Wersje 1.22.x
Zmiany i nowości
Wersja 1.22.0.1
Shell - w kreatorze początkowym ułatwienie nadania uprawnień
Kreator początkowy aplikacji AMAGE Shell uzyskał możliwość nadania wymaganych uprawnień bezpośrednio z widoku aplikacji. Pozwala to na nadanie wszystkich wymaganych uprawnień z jednego miejsca i przejście do działania z pełnią funkcjonalności.
Dostępność: Android |
Inspekcje - określenie zakresu prac (opis wykonania)
Podczas tworzenia wykonania inspekcji mamy możliwość określenia zakresu/opisu tego wykonania. Przydatne jest to zwłaszcza w przypadku wirtualnych inspekcji bazujących na lokalizacjach (objęcie zakresem prac wielu elementów). Informacja ta wyświetlana jest w szczegółach wykonania oraz w podsumowaniach inspekcji.
Dostępność: Inspekcje |
Inspekcje - mobile - możliwość utworzenia wirtualnej inspekcji z widoku mobilnego
Po włączeniu opcji w konfiguracji systemowej, użytkownik będzie mógł utworzyć wykonanie wirtualnej inspekcji bezpośrednio z widoku mobilnego. Pozwala to na realizację czynności np. odbiorów bezpośrednio w trakcie ich realizacji.
Dostępność: Inspekcje |
UI - zmiana tła w logowaniu
Zmieniono domyślne tło w logowaniu do systemu AMAGE w przypadku, gdy instancja jest instancją dedykowaną.
Należy pamiętać, że dla tego typu instancji istnieje możliwość dowolnego dostosowania wyglądu okna logowania w dowolnym stopniu - zmiana tła, wyglądu i dostosowanie do stylistyki danej organizacji jest możliwe. |
Dostępność: Wszędzie |
Szablon email - dodać logotyp graficzny
W domyślnym szablonie email dodano ładowany z zewnętrznego adresu logotyp AMAGE Systems.
Dla instancji dedykowanych wygląd szablonów email może być dowolnie dostosowywany łącznie ze zmianą stylu, tekstów ogólnych oraz grafik. |
Dostępność: Wszędzie |
Szczegóły zleceń pracy - konfigurowalna widoczność zakładek
Widok szczegółów zleceń pracy zawiera wiele dodatkowych informacji w formie szeregu zakładek. Dla systemów z wieloma modułami powodowało to duże zagęszczenie tych informacji nie zawsze niezbędnych dla danego użytkownika. Zmiana ta pozwala na dostosowanie widoczności zakładek, ich kolejności dla siebie samego oraz globalnie dla wszystkich użytkowników.
W widoku szczegółów pojawiły się dwie zakładki: Więcej
oraz edycja
. Pozwalają one na dwie operacje - konfigurację widoku oraz przeniesienie rzadziej używanych zakładek do zakładki grupującej Więcej
Zakładka 'Więcej' zawiera właśnie te zakładki, które przesunęliśmy do zakładek nieistotnych. Po jej wybraniu pojawia się dodatkowy rząd zakładek i możemy je wybrać. Nie zaśmiecają one głównego widoku, ale nadal są dostępne.
Edytor widoczności zakładek pozwala na konfiguracje ich widoczności przeniesienia do trzech sekcji: Widoczne (zawsze widoczne), 'Więcej' (widoczne w zakładce grupującej) oraz Ukryte, które całkowicie ukrywają dany typ danych w widoku szczegółowym. Możemy również zmieniać kolejność elementów w tych dwóch sekcjach. Konfigurację możemy zapisać dla siebie samego lub dla wszystkich użytkowników.
Dostępność: Zlecenia pracy |
Gridy - ukrycie kolumny (konfiguracja) wyłącza generację danych
Wizualnie mało widoczna zmiana, ale znacząca jeśli chodzi o wydajność. Zmieniono sposób wyświetlania danych w tabelach. Od teraz wszystkie ukryte kolumny nie będą odświeżały swojej treści. Dotychczas dane te były zawsze odświeżane. Robiono to, aby były spójne i aktualne, gdyby użytkownik jednak chciał je pokazać. To czasami powodowało znaczące opóźnienie wyświetlania danych, bo kolumny były istotne obliczeniowo ale nie były wyświetlane.
Należy pamiętać o odświeżeniu danych w przypadku zmiany widoczności danej kolumny. |
Dostępność: Wszędzie |
Magazyn - dokument magazynowy - opis dokumentu
Dodano możliwość wprowadzenia dodatkowego opisu dokumentu magazynowego. Dane te pozwalają na dodatkowe określenie kontekstu dokumentu lub zawarcia innej informacji. Pole to przechowuje też informacje wynikające z integracji danych.
