Wersje 1.28.x

Zmiany i nowości

Wersja 1.28.0.0

Monitoring emisji - komunikat o przekroczeniu terminów zamiast blokady zapisu historii

Zmieniono sposób obsługi sprawdzenia formularza historii monitoringu emisji. Obecnie przekroczenie terminów rejestracji danego zdarzenia wynikające z harmonogramu nie wpływa na możliwość zapisu historii. Zamiast blokady zapisu, system wyświetla komunikat informujący o przekroczeniu terminu.

Dostępność: Środowisko

Dzierżawy - dashboard analityczny z widokiem faktur z rozbiciem na kategorie kosztów

Do widoku analitycznego dzierżaw dodano listę faktur podzieloną względem kategorii kosztów. W ten sposób użytkownik ma możliwość analizy kosztów dzierżaw w podziale na poszczególne kategorie. Funkcja i widok jest dostępna tylko przy włączonym module Finanse.

Dostępność: Dzierżawy

Nadzór - analityka - postęp w okresie - zmiana sposobu wyliczania postępu

Zmieniono sposób wyświetlania danych analitycznych w postępie prac. Obecnie do wyliczenia postępu procentowego brane są aktualnie zalogowane dane i porównywane do całkowitej liczby elementów nadzorowanych.

image 2024 08 29 16 50 13 175
Dostępność: Nadzór

Integracje - edytor danych SQL - edytor z kolorowaniem składni

Dodano edytor danych SQL z kolorowaniem składni. Użytkownik ma możliwość edycji danych SQL w wygodny sposób, z podświetleniem składni SQL, co ułatwia pracę z zapytaniami SQL. Widoki integracji SQL zostały zmodyfikowane w ten sposób.

image 2024 08 29 19 28 55 936
Dostępność: Integracje

Harmonogramy - widok harmonogramów w widoku szczegółów pracownika

W widoku szczegółów pracownika, w kalendarzu pojawiają się również przydzielone harmonogramy pracownika dla poszczególnych dni.

image 2024 09 02 21 58 44 831
Dostępność: Pracownicy

Zdarzenia - rozbudowa warstwy logowania JSON dla obiektów

Historia zdarzeń została rozbudowana i większość kluczowych elementów w systemie zapisuje swoją historię zmian. Zmiany można przeglądać w module konfiguracyjnym wraz z porównaniem różnicy wartości pól pomiędzy kolejnymi zdarzeniami.

image 2024 09 02 22 03 58 511
image 2024 09 02 22 05 20 758
Dostępność: Zdarzenia

Harmonogramy, Zdarzenia - możliwość skopiowania schedulera i zdarzenia do nowego

W definicji zdarzeń i harmonogramów pojawiła się możliwość skopiowania ich do nowego. Wystarczy wybrać odpowiednią opcję z menu kontekstowego i pełna konfiguracja zostanie skopiowana do nowego obiektu.

image 2024 09 02 22 07 09 946
Dostępność: Zdarzenia

Załączniki - informacje, kto utworzył/wgrał dany załącznik

Dla załączników w oknie informacji o pliku wyświetlana jest informacja o użytkowniku, który utworzył lub wgrał dany załącznik.

image 2024 09 02 22 10 31 683
Dane dotyczące użytkowników będą dostępne tylko dla nowo dodanych załączników.
Dostępność: Wszędzie

Zdarzenia - Reguły Zdarzeń - kreator z przykładami zdarzeń

W edytorze zdarzenia dostępny jest przycisk, za pomocą którego wyświetlamy dostępne szablony zdarzeń. Szablony pozwalają w prosty sposób wypełnić wszystkie niezbędne pola edytora. Ułatwiają one tworzenie zdarzeń, a także pozwalają na szybkie dodanie reguły zdarzenia i jej dostosowanie do swoich potrzeb.

image 2024 09 02 22 14 38 893
Rysunek 1. Przykładowy szablon zdarzenia
Dostępność: Zdarzenia

Konfiguracja - Powiadomienia - symulacja powiadomienia

W konfiguracji i liście wszystkich powiadomień w aplikacji dodano przycisk Test, który pozwala wygenerować testowe powiadomienie. Powiadomienie takie można zobaczyć w głównym interfejsie aplikacji.

image 2024 09 02 22 21 09 655
image 2024 09 02 22 23 17 839
Dostępność: Zdarzenia

Komunikat o błędzie - szczegóły wyglądu w wersji beta, ogólny komunikat w produkcyjnej

Komunikaty o błędzie zostały zmodyfikowane. W wersjach produkcyjnych wyświetlany jest ogólny komunikat o błędzie, natomiast w wersji beta wyświetlany jest szczegółowy komunikat o błędzie.

image 2024 09 02 22 27 11 481
Rysunek 2. Widok komunikatu o błędzie z jego identyfikatorem
image 2024 09 02 22 25 51 175
Rysunek 3. Widok szczegółowego komunikatu o błędzie w wersji beta
Dostępność: Wszędzie

Widok szczegółów zmian - nawigacja po dostępnych elementach

W widoku zmian dostępnych w aplikacji dodano możliwość wyświetlenia listy wszystkich prezentowanych informacji. Po włączeniu jej przyciskiem pojawia się lista, która pozwala na przejście do interesujących nas informacji bez konieczności przechodzenia poprzez wszystkie elementy w liście zmian.

image 2024 09 03 09 21 07 222
Rysunek 4. Widok z włączoną listą filtrów
Dostępność: Wszędzie

Widok informacji o aplikacji - informacje z danych szczegółowych i numer builda

System AMAGE zmienił sposób aktualizacji na ciągłą aktualizację w ramach kolejnej głównej wersji. Za pomocą okna informacyjnego można się dowiedzieć o dokładnej dacie wydania wersji i szczegółowych informacjach o konfiguracji.

image 2024 09 03 09 47 00 002
Rysunek 5. Informacje szczegółowe o wersji
Dostępność: Wszędzie

Instancja - możliwość ustawienia trybu archiwalnego instancji

Instancje archiwalne systemu AMAGE otrzymały odpowiednią informację po zalogowaniu do nich. W dolnej części ekranu pojawia się informacja o pracy instancji w trybie archiwalnym. Tryb archiwalny pozwala na przeglądanie zawartości instancji, ale nie pozwala na wprowadzanie zmian w danych.

image 2024 09 03 09 53 31 854
Rysunek 6. Widok informacji o pracy instancji w trybie archiwalnym
Dostępność: Wszędzie

Zdarzenia - możliwość przypisania zdarzeń dla ustawień parametrów zasobu

W liście parametrów w zasobie pojawiło się dodatkowe menu kontekstowe dla każdego parametru. W nim pojawiła się możliwość zmiany wartości parametru, ale również dostęp do modułu automatyzacji, jeśli jest włączony. Moduł pozwala na zdefiniowanie zdarzeń i harmonogramów dedykowanych dla danego parametru. Zdarzenia będą wykonywane tylko dla danego parametru (konkretnego obiektu), a nie dla wszystkich parametrów zasobu lub wszystkich parametrów w systemie.

image 2024 09 03 09 58 37 302
Rysunek 7. Dostęp do automatyzacji parametru
Dostępność: Zasoby

Importery - import historii stanów nadzoru - aktualizacja istniejącej historii

Importer historii stanów nadzoru otrzymał rozbudowaną sekcję dotyczącą aktualizacji istniejącej historii nadzoru. Po znalezieniu wpisu historii odpowiadającemu parametrom lub identyfikatorom (UUID, ID), aktualizowane są pola w rekordzie historii. Odpowiednio do zmian aktualizuje się również parametr nadrzędny.

