Wersje 1.18.x
Zmiany i nowości
Wersja 1.18.0.2
Sprawdzenie dostawy - wprowadzenie S/N i zapis (nie zakończenie) zapisuje również numery
Podczas sprawdzenia dostawy system automatycznie zapisuje wprowadzone numery seryjne jeśli nie kończymy sprawdzenia dostawy, tylko ją zapisujemy do dokończenia w późniejszym terminie. Numery seryjny wprowadzone do danego asortymentu zostają zapisane i wczytane podczas powrotu do sprawdzenia dostawy.
Wcześniej zapis numerów seryjnych działał tylko podczas zamykania sprawdzenia przez przycisk Zakończ
|
Dostępność: Dostawy |
Lokalizacje, Grupy Produktów - Zmiana wyglądu drzew i dostępność akcji
Widoki grup produktów oraz lokalizacji zostały zmienione. Dodano dodatkowe akcje kontekstowe do widoku w/w drzew oraz szczegóły akcji. Zmieniono sposób dodawania głównych elementów w strukturze oraz tych podrzędnych. Umożliwiono w łatwy sposób na edycję i usunięcie elementów.
Dodatkowo zabezpieczono operacje drag & drop oraz tworzenia nowych elementów aby nie dopuścić do tworzenia na tym samym poziomie elementów o takich samych nazwach.
Dostępność: Struktura |
Faktury - raport listy faktur
Dodatkowy raport listy faktur. Pozwala wygenerować raport listy faktur dla wybranego kontrahenta, zakresu czasu itp.
Dostępność: Finanse |
Faktury - raport PDF/CSV faktury
Faktury otrzymały możliwość generacji wyglądu faktury na własnych formatkach wewnętrznych aplikacji oraz za pomocą własnych szablonów. Dodatkowo można każdą fakturę wyeksportować do formatu CSV.
Dostępność: Finanse |
Sprawdzenie dostawy - możliwość ustawienia daty sprawdzenia
Podczas sprawdzenia dostawy pojawiała się możliwość wprowadzenia/edycji daty rzeczywistego wykonania tego sprawdzenia. Pole dostępne jest w trakcie edycji dostawy (na ekranie wybrana edycja). W przypadku braku wpisanej wartości zostanie wybrana aktualna data w momencie zapisu sprawdzenia.
Dostępność: Dostawy |
Sprawdzenie dostawy - wyszukanie elementów z listy
W trakcie sprawdzenia dostawy istnieje możliwość przeszukania listy elementów aktualnie wyświetlonych i ich przefiltrowania. Wprowadzając dowolny tekst elementy są przeszukiwanie względem nazwy, numeru zamówieniowego lub katalogowego. Wyświetlane są tylko te elementy, które zawierają szukany test.
Dostępność: Dostawy |
Mobile - Załadunek - wyszukanie kontekstowe z elementów
W trakcie realizacji załadunku po wybraniu elementu z magazynu mamy możliwość szybkiego przeszukania innych magazynów wybierając dany element jako wzorzec. Dostępne jest to poprzez przycisk w widoku załadunku. Po jego wybraniu automatycznie następuje przejście do wyszukiwarki materiału na magazynie z odpowiednim filtrem nazwy asortymentu.
Dostępność: Dostawy |
Szczegóły obiektów - odśwież widok
Wszystkie widoki szczegółów obiektów (np. zamówień, zleceń, nadzoru, zasobów) otrzymały dodatkowy przycisk pozwalający na odświeżenie danych bez konieczności przeładowywania widoku w przeglądarce. Przydatne jest to w momencie, gdy zmiany danego rekordu nastąpiły np. w trakcie przeglądania za pomocą urządzenia mobilnego. Wszystkie widoki szczegółów zostały wyposażone w taką akcję.
Dostępność: Wszędzie |
Szablon inspekcji - możliwość dołączenia instrukcji (tekst, plik)
Szablon inspekcji został rozbudowany o dwie możliwości przechowania instrukcji wykonania danej procedury weryfikacyjnej. Dodano możliwość wprowadzenia tekstu wprost skopiowanego z dokumentów typu MS Word wraz z zachowaniem możliwości formatowania, edycji i kolorowania tekstu.
Drugą opcją jest możliwość dodania listy załączników do szablonu. Pliki te są dostępne do przeglądnięcia w trakcie wykonywania inspekcji.
W trakcie wykonania pojawiły się dwa dodatkowe przyciski, które wyświetlają albo załączniki danego szablonu inspekcji lub zapisaną instrukcję wykonania inspekcji.
Dostępność: Inspekcje |
Mobile - widok planowanych inspekcji na najbliższy okres i zlecenie wykonania
W widoku mobilnym udostępniono podgląd dla planowanych inspekcji do wykonania oraz możliwość zaplanowania ich wykonania lub od razu przejścia do wykonania inspekcji.