Dostępność: Magazyn |
Dzierżawy - definicja stawki dzierżawy z dokładnością 3 miejsc po przecinku dla procentowej wartości
Dodano możliwość definicji stawki dzierżawy z dokładnością do trzech miejsc po przecinku dla wartości procentowej tj. mamy możliwość zapisania takich danych jak 1,345%
Dostępność: Dzierżawy |
Integracje - dzierżawy - import dodatkowych pól (nadrzędne zlecenie, typ zlecenia, podwykonawca)
Integracje zewnętrznych dokumentów dostawy z systemów dostawców automatycznie zbierają dane dodatkowe zawarte w tych dokumentach (opisy itp.) i umieszczają je w odpowiednich polach dokumentów dostaw/magazynowych.
Dostępność: Integracje |
Integracje - dzierżawy - import dodatkowych pól (nadrzędne zlecenie, typ zlecenia, podwykonawca)
Dla importera danych dzierżaw dodano możliwość importu dodatkowych pól i struktury danych. Pozwala to na zbudowanie drzewa zleceń na podstawie importu z jednego pliku danych.
Dostępność: Dzierżawy |
Integracje - ULMA, PERI - automatycznie utwórz dokumenty magazynowe i sprawdź dostawę
Dodano możliwość automatycznego przepływu dokumentu dostawcy otrzymanego poprzez wymianę elektroniczną EDI aż do dokumentu magazynowego i wprowadzenia na magazyn. W konfiguracji integracji pojawiła się dodatkowa opcja pozwalająca na automatyczne utworzenie dokumentów magazynowych.
W przypadku włączenia tej opcji system automatycznie wykona sprawdzenie dostawy z ilościami zadeklarowanymi przez dostawcę i od razu wprowadzi dokument magazynowy i skoryguje stan magazynów.
Dostępność: Dzierżawy |
Zakresy kontraktów - usuwanie masowe zakresu kontraktów
Dodano możliwość usunięcia masowego (więcej niż jeden) zakresu kontraktów z widoku listy zakresów dla danego kontraktu.
Dostępność: Struktura pracy |
Zlecenia pracy - szybka edycja - dodanie do kontraktu/zakresu kontraktu
Dodano do formatki szybkiej edycji zlecenia pracy możliwość określenia/przydzielenia zaznaczonych zleceń pracy do określonego kontraktu/zakresu kontraktów.
Dostępność: Struktura pracy |
Zlecenia pracy - kolumny dotyczące elementów dzierżawnych dla wersji dzierżaw
Do widoku zleceń pracy dodano dodatkowe kolumny dotyczące danych definicyjnych dzierżaw.
Dostępność: Dzierżawy |
Raport parametrów - wybór wielu parametrów z danego zasobu za jednym razem
W raporcie historii parametrów dodano możliwość wybrania wielu parametrów z danego urządzenia za jednym razem.
Dostępność: Raporty |
Użytkownicy - filtr z wyborem wydziału z drzewa
W widoku użytkowników (sekcja konfiguracyjna) zmieniono filtr wydziału. Teraz wydziały pokazują się w formie drzewa z możliwością wyboru wydziału w sposób bardziej wizualny.
Dostępność: Autoryzacja |
Zdarzenia serwisowe - flagi konfiguracyjne - wymaganie zasobu, lokalizacji, geolokalizacji, przypisania
Dla zleceń pracy dodano możliwość określenia jakie pola są wymagane do utworzenia zlecenia. Można wymusić wprowadzenie:
-
Zasobu/Obiektu
-
Lokalizacji z drzewa lokalizacji
-
Geolokalizacji z poziomu mapy
-
Przydzielonego użytkownika
Dostępność: Serwis |
Zdarzenie serwisowe - edytor - przycisk "Samodzielnie/Dla mnie"
W edytorze zdarzenia serwisowego dodano przycisk, pozwalający na wybranie w szybki sposób samego siebie jako osobę przydzieloną do zgłoszenia.
Dostępność: Serwis |
Magazyn - dokument magazynowy - przenieś dokument między magazynami bez dokumentów MM
Utworzono dodatkową operacje dla dokumentu magazynowego. Pozwala ona na przeniesienie dokumentu pomiędzy magazynami bez konieczności generowania dokumentów trasferu (MM+/-). Pozwala to na przeniesienie dokumentu, który został niepoprawnie zaksięgowany bez konieczności generowania dodatkowych dokumentów.