Dostępność: Nadzór

Rejestr Obowiązków Prawnych - możliwość dodania artykułu nad/pod istniejącym artykułem

W akcji menu kontekstowego artykułu dla dokumentu w module Rejestr Obowiązków Prawnych dodano możliwość dodania artykułu nad/pod istniejącym artykułem. Wybieramy akcję "Dodaj powyżej/Dodaj poniżej", które powodują dodanie nowych elementów nie na końcu listy, ale w wybranej lokalizacji. Dodatkowe akcje pozwalają na przesunięcie artykułu w górę/w dół listy.

image 2024 09 03 12 28 38 931
Dostępność: Legislacja

Integracje - REST - możliwość wgrania plików/załączników do zasobów, typów elementów, zleceń pracy

System API REST zostało rozszerzone o możliwość wgrania plików/załączników do zasobów, typów elementów, zleceń pracy. W tym celu należy wykorzystać odpowiednie końcówki API REST. Więcej w dokumentacji API REST w odpowiedniej sekcji Akademii AMAGE.

Dostępność: Integracje

Integracje - integracja z systemem GSW - obsługa zmiany kodu towaru w systemie GSW i aktualizacja zapisów w AMAGE

Zmodyfikowano mechanizm integracji z systemami wagowymi firmy GSW tak, aby umożliwić obsługę zmiany kodu towaru w systemie GSW i aktualizację zapisów w AMAGE. System automatycznie koryguje zapisy w AMAGE, jeśli kod towaru w systemie GSW zostanie zmieniony.

Dostępność: Produkcja

Importery - zasoby - możliwość skopiowania opisu dla dodatkowych parametrów z nagłówków kolumn pliku źródłowego

W trakcie definicji dodatkowych parametrów, które są importowane ze źródłowego pliku XLS, mamy możliwość skopiowania do nazwy parametru opisu z nagłówka kolumny, z której importujemy dane. W tym celu należy kliknąć przycisk Kopiuj.

image 2024 09 04 18 48 42 073
Rysunek 8. Widok formularza mapowania parametrów
Dostępność: Integracje

Importery - obsługa dat w formacie YYYY lub YYYY-MM

Importery w trakcie importu daty z zewnętrznego źródła (Excel/CSV) próbują, oprócz standardowych istniejących formatów, dodatkowo rozpoznać datę w formacie YYYY lub YYYY-MM. W przypadku rozpoznania takiej daty system automatycznie uzupełnia brakujące pola z daty, np. dzień i miesiąc, wartościami 01.

Dostępność: Integracje

Integracje - import zasobów - aktualizacja pól sprzedaży (daty, terminy) podczas aktualizacji rekordów

Importer zasobów został rozszerzony. W trakcie wykrycia rekordu do aktualizacji dodatkowo aktualizowane są pola sprzedaży, takie jak daty, terminy itp. Wcześniej, podczas aktualizacji rekordu, nie były one uwzględniane.

Dostępność: Integracje

Importery - import kontrahentów i import kontaktów do kontrahentów

Dodano nowe importery z formatów CSV/XLS, które pozwalają na import kontrahentów i kontaktów do kontrahentów.

Dostępność: Integracje

Importery - uproszczone importery dla wszystkich modułów

Udostępniono uproszczony widok importu dla wszystkich modułów, które pozwalają na import danych. Pozwala to na udostępnienie funkcjonalności importu danych dla standardowych użytkowników. Wymagane jest wstępne określenie szablonów importu danych w sekcji konfiguracyjnej systemu.

image 2024 09 04 18 55 57 414
Rysunek 9. Import uproszczony w widoku typów elementów
Dostępność: Wszędzie

Importery - aktualizacja historii zleceń pracy - aktualizacja historii wyszukiwana po ID/UUID rekordu

W importerze historii zleceń pracy udostępniono dodatkową możliwość wyszukiwania istniejących zapisów historii zlecenia pracy np. w celu jego aktualizacji po ID/UUID rekordu. Pozwala to na pewniejsze i bardziej precyzyjne odnalezienie zapisów do aktualizacji.

Dostępność: Integracje

Dzierżawy - dashboard analityczny z widokiem faktur z rozbiciem na kategorie kosztów

System umożliwia kategoryzację faktur np. podział faktur na kategorie zakupowe, dzierżawy lub napraw. Dashboard analityczny dzierżaw został rozszerzony o widok faktur z rozbiciem na kategorie kosztów. W widoku tym można zobaczyć faktury z podziałem na kategorie kosztów, a także zobaczyć sumy faktur w poszczególnych kategoriach.

image 2024 09 04 19 13 33 534
Rysunek 10. Widok faktur z rozbiciem na kategorie kosztów
Dostępność: Dzierżawy

Lokalizacje, Grupy produktów - menu kontekstowe - akcja "przenieś do…​"

Dodano możliwość przenoszenia elementów w strukturze drzew lokalizacji i grup produktów poprzez wybranie akcji z menu kontekstowego. Dotychczas istniejące przenoszenie metodą Drag & Drop pozostaje nadal dostępne. Przenoszenie za pomocą akcji z menu kontekstowego jest szczególnie przydatne w przypadku przenoszenia elementów między różnymi gałęziami drzewa.

image 2024 09 07 10 14 35 977
Rysunek 11. Akcje dla grupy produktów
image 2024 09 07 10 14 59 780
Rysunek 12. Akcje dla lokalizacji
Dostępność: Struktura

Lokalizacje, Grupy produktów - menu kontekstowe - akcja "połącz z …​"

Po dodaniu nowej opcji "Połącz z …​" w menu kontekstowym w Lokalizacjach i Grupach produktów, użytkownik może teraz połączyć wybrane lokalizacje lub grupy produktów z innymi lokalizacjami, lub grupami produktów. System automatycznie podmieni występowanie lokalizacji lub grup produktów w strukturze bazy danych, a także w powiązanych rekordach. Na końcu zostanie usunięty z systemu rekord, który został połączony z innym rekordem.

image 2024 09 07 10 14 35 977
Rysunek 13. Akcje dla grupy produktów
image 2024 09 07 10 14 59 780
Rysunek 14. Akcje dla lokalizacji
Dostępność: Struktura

Struktura - Zasoby - widok/selektor załączników własnych oraz pochodzących z typu elementu