Widok umożliwia przedstawienie planów inspekcji, które są do realizacji (domyślnie w danym tygodniu). Lista przedstawia terminy planowanego wykonania, zaplanowanego terminu realizacji oraz zakresu prac i przypisanych osób. Z tego widoku możemy zaplanować i przydzielić osoby do wykonania inspekcji lub samodzielnie zaplanować i od razu wykonać daną inspekcję.
Widok pozwala na przedstawienie inspekcji koniecznych do wykonania, zaplanowanych oraz już wykonanych.
Domyślnie widok przedstawia plany inspekcji przypisane do danej osoby. Filtry pozwalają na wyświetlenie planów dla osób z własnego wydziału, dla wszystkich osób oraz tylko te, które są jeszcze do wykonania.
Dostępność: Inspekcje |
Inspekcje - dashboard podstawowy
Dashboard inspekcji został przeprojektowany. Od teraz zawiera informacje dotyczące statystyk realizowanych inspekcji.
Następnie pokazuje listę zaplanowanych inspekcji na aktualny tydzień oraz bieżący. Można z tych list bezpośrednio w tym widoku zaplanować (przydzielić, określić termin) wykonanie inspekcji lub od razu zaplanować i wykonać (pojawi się dodatkowe okno wykonania inspekcji).
Lista wykonanych inspekcji z danego tygodnia pozwala na sprawdzenie ich lub przejście do szczegółów danej inspekcji.
Dostępność: Inspekcje |
Inspekcje - edytor szablonu inspekcji - zmiana wyglądu list pytań, pomiarów i zadań
Zmieniono wygląd edytora szablonu inspekcji. Listy pytań, pomiarów i zadań zostały przeprojektowane aby łatwiej można było od razu w widoku listy zobaczyć definicję danego elementu oraz jego podstawowe parametry. Ułatwia to tworzenie i edytowanie poszczególnych elementów.
Dostępność: Inspekcje |
Obchody - dashboard podstawowy
Dashboard dla modułu obchodowego został przeprojektowany. Od teraz zawiera więcej informacji i przedstawione są one w przejrzysty sposób.
W pierwszej linii wyświetlane są informacje dotyczące najbliższego zaplanowanego według harmonogramu obchodu oraz informacja o ostatnim wykonanym obchodzie.
W kolejnej linii znajdują się statusy wszystkich aktywnych obchodów wskazujące czy w aktualnym okienku harmonogramu został wykonany obchód dla danego szablonu. Obchody mają swój określony harmonogram godzinowy wraz z dozwolonym marginesem wykonania (np. +/- 2 godziny).
Kolejna linia przedstawia w tabeli listę aktywnych obchodów i czasu do ich wykonania. Druga tabela pokazuje aktualnie wykonane obchody oraz ich statusy poprawności wykonania (błędne pomiary itp.) z możliwością przejścia do szczegółów danego obchodu
Jeśli system posiada aktywny moduł zdarzeń serwisowych w ostatniej sekcji wyświetlana jest lista zgłoszeń serwisowych utworzonych w danym dniu kalendarzowym.
Dostępność: Obchody |
Wersja 1.18.0.1
Dostawy - sprawdzenie - wprowadzenie S/N oraz numeru inwentarzowego na etapie sprawdzenia
W edytorze numerów seryjnych (np. dla dostawy) mamy możliwość wprowadzenia oprócz samego numeru seryjnego również numer inwentarzowy, który zostanie automatycznie przydzielony do danego zasobu w momencie zakończenia sprawdzenia dostawy.
Dostępność: Dostawy |
Dostawy - sprawdzenie - dodanie S/N - wczytaj z pliku xls
W edytorze numerów seryjnych pojawiła się możliwość importowania numerów seryjnych, numerów inwentarzowych oraz komentarzy z plików xls. Dane te dostępne w kolejnych kolumnach pozwalają na szybki import S/N z zewnętrznego źródła danych (np. dokumenty dostawcy).
Dostępność: Dostawy |
Dostawy - edytor desktop - dodanie S/N z tego widoku
Edytor dostawy w widoku desktop otrzymał dodatkowy przycisk dla każdego elementu w asortymencie, który pozwala na wprowadzenie numerów seryjnych dostarczanego materiału.
Dostępność: Dostawy |
Użytkownicy - deaktywować flagę "użytkownik lokalny" i domyślnie ją włączyć jeśli nie ma zdalnych serwerów autoryzacji
Jeśli system nie ma skonfigurowanej autoryzacji zewnętrznej (serwer LDAP, serwer Active Directory, Microsoft Azure OAuth, Google, Facebook itp.) to domyślnie użytkownicy będą w edytorze mieli włączoną opcję Użytkownik lokalny
bez możliwości jej zmiany.
