  • dla porządku zmieniam stan EK na "w trakcie" aby było wiadomo, że te EK zaczynamy realizować. Możemy wtedy śledzić termin wykonania zleceń oraz mieć możliwość filtrowania prac. Każdy EK ma w szczegółach zakładkę "Plan". To jest lista materiałowa (projekt). Do niego zaimportujemy listy z excela materiałowego, który przygotowaliśmy wcześniej.

construction create order plan 20277

Plany materiałowe do zleceń pracy/elementów konstrukcyjnych

  • Jak klikniemy w liście planów "Dodaj" to pojawia się okienko definicji planu. W górnej części mamy przycisk "Szablon". Jak klikniemy to pobierze nam się przykładowy plik, który można wykorzystać do importu planu z jakiegokolwiek źródła. Jak widzimy mamy tam dwie kolumny obowiązkowe (kod zamówieniowy + ilość). Reszta jest opcjonalna. Otwieramy więc listę projektową i kopiujemy sobie do pustego excela tylko kolumny symbol/ilość. To będzie wykorzystane do importu. Mamy 3 pliki zgodnie z excelem. Mamy segment_b_etap2_plan, segment_c_plan, segment_b_etap2_dodatkowe. Proste excele z dwoma kolumnami gotowe do importu.

construction create order plan e731d
  • Wchodzimy do dodania elementów planu dla danego EK i klikamy dodaj. Otwiera się okno definicji elementów tego projektu

construction create order plan f0e9a
  • Wybieramy import i wczytujemy dany plik - na początku do "Palościanka m1". Z pliku się wczytują dane. Możemy rzucić okiem, prze-edytować, usunąć niepotrzebne elementy itp. Jak jest OK, to zatwierdzamy.

construction create order plan 289ab
  • Możemy tutaj też dodać projekty w formie PDF. Zawsze będą na miejscu + będą dostępne w wersji mobilnej (na telefonie) dla wszystkich osób, które mają uprawnienia do dostępu do zleceń.

construction create order plan 4c967
  • Import elementów dodatkowych do "Palościanka m2" możemy dodatkowo określić jako elementy dodatkowe. W excelu będziemy mieć ilości zerowe. Zróbmy to dla porządku - będzie widać co jest dodatkowe i wynika z naszych decyzji (a nie samych dostaw). Ustawienie kategorii po imporcie elementów z excela robimy za pomocą akcji w górnej części edytora.

construction create order plan 164b0
Jak skończymy w/w operacje, to efektem jest otrzymanie dla danego EK planu projektu. System od razu pokazuje, jakie ilości tych elementów JUŻ są na magazynach (kolumna "Aktualna ilość"). Teraz przejdźmy do zamówień.

Zamówienia

  • Zamówienie możemy wywołać z planu - możemy zaznaczyć elementy i wybrać Zamówienie. Wtedy te wybrane elementy zostaną dodane do zamówienia (tam możemy ew. usunąć to co nie trzeba lub zmienić ilości).

construction create order plan e8994
  • Możemy też przejść do zakładki "zamówienia" i wybrać dodanie zamówienia dla tego EK. Zrobimy 2 zamówienia - jedno dla "Palościanka m1" a drugie (łączone elementy projektowe + dodatkowe" dla "Palościanka m2".

  • Wybieramy "Nowe" w zakładce zamówień.

construction create order plan f81b3
  • Robimy to samo co do planu - tworzymy listy do importu z excela z kolumn nr zamówieniowego oraz ilości do zamówień.

construction create order plan a38b3
  • Elementy dodatkowe doklejam do jednej listy do zamówienia dla Palościanki m2. Będzie wszystko w jednym miejscu dla danego EK. Łączymy w tym przypadku materiały.

construction create order plan 4cd5d
  • Importujemy elementy. Pojawiają się one docelowo w liście zamówienia. Uzupełniamy dostawcę, możemy inne elementy określić (planowana data dostawy, dodać notatkę, określić odbiorcę, kontakt do niego itp.)

construction create order plan af706
  • Dla EK z elementami dodatkowymi dodajemy komentarz do zamówienia.

construction create order plan e6345
  • Zatwierdzamy.

  • Idziemy do listy zamówień. Oprócz starych zamówień mamy też nowe zamówienia dla tych dwóch EK, dla których aktualnie tworzyliśmy zamówienia. Zamówienia są domyślnie w stanie "Utworzone". To pozwala na edycję ich, modyfikację itp. Aby system zaczął "przetwarzać" zamówienia to trzeba mu powiedzieć, że zamówienia są Zaakceptowane i system może je dalej przetwarzać.

construction create order plan dd475
  • Zmieniamy w takim przypadku stan na "Zaakceptowane". System wtedy generuje (do 1 minuty) plik PDF, CSV i generuje email do dostawcy. Wysyła mu to wszystko wraz z linkiem do portalu dostawcy.

Jeśli byśmy tworzyli "szybkie" zamówienie tj. takie, które nie ma elementów tylko opis, to od razu mu się zmienia stan na "zaakceptowane".
construction create order plan 5ea2c
Automatyzacje wymagają osobnego włączenia w systemie. Robi się to przez definicję automatyzacji w sekcji konfiguracyjnej systemu. Opisane jest to w osobnych samouczkach.

Koniec

Gotowe ! Emaile zostały wysłane do dostawcy. W notyfikacjach pojawi się informacja, że poszły. Dostawca może teraz przez interfejs portalu potwierdzić zamówienie, dodać dostawy (lub przez automatyczną integrację przesłać dokumenty dostawy).

Informacje dotyczące automatycznej integracji danych od dostawców opisane są w innych samouczkach. To samo dotyczy portalu dostawcy i obsługi portalu przez osoby z działów handlowych dostawców.
Howto powstało na bazie wersji systemu 1.17.0.2 (03.2022) oraz przedstawia funkcje, które mogą nie być dostępne w Twoim systemie. Zapytaj AMAGE o udostępnienie tej funkcjonalności.
Ze względu na ciągły rozwój systemu niektóre ekrany lub pliki konfiguracji mogą wyglądać nieznacznie inaczej, ale zachowają nadal pełną funkcjonalność tutaj opisaną. Nie wpływa to na zasadnicze funkcje opisywane w tym dokumencie.