W widoku załączników w zakładkach elementów np. w zasobach udostępniono możliwość wyświetlenia załączników pochodzących z innych powiązanych obiektów np. z Typu Elementów. Pozwala to w jednym widoku szybko wyświetlić dane określonego zasobu np. zdjęcia, informacje o konkretnym zasobie, ale też wyświetlić załączniki pochodzące z powiązanych obiektów np. z Typu Elementów, czyli np. karty katalogowe, instrukcje obsługi, certyfikaty itp.

image 2024 09 07 10 20 22 575
Rysunek 15. Widok selektora załączników własnych oraz pochodzących z typu elementu
Dostępność: Struktura

Mobile - wykresy historii parametrów

W widoku mobilnym dodano możliwość wyświetlenia historii parametrów. Aby to zrobić, należy przejść do widoku szczegółowego zasobu, następnie wyświetlić parametry i wybrać dla określonego parametru przycisk wykresu.

image 2024 09 07 10 26 11 891
Rysunek 16. Wykresy historii parametrów
Dostępność: Struktura

Parametry - wykres parametrów - jeśli > 1 zaznaczony to wyświetlić legendę opisującą kolory wykresów

Jeśli wykresy parametrów zasobów uwzględniają więcej niż jeden parametr, to dodatkowo wyświetlana jest legenda opisująca kolory wykresów.

image 2024 09 09 10 03 26 898
Rysunek 17. Wykres parametrów z legendą
Dostępność: Struktura

Mobile - widok parametrów - ukryć parametry wspólne, jeśli nie ma takiej kategorii

Dotyczy widoku mobilnego. W liście parametrów zasobu, jeśli nie ma parametrów, które nie posiadają żadnej kategorii, to grupa wyświetlająca te parametry nie jest przedstawiana w widoku mobilnym.

Dostępność: Struktura

Parametry - Scheduler - Alert - brak zmiany wartości parametru w czasie

Dodano automat, który pozwala na powiadomienie wybranych użytkowników o braku zmiany wartości parametru w czasie lub braku nowych wartości parametru w czasie. Taki automat pozwala na wykrycie braku komunikacji z wybranymi urządzeniami lub zewnętrznymi systemami, które powinny dostarczać informacji na bieżąco. Pozwala również na szybką reakcję na brak danych, co może być kluczowe w przypadku monitorowania ważnych parametrów.

Więcej:

Dostępność Automatyzacja

Zlecenia pracy - reorganizacja widoku historii zlecenia (zmiany UI, dostęp do analityki)

Zmodyfikowano nieznacznie interfejs widoku szczegółów zlecenia pracy. Przeniesiono przycisk historii zlecenia pracy do górnej belki. Dodatkowo wszystkie przyciski zostały bardziej zaznaczone w interfejsie. W widoku historii zlecenia pracy dodano linki do wykresów i skrótów/analiz. Uproszczono zadania w widoku historii zlecenia pracy. Zmodyfikowano również tabelę historii zlecenia pracy, która wyświetla dwie linie z informacjami w sposób bardziej skondensowany.

Dostępność: Zlecenia pracy

Kontrahenci - akcja "połącz z …​"

W widoku listy kontrahentów dodano akcję "Połącz z…​", która pozwala połączyć wybranych kontrahentów z innym kontrahentem. Połączenie polega na przeniesieniu wszystkich zdarzeń, dokumentów, zadań, notatek, zadań i zadań zleconych z wybranych kontrahentów na kontrahenta, z którym zostaną połączeni. Na koniec źródłowy kontrahent zostaje usunięty.

image 2024 09 09 11 27 16 665
Rysunek 18. Akcja połączenia kontrahentów
Nie łączone są właściwości kontrahentów tj. nazwa, opis itd. Należy o tym pamiętać przed wykonaniem akcji.
Dostępność: Wszędzie

Parametry - możliwość zmiany/edycji UUID parametru

W menu kontekstowym ustawień parametrów dla wybranego zasobu pojawiła się akcja Zmień UUID. Pozwala to na arbitralne ustawienie wartości unikalnego identyfikatora elementu. Może to być przydatne, w przypadku wykorzystania identyfikatora UUID w systemach integracji pomiędzy wieloma instancjami lub gdy urządzenie agregatora ma przesyłać dane do wielu parametrów w różnych instancjach systemu AMAGE. Wtedy wymagany jest ten sam identyfikator UUID dla wszystkich parametrów, które mają być obsługiwane przez urządzenie agregatora.

Dostępność: Struktura

Kontakty kontrahenta - pole opiekuna (użytkownik systemu)

W module Kontakty kontrahenta dodano pole Opiekun, które pozwala na przypisanie użytkownika systemu do kontrahenta. Pole to jest dostępne w zakładce Dane podstawowe. Pozwala na wpisanie danych, które wskazują osobę kontaktową dla danej osoby z personelu przedsiębiorstwa. Dane te mogą pochodzić również z zewnętrznego systemu informatycznego, np. z systemu CRM lub systemu rejestracji gości.

image 2024 09 09 11 32 50 064
Rysunek 19. Pole Opiekun w edytorze kontaktu
Dostępność Wszędzie

Kontakty kontrahenta - możliwość definicji kompetencji z głównego słownika kompetencji

Dodano możliwość określenia kompetencji kontaktu kontrahenta z głównego słownika kompetencji. Dzięki temu możliwe jest określenie, jakie kompetencje posiada dana osoba np. uprawnienia elektryczne, przeprowadzone szkolenie BHP, itp.

image 2024 09 09 11 38 46 419
Rysunek 20. Definicja kompetencji dla kontaktu kontrahenta
Dostępność Wszędzie

Pracownicy - definicja uprawnień z wewnątrz edytora pracownika

W edytorze pracownika dodano możliwość definiowania kompetencji dla pracownika z poziomu wewnętrznego edytora pracownika. Uprawnienia te są zdefiniowane w zakładce Kompetencje.

image 2024 09 09 11 47 14 253
Rysunek 21. Widok edytora pracownika z zakładką kompetencje
Dostępność: Pracownicy

Zasoby - widok kalendarza i pokazywanie ważności wyposażenia oraz terminów gwarancji

W widoku listy zasobów dodano dodatkową zakładkę Kalendarz, w którym w formie wpisów w kalendarzu pojawiają się zapisy ważności/kalibracji zasobów określonych jako wyposażenie oraz terminy gwarancji wszystkich zasobów.

image 2024 09 09 11 45 59 813
Rysunek 22. Widok kalendarza z datą ważności kalibracji urządzenia pomiarowego
Dostępność: Struktura

Zlecenia pracy - możliwość oznaczenia wpisu historii jako nieprawidłowy

W historii zleceń pracy dodano możliwość zmiany określonego wpisu historii jako nieprawidłowy. Po oznaczeniu go jako nieprawidłowy zostaje on wycofany z analiz i raportów. Wszystkie zużycia materiałów, które powstaną w ramach takiego zapisu historii, również zostają oznaczone jako nieprawidłowe. Stan można przywrócić, zmieniając status wpisu historii na prawidłowy.