Dostępność: Autoryzacja |
Autoryzacja - konfiguracja polityki bezpieczeństwa udostępniona dla super-administratorów
Udostępniono w konfiguracji systemu możliwość wpływania na politykę bezpieczeństwa haseł. Polityka określa m.in. minimalną długość hasła, typ znaków, które muszą pojawić się w haśle oraz terminy wymuszenia zmiany hasła oraz blokady konta w przypadku braku logowania przez określony czas.
Dostępność: Autoryzacja |
Autoryzacja - Użytkownicy - widok statusu uprawnień użytkownika wg. polityki bezpieczeństwa
W liście użytkowników pojawia się dodatkowa kolumna wskazująca status użytkownika względem polityki bezpieczeństwa haseł. Polityka może być tak ustawiona, że konto będzie zablokowane ze względu na brak logowania przez X dni pomimo tego, że pozostałe uprawnienia będą pozwalały na logowanie się tego użytkownika. Ta kolumna pozwala wykryć taki status.
Dostępność: Autoryzacja |
Użytkownicy - w historii logowania dodać info, czy logowanie było z użyciem aplikacji mobilnej
W historii logowania użytkowników dodano dodatkową informację czy użytkownik logował się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet itp.). Wtedy pojawi się w informacjach dodatkowych pole MOBILE
. Jeśli wykorzystuje aplikację AMAGE Shell to dodatkowo pojawi się komunikat SHELL
. Pozwala to wykryć z jakiego typu urządzenia nastąpiło to logowanie.
Dostępność: Autoryzacja |
Załączniki - zmiana wyglądu, obsługa kategorii załączników i stanu publiczny w widoku desktop
Zmieniono wygląd listy załączników w obiektach. Przesunięto przyciski podglądu oraz pobrania pliku na początek listy, dodano akcje umożliwiające: zmianę kategorii wybranych załączników oraz określenie widoczności publicznej (lub jej wycofanie) dla załączników.
Status publiczny załączników pozwala na ich wyświetlenie w widokach danych dostępnych dla zewnętrznych użytkowników poprzez portale (dostawcy, podwykonawcy). Tylko pliki oznaczone jako publiczne pojawiają się w tych widokach. |
Dostępność: Ogólne |
1.18.0.0
Pamięć podręczna konfiguracji oraz profili użytkowników
Zmodyfikowano obsługę profili dostępu oraz konfiguracji w aplikacji. Teraz te dane przechowywane są w pamięci i powiązane z danym użytkownikiem od momentu zalogowania. Pozwala to znacząco ograniczyć komunikację z bazą danych, co powinno przyśpieszyć działanie i operacje w systemie.
Pewną niedogodnością jest to, iż uprawnienia użytkownika ładowane są podczas pierwszego logowania tego użytkownika. Jeśli zostaną zmienione uprawnienia (profile dostępu) lub globalna konfiguracja, to będzie ona miała zastosowania dopiero przy kolejnym zalogowaniu użytkowników. |
Dostępność: Wszędzie |
Uprawnienia - uprawnienia ukrywające dane finansowe w widokach (zlecenia, typy, magazyn, dostawy)
Dodano dodatkowe uprawnienie umożliwiające ukrycie wszystkich danych finansowych (kwot) w interfejsie użytkownika. Po włączeniu globalnej flagi wdrożeniowej system zaczyna sprawdzać, czy dany użytkownik posiada uprawnienia do wyświetlania danych kwotowych. Jeśli nie to zamiast kwot w systemie pojawia się tekst -,-
. Pozwala to na udostępnienie danych finansowych (cenniki, wartości faktur, zamówień, dostaw, negocjowane ceny) tylko dla osób z odpowiednimi uprawnieniami.
Przykład danych (faktura) z uprawnieniem:
Widok, gdy użytkownik nie posiada uprawnień do wyświetlania danych finansowych.
Uprawnienia do tej opcji nadajemy w module Core/Rdzeń i wybieramy opcję Pokaż wartości kwotowe w interfejsie
.
Użytkownicy z uprawnieniami Super-Administratora zawsze widzą kwoty i wartości. |
Dostępność: Wszędzie |
Raport magazynu - raport wypełnienia inwentaryzacji/zwrotu
Dodatkowy raport stanów magazynowych z ułatwieniem pracy bez dostępu do systemu. Umożliwia wygenerowanie raportu stanu magazynu z miejscem na wprowadzanie informacji ręcznie na wydruku. Pozwala na realizację inwentaryzacji z natury ale też ułatwia zapisanie informacji o zwracanych elementach w przypadku dzierżawionych materiałów/urządzeń.