Dostępność: Magazyn |
Magazyn - Dokument magazynowy - przeniesienie na podstawie dokumentu - data z oryginały + przycisk "dzisiaj"
W formatce dokumentu przeniesienia na magazyn dodano możliwość wyboru aktualnej daty za pomocą dedykowanego przycisku. Od teraz tworzenie dokumentu przeniesienia na podstawie innego dokumentu (np. dostawy) automatycznie ustawi datę przeniesienia na datę oryginalnego dokumentu.
Dostępność: Magazyn |
Wersja 1.22.0.0
ISO - rejestr działań Korekcyjnych i Korygujących
Nowy moduł z możliwością rejestracji działań korekcyjnych i korygujących zgodnych z procesem audytu ISO. Możliwość utworzenia rejestru tych działań, zapisania podstawowych informacji dotyczących działania. Następnie przydzielenie osoby do realizacji i określenie czynności poprzez dodatkowe zadania, które zapisywane są w systemie jako osobne elementy. Śledzenie postępu wykonania oraz zapis wniosków końcowych dotyczących poszczególnych działań.
Dostępność: Produkcja |
ISO - Rejestr ryzyk i szans
Nowy moduł dotyczący rejestracji o obsługi rejestru Ryzyk/Szans zgodnie z procedurami audytów ISO. Możliwość utworzenia rejestru ryzyk/szans, określenia wszystkich parametrów definiujących potencjalne zdarzenie wraz z wyliczeniem krytyczności. Przydzielenie realizacji dla określonych osób. Możliwość utworzenia wielu zadań składowych danego zapisu, które pozwalają śledzić postęp prac i przydzielenie do osób z zespołu odpowiedzialnego za czynności. Rejestr oceny wyników. Powiadamianie uczestników o terminach i przydzieleniu do zadań.
Dostępność: Produkcja |
ISO - rejestr wniosków racjonalizatorskich
Nowy moduł pozwalający na rejestrację wniosków racjonalizatorskich w sposób elektroniczny. Rejestr zgodny z ogólnymi wskazówkami dotyczącymi rejestracji takich informacji zgodnie z procedurami ISO. Możliwość zapisania podstawowych informacji. Przydzielenie osoby odpowiedzialnej i podział na podzadania, które pozwalają na rozbicie pracy na osoby/czynności. Śledzenie postępu prac, powiadamianie o terminach. Końcowa ocena elementu/procesu.
Dostępność: Produkcja |
Zasoby - wyszukiwanie po danych wyposażenia (kalibracja ważna itp.)
W widoku zasobów, w filtrze zaawansowanym, pojawiła się możliwość wyszukiwania zasobów względem ich informacji dotyczących podstawowej kalibracji urządzenia. Możemy wyszukać urządzenia, które mają aktualną/nieaktualną kalibrację oraz określić zakres dat ważności kalibracji.
Istnieje dodatkowy automat, który przypomina za pomocą komunikatów/email’i o terminach ważności kalibracji urządzeń. |
Dostępność: Zasoby |
Zasoby - pole numeracji księgowej środka trwałego
Dodano do widoku zasobu dodatkowy parametr - Numeracja księgowa środka trwałego
. Umożliwia to przechowywanie dodatkowej informacji identyfikacyjnej urządzenia/zasobu bez konieczności wykorzystania dodatkowych parametrów.
Dostępność: Zasoby |
Selektor elementu - dodatkowy komunikat jeśli nie ma uprawnień do dodania elementu z tego widoku
W przypadku, gdy wybieramy elementy w oknach dialogowych np. wybieramy lokalizację dla zasobu, mamy możliwość dodania nowego rekordu bezpośrednio z tego widoku (jeśli dany element nie istnieje a potrzebujemy go szybko utworzyć). Od teraz przycisk Dodaj wyświetla dodatkowy komunikat, jeśli dany użytkownik nie ma uprawnień do dostępu do funkcji dodawania. Poprzednio komunikat się nie pojawiać.
Dostępność: Wszędzie |
Szablon inspekcji - opcja - po wykonaniu ustaw datę kalibracji w parametrach zasobu
Dodano opcję w szablonie inspekcji, która pozwala na aktualizację daty kalibracji bezpośrednio w zasobie, jeśli dana inspekcja została wykonana poprawnie dla tego urządzenia.
Pozwala to w szybki sposób aktualizować tą informację w zasobie i nie musimy sięgać do wszystkich inspekcji, które są powiązane z tym zasobem aby znaleźć datę następnej inspekcji/kalibracji.