Dostępność: Zlecenia pracy

Zlecenia pracy - raportowanie godzin dla X pracowników bez podawania określonych osób

W formularzu raportowania szczegółowego postępu zlecenia pracy dodano możliwość raportowania godzin pracy dla określonej liczby pracowników bez konieczności wybierania ich z listy użytkowników systemu/pracowników. W przypadku, gdy w zleceniu pracy jest zdefiniowana liczba pracowników, którzy mają raportować godziny pracy, w formularzu raportowania szczegółowego postępu zlecenia pracy pojawia się pole, w którym można wpisać liczbę pracowników, dla których raportowane są godziny pracy.

image 2024 09 09 11 57 55 715
Rysunek 23. Dialog rejestracji historii zlecenia pracy
Każdorazowa zmiana w liście pracowników (lista imienna) modyfikuje tę liczbę.
Dostępność: Zlecenia pracy

Zlecenia pracy - rejestrowanie historii - rejestrowanie z wyborem daty + zmiany UI

Zmodyfikowano interfejs zmiany stanu zlecenia pracy w taki sposób, że dla użytkowników posiadających odpowiednie uprawnienie w zleceniu pracy pojawia się możliwość wyboru daty zmiany stanu zlecenia pracy. W przypadku, gdy użytkownik nie posiada uprawnień do zmiany daty, pole wyboru daty jest niedostępne. Mamy możliwość określenia daty rejestracji zdarzenia.

image 2024 09 09 12 03 57 892
Rysunek 24. Wybór daty zmiany stanu zlecenia pracy
Wymagane jest posiadanie odpowiedniego uprawnienia w profilach dostępu, które pozwala na wykonanie takiej czynności.
Dostępność: Zlecenia pracy

Inspekcje - szablon - pytanie - możliwość zapisania wyniku pytania do parametru w powiązanym zasobie

Dostępność: Inspekcje

Inspekcje - szablon - pytanie - typ odpowiedzi na pytanie (data, data+czas)

Dodano do typu pytania dwa dodatkowe typy - data oraz data+czas. Pozwala to w interfejsie użytkownika na zastosowanie odpowiednich kontrolek ułatwiających wprowadzenie odpowiedzi na pytanie. W systemie dane wartości zapisywane są w formacie ISO.

Dostępność: Inspekcje

LOTO - usprawnienia nawigacji i interfejsu

W module LOTO (Lock Out Tag Out) wprowadzono szereg usprawnień w zakresie nawigacji i interfejsu użytkownika. Zmiany obejmują m.in.:

  • Nie pozwolenie na zamykanie/otwieranie kłódek, jeśli nie jest dopuszczona operacja zamykania.

  • Zablokowanie otwierania poszczególnych kłódek, gdy skrzynka blokowania wspólnego jest zamknięta.

  • Wykonanie operacji LOTO (mobile) możliwe jest tylko dla osób przypisanych do tego zadania.

  • Poprawienie zauważalnych błędów w interfejsie użytkownika.

Dostępność Bezpieczeństwo

LOTO - etykiety i raporty - wydruki

Dodano możliwość wygenerowania raportu dla poszczególnych punktów LOTO oraz raportu zbiorczego listy punktów LOTO. Raporty dostępne są w formacie PDF i zawierają informacje o punktach LOTO.

image 2024 09 09 12 23 25 265
Rysunek 25. Wygenerowany raport dla punktu LOTO
Dostępność: Bezpieczeństwo

Wizualizacja - przeglądarka IFC - filtr widoku

Możliwość filtrowania widoku w przeglądarce IFC wraz z aktualizacją silnika wyświetlania do najnowszej wersji.

image 2024 09 10 12 20 30 181
Rysunek 26. Przeglądarka IFC
Dostępność: Wizualizacje

Wizualizacja - Model IFC - wizualizacja lokalnie w 3D

Przeglądarka modeli IFC dostępna jako lokalny system wyświetlania wraz z powiązaniem ze strukturą zasobów w systemie AMAGE.

image 2024 09 10 12 18 59 398
Rysunek 27. Przeglądarka IFC
Dostępność: Wizualizacje

Dashboard - rozbudowanie kontrolek i przeniesienie funkcjonalności ze statycznych dashboardów

Przeniesione zostały wszystkie funkcjonalności z dotychczasowych statycznych dashboardów do nowego silnika definiowalnego dashboardu. Dodano nowe kontrolki do wizualizacji danych z systemu AMAGE, co pozwala na wizualizację za pomocą nowego rozwiązania wszystkich dostępnych statycznych dashboardów.

  • Kontrolki do wizualizacji parametrów zasobów

  • Kafelek wywołania raportu

  • Kontrolki do wizualizacji obecności pracowników

  • Kontrolki do wizualizacji inspekcji

  • Kontrolki do wizualizacji dostaw

  • Kontrolki do wizualizacji zdarzeń serwisowych

  • Kontrolki do wizualizacji obchodów

  • Kontrolki do wizualizacji postępu zleceń pracy

image 2024 09 10 12 23 47 230
Rysunek 28. Elementy liczbowe kontrolek dashboardu
image 2024 09 10 12 29 33 546
Rysunek 29. Panele kontrolek dashboardu
Dostępność: Wizualizacje

Multiwykresy - kopiuj parametr do wyświetlenia

W wykresach zbiorczych dodano możliwość skopiowania parametr do wyświetlenia z już zdefiniowanego. Ułatwia to tworzenie nowych wykresów zbiorczych z wykorzystaniem już zdefiniowanych parametrów.

image 2024 09 10 13 08 05 285
Rysunek 30. Przycisk kopiowania
Dostępność: Wizualizacje

Automatyzacja - ustawienia parametrów - automat przepisujący dane z parametrów zasobów (średnia, początek, koniec, suma, różnica itp.) do danych produkcyjnych

Automat, który pozwala na transformację wartości jednego parametru do innego parametru lub do danej produkcyjnej. Automat pozwala na przykład przepisać dane z parametru pobieranego ciągle z jakiegoś urządzenia (wartość licznika energii) lub danych z zewnętrznych systemów IT przechowywanych w ustawieniach parametrów do danej produkcyjnej pod koniec miesiąca wykorzystując dodatkowe działania i agregację.

Więcej:

Dostępność: Zdarzenia

Eksport danych produkcyjnych - eksport do XLS z dokładnością miejsc po przecinku zgodnie z ustawieniami w systemie

Dane produkcyjne eksportowane są do formatu XLS z dokładnością miejsc po przecinku zgodnie z ustawieniami w systemie. Wcześniej eksportowane były zawsze z dokładnością do 2 miejsc po przecinku.