Raport generujemy z listy raportów ale również z widoku stanu magazynowego (menu kontekstowe)
Raport przedstawia informację o aktualnym stanie magazynu oraz miejsce na wprowadzenie danych. Na końcu raportu znajduje się miejsce na dodatkowe notatki/elementy oraz podpisy - wykonującego, sprawdzającego/akceptującego oraz pobierającego (w przypadku realizacji zwrotu)
Dostępność: Magazyny |
Stan magazynu - kolumna z informacją o dostawach/zwrotach w trakcie
Widok magazynu w przypadku gdy włączony jest również moduł zamówień/dostaw pokazuje kolumny informujące o zamówieniach i dostawach w trakcie (w transporcie, załadunek itp.). Dokumenty dostaw zwiększają liczniki a dokumenty zwrotów zmniejszają ten licznik.
W przypadku gdy dokumenty zostaną zatwierdzone (dostarczone/zwrócone) nie są już wyliczane w tych kolumnach (bo zwykle wygenerowane są już dokumenty magazynowe).
Dostępność: Magazyny/Dostawy |
Integracje - Xpertis - obsługa pola REF dla integracji zamówień
W integracji z systemu Xpertis dodano mechanizm obsługi dodatkowego pola REF (referencja) umożliwiający unikalną detekcję zmian w liście zamówień podczas analizy dokumentów pochodzących z w/w systemu ERP. Ułatwia to sparowanie unikalnych rekordów i poprawną aktualizację stanu zamówień.
Dostępność: Integracje |
Importery - importer dostaw - brak wykrywania kontrahenta z pominięciem wielkości znaków
Ze względu na to, iż duża część danych importowanych do systemu jest wprowadzana przez arkusze kalkulacyjne typu Microsoft Excel oraz arkusze te są tworzone z różnych systemów/ręcznie to dane w nich się znajdujące często mają różnie przedstawiane wyrazy (duże/małe litery). Firma/FIRMA/firma w różnych arkuszach, a odnosząca się do tego samego przedsiębiorstwa. Wszystkie importery od teraz podczas wyszukiwania pól tekstowych ignorują zapis wielkimi/małymi literami. Od teraz zapis "FIRMA" w arkuszu będzie odpowiadał rekordowi "firma" w systemie.
Dostępność: Integracje |
Stany zdarzeń serwisowych - można dodać kilka stanów domyślnych
Obecnie nie można dodać dwóch stanów zdarzeń serwisowych, które mają ustawioną flagę domyślnego stanu zdarzeń serwisowych. Pojawia się odpowiedni komunikat w przypadku próby utworzenia drugiego stanu, który jest domyślny.
Dostępność: Serwis |
Zdarzenia serwisowe - formatka definicji zdarzenia pozwala wybrać tylko główne zasoby (bez podrzędnych)
Jeśli mamy zdefiniowaną strukturę zasobów w postaci drzewa (podrzędne zasoby) to w widoku zdarzeń serwisowych można wybrać od teraz wszystkie elementy, nie tylko główne zasoby. Dodatkowo dodano filtr w widoku zasobów, który pozwala pokazać/ukryć zasoby podrzędne.
Dostępność: Serwis |
Typy elementów - edytor - widok listy parametrów nie sortuje parametrów po nazwie
Widok edytora parametrów sortuje parametry po nazwie.
Dostępność: Struktura |
Zlecenia pracy - Akcja "archiwizuj" nie zmienia stanu na przeciwny, brak widoku flagi w edytorze
Akcja archiwizuj
w menu kontekstowym zlecenia pracy zmienia flagę na przeciwną. Gdy zlecenie jest zarchiwizowane to je aktywuje. Dodatkowo w edytorze zlecenia pracy flaga jest widoczna i możliwa jest jej edycja.
Dostępność: Zlecenia pracy |
Portal dostawcy - dodanie dostawy - możliwość edycji, usunięcia elementu
W portalu dostawcy zmodyfikowano formularz dodawania/edycji dostawy. Akcje dotyczące elementów dostawy oraz pakietów transportowych zostały przeniesione do odpowiednich zakładek. Umożliwiono edycję elementów i ich usunięcie. Akcje usunięcia uwzględniają odpowiednie operacje na powiązanych numerach seryjnych zapisanych w trakcie rejestracji dostawy.
Dostępność: Dostawy |
Magazyny - przelicz ilości na podstawie dokumentów magazynowych
W widoku magazynu dodano możliwość ponownego przeliczenia aktualnej ilości elementów na magazynie na podstawie dokumentów magazynowych. W przypadku, gdy pojawiają się jakieś rozbieżności akcja taka pozwoli na aktualizację stanu magazynu na podstawie wszystkich dokumentów, które aktualnie są przypisane do danego miejsca magazynowania.
Wymagane uprawnienie: Rozliczanie magazynów
Dostępność: Magazyny |
Zamówienia, Dostawy, Magazyn, Stany - wyświetlanie miejsc po przecinku w zależności od typu jednostki (m, km, szt itp.)