Zasada działania:
-
jeśli inspekcja nie jest wynikiem planu inspekcji (okresowego wykonania), to sprawdzana jest data wprowadzona w inspekcji -
data następnej inspekcji
-
jeśli inspekcja jest wynikiem wykonania z planu, to data wyliczana jest albo z w/w parametru albo z harmonogramu wykonania tej inspekcji w czasie. Data jest wtedy ustawiana na kolejną datę wynikającą z harmonogramu.
Dostępność: Inspekcje |
Zadania - uproszczony widok i edytor zadań
Do modułu zleceń pracy dodano możliwość wyświetlania zleceń pracy/zadań w sposób uproszczony. Widok ten pozwala na definicję zadań w uproszczonym widoku z mniejszą liczbą parametrów i danych niezbędnych do wprowadzenia. Pozwala to na wbudowanie listy zadań do innych komponentów systemu np. modułu ISO i działań tam realizowanych.
Dostępność: Zlecenia pracy |
ISO - rejestry - automaty powiadomień i notyfikacji
Dla modułu ISO i wszystkich rejestrów z tego modułu: działań korygujących, rejestru ryzyk/szans oraz wniosków racjonalizatorskich dodano automaty, które pozwalają na generację powiadomień w przypadku przypisania użytkownika do zadań/rejestrów oraz służące do automatycznego zamykania danego rejestru w przypadku, gdy wszystkie zadania przypisane do danego wpisu zostały zrealizowane.
Dostępność: Produkcja |
Konfiguracja - Wydziały - uzupełnienie interfejsu zgodnie z pozostałymi sekcjami systemu
Widok wydziałów w sekcji konfiguracyjnej został ujednolicony z widokiem innych komponentów systemu. Lista otrzymała akcje kontekstowe, istnieje pełna możliwość przenoszenia elementów drzewa w formie przeciągnij & upuść (Drag&Drop) oraz ujednolicono dostępne akcje.
Dostępność: Autoryzacja |
Konfiguracja - widok kluczy API - uzupełnienie interfejsu użytkownika zgodnie ze stylem aplikacji
Widok listy kluczy API został ujednolicony z widokiem pozostałych list w systemie. Widok pozwala teraz na dostęp do głównych akcji z menu kontekstowego elementu oraz przeglądanie/edycję widoku listy.
Dostępność: Konfiguracja |
Nadzór - skanowanie parametru identyfikator - uwzględnienie że identyfikator już istnieje
Gdy wykorzystujemy nową funkcjonalność systemu do dodania identyfikatora dla istniejącego zasobu ORAZ gdy wykorzystujemy do tego identyfikatory wydrukowane za pomocą pakietów inwentaryzacyjnych (druk wielu identyfikatorów do wykorzystania w późniejszym terminie). W takim przypadku system nie zgłosi błędu przy dodaniu takiego identyfikatora, tylko wykorzysta już istniejący z puli inwentaryzacyjnej.
Dostępność: Nadzór |
Generatory identyfikatorów - oznaczenie grupy że wydrukowano/wykorzystano
Po wygenerowaniu identyfikatorów inwentaryzacji mamy możliwość zaznaczenia ich jako już wydrukowanych aby nie realizować wydruku ponownego.
Dostępność: Inwentaryzacja |
Starter - możliwość ustawienia początkowej strony przez użytkownika i nazwy aplikacji
W części konfiguracyjnej systemu pojawiła się możliwość zmiany przez administratora strony, która będzie traktowana jako startowa dla wybranej sekcji systemu: dektop, mobile oraz konfiguracja. W konfiguracji możemy wpisać dowolny adres względy również uwzględniając parametry filtrujące dodatkowo zwiększające możliwości tej funkcji.
Dostępność: Konfiguracja |
Usunięcie nadzoru - usunięcie powiązanych obiektów (wykonania)
W przypadku, gdy usuwamy w systemie elementy nadzorowane, system automatycznie usunie również wszystkie harmonogramy wykonania powiązane z tymi elementami.
Dostępność: Nadzór |
Nadzór - utworzenie harmonogramu wykonania - aktualizacja stanu, jeśli historia już istnieje
W przypadku, gdy tworzymy harmonogram wykonania dla grupy elementów i wybieramy docelowy stan X, system automatycznie podczas przydzielania harmonogramu wykonania do elementów sprawdzi, czy w zapisie historycznym nie ma już zaraportowanych takich stanów. Jeśli tak, to automatycznie dane wykonanie oznaczny jako zrealizowane.