Dostępność: Produkcja

Parametr produkcyjny - wartość podawana jako średnia - uwzględnienie w podsumowaniach takiej formy danych

Dane parametrów produkcyjnych, które mają ustawioną wartość, że dane to wartość średnia z danego okresu, wyświetlane są w podsumowaniu w liście zakresów dat w formie bezpośredniej. Natomiast podsumowanie wartości danego okresu dla tych danych poprawnie wyświetla średnią z danego okresu zamiast sumy danych (jak dla innych danych).

Dostępność: Produkcja

PVD - monitorowanie zajętości dysku, komunikat w heartbeat o miejscu

Aplikacja agregatora danych w swoich danych statystycznych przesyłanych okresowo (heartbeat) do serwera głównego AMAGE zawiera również informację o dostępnej przestrzeni dyskowej na serwerze. Pozwala to na ewentualną diagnostykę i reakcję na sytuację, w której serwer zbliża się do wyczerpania dostępnej przestrzeni dyskowej.

Dostępność: PVD

Harmonogramy - podsumowanie godzin pracownika wg. typów okresów pracy

W widoku harmonogramu pracownika dodano możliwość wywołania statystyki godzin dla wybranych pracowników. Po wybraniu opcji z menu pojawia się okno wskazujące podsumowanie ilości godzin dla określonego typu harmonogramu dla każdego pracownika oraz wykresy kołowe dla wszystkich wybranych pracowników, oraz dla aktualnie wybranego.

image 2024 09 13 19 12 43 357
Rysunek 31. Widok podsumowania godzin pracownika wg. typów okresów pracy
Dostępność: Pracownicy

Raport obecności - rozbudowanie funkcji

W raporcie obecności poprawiono generowanie danych, uzupełniono tłumaczenia, dodano informację o czasie rejestracji oraz podsumowanie godzinowe. Raport jest uzupełnieniem modułu obecności, który pozwala na rejestrowanie obecności wewnątrz systemu AMAGE lub zaimportować informacje z systemów typu Rejestracja Czasu Pracy. Dane te pozwalają na weryfikację obecności pracowników w trakcie wykonywania czynności i porównanie informacji z danymi rejestrowanymi w innych modułach np. zleceń pracy lub nadzoru nad wykonaniem.

image 2024 09 16 11 13 02 296
Rysunek 32. Raport obecności
Dostępność: Pracownicy

Integracje - REST - załączniki - modyfikacja właściwości załącznika, kategorie załączników, przypisanie istniejącego załącznika do obiektów, usunięcie powiązania załącznika

Rozbudowano API załączników.

  • W operacjach wgrywania załączników dodano możliwość określenia UUID kategorii załączników

  • Dodano dodatkową metodę pobrania listy kategorii załączników

  • Dodano edycję istniejącego załącznika - możliwość zmiany kategorii, flagi publiczny/prywatny, kategorii

  • Metoda połączenia istniejącego załącznika (po UUID) z obiektem (parametry podobne do już istniejących metod)

  • Usunięcie załącznika z całą historią. Załącznik (ten konkretny rekord - Attachments) może być dołączony do dokumentacji, wtedy będzie zablokowane usunięcie do momentu usunięcia tego w GUI. Plik fizycznie zostanie usunięty z repozytorium danych (plików) jeśli dany HASH nie będzie już istniał w żadnym innym nieusuniętym załączniku.

Więcej:

Dostępność: Integracje

Integracje - PERI/ULMA - rozpoznawanie kont po wyrażeniach regularnych

W integracji systemów zewnętrznych, do rozpoznania docelowego konta/magazynu wykorzystuje się ciągi znaków. Od teraz jeśli ciąg znaków rozpocznie się od znaku początku tekstu wyrażenia regularnego tj ^ to system będzie rozpoznawał konta/magazyny zgodnie z zadanym wzorcem wyrażenia regularnego. W przeciwnym przypadku tekst będzie wyszukiwany wewnątrz informacji w dokumencie integrowanym jako zwykłe wyszukanie tekstu.

image 2024 09 23 20 30 59 798
Rysunek 33. Definicja wyrażeń regularnych
Dostępność: Integracje

Magazyny - widok dokumentu magazynowego - koloruj cenę, jeśli różna od słownikowej

W widoku dokumentu magazynowego pojawiło się kolorowanie (na czerwono) ceny jednostkowej materiału w dokumencie, jeśli cena ta jest inna niż cena katalogowa, która jest wpisana w typie elementów. Pozwala to wykryć zmianę ceny w dokumencie magazynowym w stosunku do ceny katalogowej/uzgodnionej w trakcie realizacji kontraktu. Funkcja tożsama z istniejącą funkcją dla widoku szczegółów zamówień.

Dostępność: Magazyny

Zdarzenia serwisowe - mobile - ikony zdarzeń, filtr "moje zgłoszenia/przypisane dla mnie"

W widoku zdarzeń mobilnych dodano ikony typów zdarzeń oraz rozbudowany filtr pozwalający na wyświetlenie zdarzeń przypisanych do użytkownika oraz zdarzeń zgłoszonych przez użytkownika.

image 2024 09 24 20 33 15 519
Rysunek 34. Lista zdarzeń z ikonami
image 2024 09 24 20 33 33 943
Rysunek 35. Filtr "moje zgłoszenia/przypisane dla mnie"
Dostępność: Serwis

Nowe funkcje w interfejsie REST API - zlecenia pracy, nadzór

W interfejsie REST API AMAGE dodano nowe funkcje związane z modułami zleceń pracy (Work Orders) oraz nadzoru (Supervision). Pozwalają na:

  • Dodanie/edycję/usunięcie historii zlecenia pracy

  • Dodanie/edycję/usuniecie historii nadzoru

  • Dodanie/edycję/usunięcie planu materiałowego dla zlecenia pracy

Dokumentacja interfejsu REST API AMAGE została zaktualizowana o nowe funkcje.

Więcej informacji znajdziesz w sekcjach:

Dostępność: Integracje

Inspekcje wirtualne - zmiana nazwy na inspekcje zbiorcze

Zmieniono nazwę inspekcji wirtualnych na inspekcje zbiorcze. Zmiana ta ma na celu lepsze zrozumienie funkcji inspekcji wirtualnych, które są zbiorcze i dotyczą wielu obiektów jednocześnie.

Dostępność: Inspekcje

Inspekcje - plan inspekcji dla inspekcji zbiorczych

Duża rozbudowa modułu inspekcji. Inspekcje wirtualne zostały przemianowane na inspekcje zbiorcze, aby lepiej oddać ich charakter. Dodano możliwość tworzenia planów inspekcji dla inspekcji zbiorczych. Inspekcje zbiorcze dedykowane są dla określonej lokalizacji. Mogą one grupować zasoby i w ramach wykonania takiej inspekcji urządzenia będą sprawdzane i aktualizowane ich parametry zgodnie z raportowanymi danymi.