Wszystkie moduły i widoki dotyczące obszarów zamówień, dostaw, magazynu i stanów zostały rozbudowane o możliwość automatycznego dostosowania się ilości i precyzji pomiarów elementów w zależności od jednostki. Elementy zliczane w sztukach będą w całym interfejsie i edytorach przedstawiane jako pojedyncze liczby całkowite. Jednostki typu metry będą miały precyzję 2 miejsc po przecinku a takie jak km 3 miejsca po przecinku.
Wszystkie widoki uwzględniają te zmiany oraz wszystkie edytory. Sprawdzenia dostawy, załadunki obsługują tą informację i pozwalają na wprowadzenie/edycję zgodnie z założoną dokładnością.
Dostępność: Magazyny, Dostawy |
PVD - dostawca - modbus z obsługą magistral RS - protokół Modbus RTU
Aplikacja komunikacyjna PVD została rozbudowa o możliwość komunikacji z urządzeniami podłączonymi poprzez magistrale szeregowe typu RS-232/RS-485 z wykorzystaniem protokołu Modbus-RTU. Umożliwia to bezpośrednią komunikację z wszystkimi typami urządzeń, które posiadają takie możliwości komunikacyjne (liczniki energii, przemienniki częstotliwości itp.).
Szczegółowy opis konfiguracji aplikacji znajduje się w jej instrukcji użytkownika/konfiguracji.
Dostępność: Komunikacja, PVD |
Obchód/Inspekcja - tworzenie obchodu/inspekcji domyślnie je włącza
Przy tworzeniu nowego szablonu inspekcji lub szablonu obchodu domyślnie włączamy ten element.
Dostępność: Obchody, Inspekcje |
Obchody/Inspekcje - mobile - wykonanie obchodu uruchamiane dedykowanym przyciskiem
Widok mobilny obchodów i inspekcji został nieznacznie przebudowany. Uruchomienie inspekcji/obchodu realizowane jest dedykowanym przyciskiem przy każdym takim obiekcie. Ułatwia to początkującym osobom rozpoczęcie pracy z aplikacją a jednocześnie uniemożliwia przypadkowe włączenie danej inspekcji/obchodu przez stałych użytkowników.
Dostępność: Obchody, Inspekcje |
Obchody - możliwość dodania/wykonania obchodu z widoku desktop
Dodano możliwość wykonania obchodów bezpośrednio z widoku desktop aplikacji. W niektórych przypadkach jest to wymagane lub oczekiwane, zwłaszcza w przypadku rejestrowania danych obchodowych w powiązaniu z innymi systemami informatycznymi gdy nie ma możliwości integracji bezpośredniej.
Dostępność: Obchody |
Zasoby - możliwość dodania lokalizacji/grupy produktów bezpośrednio z drzewa filtrów
W widoku zasobów dodano możliwość utworzenia bezpośrednio z widoku filtrów grup produktów oraz lokalizacji. Elementy tam można dodawać bezpośrednio z widoku zasobów, bez konieczności opuszczania tego widoku. Znacznie upraszcza to ręczne tworzenie i dodawanie nowych zasobów oraz grupowanie ich w struktury.
Dostępność: Zasoby |
PVD - iec-62056, modbus-rtu - opcja wyłączająca opóźnianie odczytu dla liczników
Dla komunikacji z licznikami energii (IEC-62056-21) oraz urządzeń komunikujących się za pomocą protokołu MODBUS-RTU dodano dodatkową opcję, która umożliwia wyłączenie domyślnego opóźniania odczytów z urządzeń, gdy nie ma z nimi komunikacji. Domyślnie aplikacja PVD w takim przypadku, po kilku nieudanych odczytach zaczyna dużo rzadziej próbować odczytu, tak aby nie zajmować magistrali, na której mogą być podłączone inne urządzenia.
W trakcie diagnostyki takie zachowanie może być niepotrzebne. Za pomocą opcji konfiguracji disableDelayForUnavailableDevices
można to zachowanie wyłączyć na czas diagonostyki/uruchamiania.
Dostępność: Komunikacja, PVD |
Obchód - modyfikacje wizualne kontrolek
Moduł obchodów został gruntownie przebudowany w warstwie wizualnej. Edytory definicji obchodu zostały rozbudowane i wizualnie przedstawiają dane w sposób łatwiejszy do interpretacji i edycji. Dodano opisy kontrolek, informacje o poszczególnych sekcjach i zmieniono sposób przeglądania list ścieżek obchodowych.
Dostępność: Obchody |
Obchody - definicja szablonu - możliwość dodania nowego typu szablonu
W trakcie definicji obchodu mamy możliwość zdefiniowania nowego szablonu obchodu (zestawu pytań/pomiarów/zadań) bezpośrednio z widoku definicji obchodu.