Wszystkie sekcje systemu uwzględniają planowanie, wykonanie i raportowanie inspekcji pojedynczych, jak i zbiorczych.

image 2024 10 01 22 18 40 953
Rysunek 36. Plan z inspekcjami zbiorczymi
Dostępność: Inspekcje

Zdarzenia serwisowe - filtr widoku zgłoszeń "dla mojego działu"

W głównym pasku narzędziowym oprócz filtru tekstowego dodano trzy przyciski, które w szybki sposób pozwalają na pokazanie zdarzeń serwisowych:

  • Przeze mnie - utworzone przeze mnie (aktualnie zalogowanego użytkownika)

  • Dla mnie - przypisane dla mnie

  • Dla mojego wydziału - zdarzenia serwisowe, które przypisane są dla wszystkich pracowników mojego wydziału. Jeśli nie posiadam przypisanego wydziału, to pokazywane są wszystkie zgłoszenia przypisane dla użytkowników, którzy nie mają przypisanego wydziału.

image 2024 10 08 00 50 05 548
Rysunek 37. Filtry
Dostępność: Serwis

Integracje - REST - nadzór - pobierz dane zapisu historii nadzoru

Dodano możliwość pobierania danych zapisu historii nadzoru za pomocą REST API.

Więcej informacji znajdziesz w sekcjach:

Dostępność: Integracje

Integracje - REST - zasoby - zmiana wartości parametru nadzoru

Dodano nowy interfejs REST API pozwalający na operacje na zasobach. W pierwszej kolejności pojawiły się metody pozwalające modyfikować wartości ustawień parametrów. Możemy pobrać właściwości ustawień parametrów oraz dodać nowy zapis historii parametrów.

Więcej informacji znajdziesz w sekcjach:

Dostępność: Integracje

Logowanie - możliwość wyświetlenia hasła (odsłonięcia)

Formularz logowania standardowego zyskał możliwość pokazania wpisywanego hasła za pomocą przycisku Pokaż hasło. Dzięki temu użytkownik ma możliwość sprawdzenia poprawności wpisanego hasła.

image 2024 10 09 12 20 52 280
Rysunek 38. Hasło zakryte
image 2024 10 09 12 21 20 215
Rysunek 39. Hasło odkryte
Dostępność: Wszędzie

Użytkownicy - zbiorcze przypisanie/usunięcie profilu uprawnień dla listy użytkowników

Menu kontekstowe listy użytkowników (sekcja konfiguracji) zostało rozbudowane o dwie dodatkowe akcje pozwalające na masowe przypisanie/usunięcie wybranego profilu uprawnień z listy zaznaczonych użytkowników.

image 2024 10 09 12 32 21 200
Rysunek 40. Akcje listy użytkowników dotyczące profili uprawnień
Dostępność: Autoryzacja

Schedulery - podział na schedulery systemowe i użytkowników

Niektóre automaty dostępne w systemie uzyskały flagę Systemowe co powoduje, że są dostępne tylko poprzez interfejs konfiguracyjny systemu dla administratorów systemu. Pozwala to ukryć automaty, których zadaniem jest np. integracja z zewnętrznymi systemami przed zwykłymi użytkownikami systemu w ich widoku definicji zdarzeń i automatów dostępnych dla każdej sekcji systemu.

Dostępność: Integracje

Integracje - Merit - synchronizacja dokumentów magazynowych

W integracjach systemowych udostępniono możliwość synchronizacji magazynów z oprogramowaniem Asseco Merit/Xpertis. Automat pozwala na synchronizację dokumentów magazynowych oraz aktualizację stanu magazynu w aplikacji AMAGE zgodnie ze stanami w systemie ERP. Ułatwia to weryfikację stanów magazynowych materiałów w magazynie formalnym systemu ERP jednocześnie pozwalając na operacyjne zarządzanie ilościami np. już po wydaniu ich z systemu nadrzędnego ze względów fiskalnych.

Wymagane jest wprowadzenie w systemie Merit/Xpertis dodatkowych interfejsów komunikacji z AMAGE. Wspieramy w tym obszarze naszych Klientów.
Dostępność: Integracje

Usunięcia rekordów i inne operacje masowe - pasek postępu i działanie w tle

W całym systemie wprowadzono dodatkowe zabezpieczenia w trakcie usuwania rekordów. Po wybraniu akcji Usuń pojawia się dodatkowe okno postępu usuwania rekordów. Pasek postępu aktualizuje się na bieżąco w trakcie usuwania rekordów. W przypadku poprawnego usunięcia okno się automatycznie zamyka. W przypadku błędów usunięcia okno pozostaje widoczne, włącza się przycisk Info, za pomocą którego możemy wyświetlić szczegółowy komunikat konfliktów usuwania.

System sprawdza wszystkie powiązania usuwanego rekordu i przerywa usuwanie danego rekordu w przypadku konfliktów. Ułatwia to prawidłowe wyczyszczenie bazy danych z wszystkich zależności.

image 2024 10 15 15 59 11 139
Rysunek 41. Postęp usuwania
image 2024 10 15 15 59 23 352
Rysunek 42. Informacje szczegółowe
Dostępność: Wszędzie

Zdarzenia serwisowe - raport - dynamiczne ukrywanie pustych sekcji

Raport zdarzenia serwisowego posiada kilka sekcji, które przedstawiają dodatkowe informacje takie jak komentarze, załączniki, zdjęcia. W przypadku, gdy sekcje te są puste, nie są one wyświetlane w raporcie. W przypadku, gdy sekcje te są wypełnione, są one wyświetlane w raporcie.

Dostępność: Serwis

Zdarzenia serwisowe - flaga konfiguracji - pozwól na zmianę stanu bez komentarza

Za pomocą flagi konfiguracyjnej można zezwolić na zmianę stanu zdarzenia serwisowego bez konieczności dodawania komentarza. W przypadku, gdy flaga jest ustawiona, użytkownik nie musi wprowadzać komentarza, aby zmienić stan zdarzenia serwisowego.

image 2024 10 22 01 00 14 959
Rysunek 43. Zdarzenia serwisowe - flaga konfiguracji - pozwól na zmianę stanu bez komentarza
Dostępność: Serwis

Zdarzenia serwisowe - formularz komentarza - możliwość zmiany typu zdarzenia

W widoku komentarza do zdarzenia serwisowego, użytkownik ma możliwość zmiany typu zdarzenia. W tym celu należy wybrać odpowiedni typ zdarzenia z listy rozwijanej. Zmiana jest zapisywana w zdarzeniu oraz w komentarzu wraz z datą i godziną zmiany.

image 2024 10 22 00 59 44 082
Rysunek 44. Widok komentarza do zdarzenia serwisowego
Dostępność: Serwis

Zdarzenia serwisowe - typy zdarzeń - uprawnienia do dostępu (wydział/użytkownik)

Za pomocą nowych uprawnień można zarządzać dostępem do typów zdarzeń serwisowych. Uprawnienia można przypisać na poziomie wydziału lub użytkownika. Tylko osoby wskazane poprzez te parametry będą mogli utworzyć/zmienić typ zdarzenia serwisowego.

image 2024 10 22 00 59 12 673
Rysunek 45. Uprawnienia
Dostępność: Serwis

Zdarzenia serwisowe - stany zdarzeń - uprawnienia do zmiany (wydział/użytkownik)

Za pomocą nowych uprawnień można zarządzać dostępem do zmiany stanów zdarzeń serwisowych. Uprawnienia można przypisać na poziomie wydziału lub użytkownika. Tylko osoby wskazane poprzez te parametry będą mogły zmienić stan zdarzenia serwisowego na podany.

image 2024 10 22 00 58 24 677
Rysunek 46. Widok uprawnień
Dostępność: Serwis

Zdarzenia serwisowe - domyślny widok zapamiętany na stałe - moje, przeze mnie, mojego wydziału

Dzięki nowej funkcjonalności użytkownik może zapamiętać na stałe wybrany widok zdarzeń serwisowych. Po ponownym wejściu do modułu widok zdarzeń serwisowych będzie taki sam jak ostatnio wybrany.

Funkcja działa w momencie zalogowania do aplikacji. Podczas kolejnych wejść uwzględniany jest filtr bieżący widoku
image 2024 10 22 13 38 30 899
Rysunek 47. Filtry
Dostępność: Serwis

Zdarzenia serwisowe - flaga konfiguracja - widoczne tylko typy i stany, do których mam uprawnienie

Dodano flagę konfiguracyjną modułu serwisowego, która pozwala na określenie widoczności określonych typów zdarzeń serwisowych oraz ich stanów w zależności od definicji uprawnień dla każdej z tych definicji. Po włączeniu flagi:

image 2024 10 22 15 15 23 368
Rysunek 48. Flaga ograniczenia widoczności zdarzeń serwisowych na podstawie uprawnień

Użytkownicy standardowi (nie super-admin!) mają dostęp tylko do zgłoszeń, w których są opisani jako użytkownicy lub wydziały z dostępem.

image 2024 10 22 15 16 16 323
Rysunek 49. Typ zdarzenia - uprawnienia
Uprawnienie nie dotyczy użytkowników z flagą super-admin. Użytkownicy tacy mają dostęp do wszystkich zdarzeń serwisowych.
Dostępność: Serwis

Monitoring emisji - powiadomienie opcjonalne do realizacji

Podczas zapisu historii monitoringu emisji możemy włączyć opcję Kolejne kroki nie są potrzebne. Pozwoli to na oznaczenie kolejnych kroków jako wykonanych oraz całego procesu jako zakończonego. Ułatwia to rejestrowanie i podgląd monitoringów, które nie wymagają np. powiadomień zewnętrznych jednostek organizacyjnych/notyfikowanych.

image 2024 10 24 18 05 00 605
Rysunek 50. Opcja kolejnych kroków
Dostępność: Środowisko

Parametry planu produkcyjnego - analizator kompletności parametrów i równań

Edytor parametrów planu produkcyjnego został rozbudowany o dodatkową akcję, któ©a pozwala na sprawdzenie kompletności parametrów i równań w planie produkcyjnym. Za pomocą tej akcji sprawdzane są wszystkie równania dla każdego miesiąca w danym roku i weryfikowana jest poprawność nazw parametrów. Jeśli jakiś parametr nie istnieje w systemie, to zostanie wyświetlony komunikat o błędzie.

image 2024 10 24 18 27 40 472
Rysunek 51. Sprawdzenie parametrów
Dostępność: Produkcja

Magazyn, Dostawy - import składowych dokumentów - import wg. indeksu magazynowego

W trakcie edycji/tworzenia dokumentu przyjęcia magazynowego możemy zaimportować elementy składowe dokumentu z pliku XLSX. Dodano do formatu importu możliwość importu wg. indeksu magazynowego. W przypadku podania indeksu magazynowego zamiast numeru zamówieniowego system pozwala na wprowadzenie tych danych.

Dotyczy to wszystkich dokumentów w modułach: Dostawy, Zamówienia, Faktury, Magazyn

Format danych importu (plik XLSX):

  1. Numer zamówieniowy

  2. Ilość

  3. Cena jednostkowa

  4. Indeks magazynowy

image 2024 10 30 09 33 43 351
Rysunek 52. Dokument magazynowy - import wg. indeksu magazynowego
Dostępność: Magazyny

Importery - zasoby - import ustawień parametrów

Dodano nowy importer, który pozwala zaimportować ustawienia parametrów z zewnętrznego źródła. Na podstawie danych system automatycznie tworzy odpowiednie parametry i ustawienia parametrów w zasobie.

image 2024 10 30 14 49 23 949
Rysunek 53. Wywołanie importera
image 2024 10 30 14 49 35 411
Rysunek 54. Parametry mapowania służące do wyszukania zasobu z listy
Dostępność: Integracje

Inspekcje - plan - możliwość określenia tekstu opisującego działania

Dodano możliwość określenia tekstu opisującego działania w planie inspekcji. Tekst ten będzie widoczny w widoku planu inspekcji oraz podczas wykonania inspekcji

image 2024 10 30 16 01 02 447
Rysunek 55. Widok planu inspekcji
Dostępność: Inspekcje

Dashboard - możliwość utworzenia nowego wpisu głównego w menu systemowym

Podczas definicji grupy dashboardów mamy możliwość, aby umieścić daną grupę w głównym menu. Od teraz nie musimy podawać już istniejących głównych wpisów np. Struktura, ale możemy wprowadzić dowolną nazwę, która będzie wyświetlana w menu systemowym jako główny element menu.

Dostępność: Wizualizacje

Nadzór - inicjalizacja nadzoru - progress w tle

W przypadku inicjalizacji nadzoru, gdy jest duża ilość obiektów do zainicjalizowania, postęp inicjalizacji jest wyświetlany w tle. Dzięki temu użytkownik nie musi czekać na zakończenie inicjalizacji, a może kontynuować pracę w systemie. Wykorzystano do tego nowe okna dialogowe powstałe w trakcie implementacji mechanizmu usuwania obiektów.

Dostępność: Nadzór

Dashboard - widok parametrów zasobów - dodatkowe możliwości wizualizacji (agregacja, różnice, czasy)

Widok parametrów zasobów w dashboardzie został wzbogacony o dodatkowe możliwości wizualizacji. W nowej wersji możemy wyświetlić parametry w formie wykresu liniowego i słupkowego. Dodatkowo możemy określić okres, z którego dane są wizualizowane oraz wyświetlić różnice między wartościami z dwóch okresów.

image 2024 11 04 14 51 26 448
Rysunek 56. Definicja własności kafelka
Dostępność: Wizualizacja

PVD - obsługa typu danych int32 w protokole MODBUS RTU/TCP

W aplikacji PVD (agregator danych) dodano w protokole MODBUS obsługę formatu danych int32 w rozszerzeniu do uint32. Można wybrać odpowiednią reprezentację danych. Więcej w dokumentacji użytkownika aplikacji PVD.