Dostępność: Obchody |
Obchód - definicja szablonu - możliwość dodania nowej akcji bezpośrednio z widoku
W definicji szablonu obchodu, gdy dodajemy nowy krok obchodu mamy możliwość bezpośrednio z tego miejsca dodania nowych szablonów pytań/pomiarów/zadań, które wybieramy podczas definicji tego kroku. Elementy te zapisują się automatycznie w wybranym szablonie obchodu.
Dostępność: Obchody |
Desktop - Dokumenty - Magazyn, Dostawy, Zamówienia - komunikat jeśli chcemy zatwierdzić dokument bez wprowadzonego asortymentu.
W formatkach tworzenia nowych dokumentów typu zamówienie, dostawa i dokumenty magazynowe pojawia się dodatkowe pytanie jeśli próbujemy zapisać dokument a lista elementów jest pusta.
Dostępność: Magazyny, Dostawy |
PVD - modbus - konfigurowalna reprezentacja słów w kolejności LoHi/HiLo
Dla modułów komunikacyjnych modbus/modbus-rtu dodano w definicji urządzenia możliwość określenia sposobu reprezentacji wartości liczbowych, które zajmują dwa rejestry (32 bity). Flaga boolean useLoHiWordOrder
domyślnie ustawiona na false
umożliwia zmianę sposobu ułożenia bajtów po odczytaniu dwóch rejestrów (32 bity).
Przy odczycie DWORD (dwóch rejestrów) domyślnie stosujemy ułożenie rejestrów HiLo czyli najpierw najwyższy bajt a potem w dół do najniższego. Przy włączeniu tej opcji stosujemy odwrotne ułożenie ALE tylko w przypadku rejestrów. Czyli Jeśli odczytamy bajty z DWÓCH rejestrów [A] [B] [C] [D]
to ułożenie HiLo będzie MSB [A] [B] [C] [D] LSB
, natomiast w przypadku ułożenia LoHi będzie to MSB [C] [D] [A] [B] LSB
.
Dostępność: Komunikacja, PVD |
Generator etykiet - możliwość edycji istniejącego szablonu z widoku generacji
Generator etykiet w pierwszym kroku kreatora pozwala na edycję zapisanego już szablonu. Pozwala to na modyfikację szablonu lub dostosowanie szablonu do tego konkretnego wydruku.
Dostępność: Zasoby |
Nadzór - komunikat przy inicjalizacji nadzoru - szczegółowa informacja
Podczas ręcznej inicjalizacji nadzoru dla typów/kategorii jeśli nie wybraliśmy żadnego typu/kategorii do inicjalizacji, to aplikacja pokaże odpowiedni komunikat. Aby zainicjalizować należy wybrać, dla których typów/kategorii system ma wykonać taką operację.
Dostępność: Nadzór |
Nadzór - kable - analizator wykorzystania kabli - opcja przechowywania w parametrze identyfikatora kabla a nie nazwy
W przypadku raportu wykorzystania kabli w trakcie nadzoru okablowania (moduł specjalistyczny) mamy możliwość wskazania parametru w kablu, który przechowuje informację o bębnie przydzielonym (na przykład wg. projektu) oraz parametrze, w którym wpisujemy wykorzystany bęben. Możemy od teraz wskazać, czy parametr będzie przechowywał nazwę bębna czy jego identyfikator AMAGE (skan kodu QR). W zależności od tego wyboru system odpowiednio będzie przeszukiwał bazę w celu wygenerowania tych informacji.
Dostępność: Nadzór |
Automaty - automatyczny scheduler dla inicjalizacji nadzoru zgodnie z konfiguracją mapowań w GUI
Dodano dodatkowy uniwersalny automat do inicjalizacji nadzoru bazując na parametrach zdefiniowanych w interfejsie aplikacji. Kod nowego automatu to: supervision-universal-initializer
i wykorzystuje on dane określone przez użytkownika w interfejsie zamiast danych zapisanych na sztywno w definicji automatu. Automat pozwala na automatyczne uruchomienie nadzoru dla wybranych typów/kategorii typów globalnie w całej aplikacji.
Szczegóły działania automatu w instrukcjach Jak zrobić
w portalu pomocy.
Obecnie istniejący automat supervision-initializer nadal pozostaje dostępny. Należy odnieść się do dokumentacji użytkownika aby sprawdzić parametry i funkcje, które udostępniają te automaty. Zwykle powinno się korzystać z uniwersalnego automatu, który uwzględnia definicje określone w interfejsie użytkownika i przez to jest łatwiejszy do modyfikacji przez użytkowników systemu.
|
Dostępność: Nadzór |
Inspekcje - możliwość sprawdzenia wielu inspekcji na raz
Podczas realizacji sprawdzenia inspekcji przez osoby przez to wyznaczone mamy możliwość zaznaczenia wielu inspekcji na raz w liście. Każda z inspekcji po kolei będzie wywoływana z oknem dialogowym akceptacji inspekcji.