Dostępność: Integracje

Schedulery - schedulery oznaczone jako systemowe dostępne tylko w sekcji konfiguracji

Schedulery systemowe są dostępne tylko w sekcji konfiguracji. Są to schedulery, które są używane przez system i nie powinny być edytowane przez użytkownika w głównym interfejsie. Takie automaty to np. integracje z zewnętrznymi systemami IT. Takie schedulery dostępne są jedynie w sekcji konfiguracji systemu.

image 2024 11 13 00 38 46 198
Rysunek 57. Widok automatyzacji ze standardowego interfejsu
Dostępność: Automatyzacje

Obchody - możliwość opisania kroku dla każdego elementu z listy

Dodano możliwość opisania kroku dla każdego elementu z listy w oknie Obchody. Pozwala to na określenie oprócz standardowych informacji z operacji (pytanie/pomiar/zadanie) dodatkowych informacji dla użytkownika. W przypadku, gdy nie podano tych informacji dla danego elementu, to w oknie Obchody nie będzie wyświetlany opis kroku.

image 2024 11 15 11 40 26 108
Rysunek 58. Definicja opisu dla kroku obchodu technicznego
Dostępność: Obchody

Obchody - rejestracja czasu rozpoczęcia obchodu i jego zakończenia

System zapisuje czas rozpoczęcia i zakończenia obchodu. Wprowadzono nowe pola w oknie Obchody. Mechanizm aktywuje czas rozpoczęcia obchodu w momencie jego pierwszego uruchomienia. Zakończenie obchodu następuje z chwilą zamknięcia obchodu poprzez operację Zakończ. Dane te dostępne są w szczegółach obchodu technicznego oraz w raportach.

image 2024 11 15 11 41 56 918
Rysunek 59. Informacja o czasie rozpoczęcia i zakończenia obchodu
Dostępność: Obchody

Obchody - możliwość zapisania uwagi do każdego punktu obchodu + widok w raporcie

W trakcie wykonywania obchodu mamy możliwość zapisania dodatkowego komentarza dla każdego kroku obchodu. Pozwala to na zapisanie dodatkowych informacji/obserwacji w trakcie obchodu. Komentarz jest widoczny w szczegółach obchodu technicznego oraz w raporcie.

image 2024 11 15 11 49 49 065
Rysunek 60. Menu kontekstowe z akcją komentarza
image 2024 11 15 11 50 02 858
Rysunek 61. Zapisanie komentarza do obchodu technicznego
Dostępność: Obchody

Obchody - różne harmonogramy obchodu dla dni tygodnia (wiele harmonogramów)

Zmodyfikowano sposób definicji harmonogramów obchodu dla różnych dni tygodnia. Teraz możliwe jest zdefiniowanie wielu harmonogramów dla różnych dni tygodnia. Definicja dni tygodnia została przesunięta do poszczególnych godzin obchodu. Pozwala to na określenie różnych harmonogramów obchodu np. w dni robocze, weekendy, święta.

image 2024 11 15 11 51 25 920
Rysunek 62. Definicja harmonogramu obchodu - nowy widok
image 2024 11 15 11 55 10 750
Rysunek 63. Definicja godziny obchodu z dodatkowymi polami harmonogramu tygodniowego i okresu wykonania
Dostępność: Obchody

Obchody - lista czynności wykonanych podczas obchodu (słownik)

Dodano dodatkową możliwość zapisania podczas wykonywanego obchodu dodatkowych czynności, które są powiązane z realizacją obchodu. Słownik czynności Akcji definiujemy w sekcji konfiguracyjnej lub w widoku szablonów obchodu.

image 2024 11 15 11 55 56 600
Rysunek 64. Skrót do definicji akcji obchodowych
image 2024 11 15 11 57 19 107
Rysunek 65. Lista akcji obchodowych
image 2024 11 15 11 58 10 825
Rysunek 66. Szczegóły definicji słownika akcji obchodowej
Dostępność: Obchody

Obchody - lista czynności podczas obchodu - dodatkowy komentarz/zdjęcie

DLa akcji w trakcie obchodu można dodać dodatkowy komentarz lub zdjęcie. Formularz został rozszerzony nie tylko o wybór typu akcji, ale również dodatkowy komentarz oraz możliwość dołączenia zdjęcia/załączników.

Dostępność: Obchody

Obchody - raport wykonania z możliwością grupowania wg. lokalizacji/sekcji

Rozbudowano raport obchodowy o możliwość grupowania wyników wg. lokalizacji/sekcji/zasobu. Dzięki temu użytkownik może zobaczyć, jakie czynności zostały wykonane w danej lokalizacji/sekcji.

image 2024 11 15 12 01 26 358
Rysunek 67. Filtr generacji raportu z możliwością grupowania wg. lokalizacji/sekcji/zasobu
Dostępność: Obchody

Obchody - możliwość przekazania/pobrania aktywnego obchodu od innej osoby

W interfejsie wykonywania obchodu dodano dodatkowy przycisk, który pozwala na wyświetlenie obchodów wykonywanych aktualnie przez innych użytkowników. Możemy za pomocą tej akcji pobrać obchód aktywny od innego użytkownika i go dokończyć.

image 2024 11 15 12 03 20 724
Rysunek 68. Obchody - przekazanie/pobranie aktywnego obchodu od innej osoby
Dostępność: Obchody

Obchody - Możliwość wydrukowania/eksportu identyfikatorów dla obchodu

Dodano możliwość zbiorczego wydrukowania identyfikatorów dla wszystkich urządzeń/lokalizacji, które zostały przypisane do obchodu. Dzięki temu użytkownik może wydrukować identyfikatory i przypisać je fizycznie do urządzeń/lokalizacji za pomocą jednej operacji.

image 2024 11 15 12 04 31 791
Rysunek 69. Akcja generacji identyfikatorów dla obchodu
Dostępność: Obchody

Integracje - REST - zlecenia pracy - operacja połączenia/odłączenia zasobu z planu

Rozbudowano interfejs API REST dotyczący zleceń pracy. Dodano możliwość operacji na zasobach przypisanych do zlecenia pracy.

Szczegóły:

Dostępność: Integracje

Integracje - REST - operacje na typach elementów

Dodano nowe API REST dotyczące operacji na typach elementów, parametrach definiujących te typy oraz szablonach parametrów. Za pomocą tych operacji możemy wykonać wszystkie czynności dotyczące tych obiektów.

Szczegóły:

Dostępność: Integracje

Obchody - usprawnienia edytora obchodów

Dodano kilka usprawnień w edytorze obchodów:

  • Po wybraniu sekcji w filtrze elementów, nowe dodanie elementu do obchodu, element będzie automatycznie przypisany do wybranej sekcji.

  • W liście elementów obchodu pojawia się informacja o sekcji, do której element jest przypisany.

  • Dodatkowe filtry w wyborze sekcji - opcje: wszystkie, brak przydziału.

  • W liście pomiarów dla określenia elementu obchodu wyświetlana domyślnie jest jednostka pomiaru.

  • Selektor pytań/pomiarów ma teraz automatyczną szerokość.

Dostępność: Obchody