Dostępność: Inspekcje |
Inspekcje - brak konieczności wybrania zlecenia pracy przy weryfikacji inspekcji - ustawiane w wykonaniu inspekcji
Od tej wersji zmieniono sposób definicji osoby odpowiedzialnej za sprawdzenie inspekcji. Dotychczas wynikała ona z osoby przypisanej jako sprawdzający do zlecenia pracy. Od teraz każda inspekcja (wykonanie) ma możliwość przypisania bezpośrednio osoby odpowiedzialnej za sprawdzenie. Podczas ustalania harmonogramu wykonania tej inspekcji możemy to zrobić poprzez wskazanie określonej osoby lub wskazanie siebie samego przez wybranie przycisku Samodzielnie
Dostępność: Inspekcje |
Szablon obchodów - filtrowanie zadań po wybranym zasobie
W widoku definicji szablonu obchodu pojawiła się możliwość filtrowania kroków obchodu po wybranym urządzeniu. Pozwala to na wybranie urządzenia z listy i prześledzenie czy wszystkie czynności zostały dla niego zdefiniowane.
Dostępność: Obchody |
Szablon obchodów - kopiowanie zestawu pytań/pomiarów dla innego urządzenia
Podczas tworzenia szablonu obchodu mamy możliwość skopiowania zestawu czynności obchodowych z jednego wybranego urządzenia w zakresie obchodu do nowego urządzenia/zasobu. Pozwala to na szybkie skopiowanie już przygotowanego zestawu pytań pomiarów w przypadku gdy mamy kilka urządzeń tego samego typu w ścieżce obchodowej.
Dostępność: Obchody |
Security - implementacja nowej obsługi autoryzacji użytkowników - Active Directory Authorization provider
System został rozbudowany o obsługę autoryzacji użytkowników za pomocą usługi Microsoft® Active Directory. Za pomocą konfiguracji systemu w wersji On-Premises można skonfigurować autoryzację użytkowników za pomocą tego mechanizmu autoryzacji.
Autoryzacja za pomocą Microsoft Azure OAuth/Active Directory już istnieje od jakiegoś czasu. Wymieniana tutaj autoryzacja dotyczy systemów uruchamianych na infrastrukturze dedykowanej/klienta w modelu On-Premises. |
Dostępność: Rdzeń |
Zasoby - eksport danych parametrów w formacie MODBUS-RTU
Ze względu na udostępnienie w aplikacji PVD modułu komunikacyjnego Modbus-RTU dodano do eksportu parametrów zasobu formatu Modbus-RTU jako dodatek do formatu Modbus-TCP.
Dostępność: Zasoby |
Szablony parametrów - zmiana wizualna prezentacji
Widok szablonów parametrów został zmodyfikowany. Zmieniono widok listy na bardziej kompaktowy, rozszerzono widoki edytorów i opisy.
Szablony parametrów pozwalają na określenie szablonu listy parametrów, które można następnie przydzielić dla wybranego typu elementów (asortymentu). Ułatwia to tworzenie nowego asortymentu i określania dla nich zestawu standardowych parametrów.
Dla przykładu: mamy zdefiniowany szablon parametrów dla urządzenia "przemienniki częstotliwości". Zwykle te parametry są takie same dla wielu urządzeń różnych producentów. Poprzez zdefiniowanie parametrów w szablonie możemy tworzyć nowe typy przemienników częstotliwości i nie wprowadzać po raz kolejny w typie tych samych parametrów. Wystarczy wybrać z listy szablonów nasz utworzony zestaw parametrów a system skopiuje je do nowego typu.
Dostępność: Zasoby |
Kontrahent - szczegóły - informacja o dostępie do danych przez portal
Szczegółowe dane kontrahenta dotyczące dostępu do portalu Klienta/Dostawy/Podwykonawcy wyświetlane są od teraz w dodatkowej zakładce w widoku szczegółów Kontrahenta.
Dostępność: Ogólne |
Portal - dedykowany interfejs ogólny portalu (dostawcy, podwykonawcy, klienta)
Został udostępniony uniwersalny portal komunikacji z kontrahentami. Obecnie funkcjonalność będzie zawiera w sobie zarówno istniejącą funkcję portalu dostawcy, ale również będzie rozbudowywany o inne obszary komunikacji.
Dostępność: Integracje |
Schedulery - graficzny edytor parametrów schedulera
Edytor automatów wykonujących prace i czynności w systemie w tle został rozbudowany i ułatwiono jego użycie.
-
zmieniono wygląd edytora, dodano pola wyjaśniające poszczególne opcje
-
dodano link do bezpośredniej pomocy dla określonego typu automatu - użytkownik nie opuszczając edytora może wyświetlić kontekstową pomocą dotyczącą danego automatu
-
edytor parametrów został rozbudowany o wizualny edytor. Dotychczas parametry wymagały samodzielnej konfiguracji oraz w przypadku dużych danych utrudniona jest edycja. Edytor teraz pokazuje poszczególne elementy jako osobne pola edycyjne. Dodano możliwość kolorowania składni za pomocą kodu Markdown, który jest używany do formatowania treści.
-
dodatkowo można wyświetlić dane pole edycyjne w edytorze kodu, który ułatwia tworzenie bardziej zaawansowanych widoków i treści. Dodatkowo edytor ten posiada możliwość wygenerowania tekstu dokładnie takiego, jaki będzie widoczny w mailach, komunikatach przesyłanych do użytkowników. Ułatwia to weryfikację, czy dane są poprawnie wprowadzone.
Dostępność: Integracje |
Energia/Środowisko - powiadomienie o zdarzeniach - szczegółowe opisy w email
W zakresie zdarzeń dotyczących parametrów produkcyjnych rozszerzono opis w komunikacji email. Informacja dla użytkowników, wyznaczonych do powiadomień, po wprowadzeniu zdarzenia zostaje przesłana z dodatkowymi informacjami, które określają datę i czas wprowadzenia zdarzenia oraz osobę raportującą.
Dostępność: Produkcja |
Parametry - możliwość edycji parametrów zbiorczo dla zasobu - usunięcie do/od daty, modyfikacja wartości
Parametry w zasobach mogą przechowywać dowolne informacje. Każdy typ zasobu pozwala na zdefiniowanie parametrów, które następnie można dla każdego zasobu personalizować. Każdy z takich parametrów przechowuje również swoją historię mogą to być zarówno edycje ręczne (dodatkowe zapisy powstałe np. w trakcie inspekcji) ale też dane pobierane bezpośrednio z urządzeń. Dane te można następnie wyświetlać w historii oraz wykresach.
Czasami mamy potrzebę, aby zmodyfikować historię parametrów. Może dane pomiarowe (urządzenia, integracje, konfiguracja PVD) była niepoprawna i dane zapisane w historii parametru są błędne. Lub może być tak, że dane zapisywane mają nie taką wartość/skalę ze względu na błędną interpretację np. protokołu komunikacyjnego.
Ta funkcja umożliwia edycję historii parametrów. Dostępna jest w widoku zasobu, jak i przy przeglądaniu historii określonego parametru.
Po wywołaniu tej akcji mamy możliwość:
-
określenia zakresu dat, w których operacja zostanie wykonana
-
akcji takiej jak usunięcie rekordów historii
-
akcji ustawienia w historii takiej samej wartości dla każdego zapisu historycznego
-
akcji zmiany wartości parametru poprzez operacje matematyczne. Możemy za pomocą tej akcji zmienić dowolnie wartość. Zapis
{value}
*100
wymnoży każdy zapis w historii przez 100.
Dostępność: Zasoby |
Widok zamówień, dostaw - podsumowanie z informacją o wadze widocznych rekordów
W widoku zamówień/dostaw dodano w podsumowaniu dodatkową informację dotyczącą wagi widocznych zamówień/dostaw.
Dostępność: Dostawy |
Widok zamówień, dostaw - podsumowanie z informacją o wadze widocznych rekordów
W widoku zamówień/dostaw dodano w podsumowaniu dodatkową informację dotyczącą wagi widocznych zamówień/dostaw.
Dostępność: Dostawy |
Typy elementów - akcja ustaw parametry z szablonu parametrów (wiele typów)
W menu kontekstowym typów elementów można modyfikować definiowalne parametry poprzez wybranie nowych parametrów z predefiniowanych szablonów parametrów. System pozwala na zastąpienie istniejących parametrów w typach (i powiązanych zasobach) lub dodanie ich jako nowe, dodatkowe parametry.
Wybranie opcji zastąp skasuje definicję parametrów ORAZ właściwości tych parametrów w powiązanych do typu zasobach (z całą ich historią !).
|
Dostępność: Zasoby |
Typy elementów - przejście do zasobów z menu kontekstowego listy
W widoku zbiorczym typów elementów można przejść bezpośrednio do zasobów danego typu. Można albo otworzyć okno wyskakujące z tymi zasobami albo można przejść do widoku zasobów z już utworzonym takim filtrem.
Dostępność: Zasoby |
Zamówienia, Dostawy, Dok. magazynowe - możliwość wyczyszczenia generacji numeru dokumentu
Edytory dokumentów zamówień, dostaw i magazynowe w interfejsie Desktop mają teraz możliwość wyczyszczenia opcji generacji numeru dokumentu automatycznie z licznika. Po wybraniu opcji "Ręcznie" system pozwoli na wprowadzenie/modyfikację numeru dokumentu nawet jeśli wcześniej dokument otrzymał numer automatycznie z licznika.
Dostępność: Dostawy |