Dostępność: Nadzór |
Shell - brak konfiguracji - okno z informacją o parowaniu
W aplikacji mobilnej AMAGE Shell w przypadku, gdy nie został skonfigurowany adres serwera/parowanie w trakcie wywołanego kreatora początkowego, system wyświetla okno z szybkim dostępem do opcji parowania (zeskanowania kodu 2D z aplikacji AMAGE).
Dostępność: AMAGE Shell |
Shell - dodać informację po co jest wymagane uprawnienie do lokalizacji
W kreatorze początkowym dodano dodatkowe okno wyświetlające informacje o wymaganych uprawnieniach oraz do czego one służą. Ułatwia to podjęcie decyzji o przyznaniu takich uprawnień.
Dostępność: AMAGE Shell |
Shell - przeglądarka tagów Beacon Bluetooth
Ze względu na udostępnienie w tej wersji możliwości skanowania tagów Bluetooth (Beacon) do identyfikacji np. ścieżek obchodowych aplikacja dodała nowy ekran dostępny w menu aplikacji. Pozwala on wyświetlić wszystkie aktywne (widoczne) beacon’y bluetooth w zasięgu systemu.
Wymagane jest włączenie opcji skanowania beaconów oraz wykorzystanie kompatybilnych beaconów do takiej pracy. |
Dostępność: AMAGE Shell |
Shell - obsługa notyfikacji push
Aplikacja w momencie poprawnego zalogowania do systemu wysyła informacje logujące do centralnego serwera notyfikacji. Pozwoli to na przesyłanie wiadomości bezpośrednio na telefon/tablet z aplikacją AMAGE Shell.
Dostępność: AMAGE Shell |
Shell - opcja skanowania beaconów Bluetooth w pobliżu i raportowanie ich obecności
Dodano możliwość skanowania występujących w pobliżu beaconów bluetooth i odpowiednią reakcję w aplikacji. Pozwala to np. na automatyczne filtrowanie elementów obchodowych w zależności od położenia pracownika w zakładzie.
Dostępność: AMAGE Shell |
Identyfikatory - nowy typ identyfikatora - beacon bluetooth
W aplikacji dodano nowy typ identyfikatora, który można przypisać do obiektów w systemie tj. Beacon Bluetooth. Beacon identyfikuje się swoim adresem MAC w formie 6 par liczb hexadecymalnych np. 12:34:56:78:AB:CD. Dane te spisujemy z beacon’a bluetooth i wykorzystujemy do automatycznej identyfikacji.
Dostępność: Struktura |
Zlecenia pracy - automat - przypomnienie o terminie wykonania zadania
Dodano nowy automat dla zleceń pracy, który pozwala na generację przypomnień dla przydzielonych osób w uzależnieniu od planowanego terminu rozpoczęcia/zakończenia zadań. Więcej informacji w howto w portalu pomocy o parametrach tego automatu.
Dostępność: Schedulery, Zlecenia pracy |
Controlling - jeśli wyłączony moduł zamówień/dostaw to nie pokazujemy tych danych w widokach
W module controllingu jeśli nie mamy dostępnego modułu zamówień, to widok informacyjny pozbywa się tych dodatkowych (niepotrzebnych) informacji.
Dostępność: Finanse |
Controlling - akcja utworzenia planów controllingu na podstawie wybranych kont kosztowych
Dodano akcję w menu kontekstowym widoku controllingu, która pozwala na dodanie wielu kont rozliczeniowych w jednej operacji automatycznie do pól controllingowych.
Dostępność: Finanse |
Obchód - uprawnienia do wykonania obchodu (pracownik/wydział)
Dodano możliwość ograniczenia uprawnień do wykonywania określonych obchodów. Uprawnienia nadajemy w szablonie obchodu i możemy określić listę osób/wydziałów dla których dany obchód będzie możliwy do wykonania.
Dostępność: Inspekcje |
Szablony obchodów - definicja sekcji i grupowanie elementów obchodu w sekcje
Dodano możliwość grupowania elementów obchodu w sekcje. Pozwala to na rozbicie długiego obchodu na częściowe sekcje/obszary i za ich pomocą szybki wybór listy parametrów do rejestracji. Dodatkowo sekcja może być spięta z lokalizacją, która jeśli posiada powiązany beacon bluetooth, będzie automatycznie filtrowała listy elementów w momencie podejścia do tego obszaru.
Dostępność: Obchody |
Obchód - widok szczegółów - widok z podziałem na sekcje
W widoku szczegółów obchodu dodano nowy widok, który dzieli zarejestrowane elementy ścieżki obchodowej na sekcje.
Dostępność: Obchody |
Mobile - Obchód - opcja filtrowania elementów obchodu powiązanych z sekcją (zidentyfikowaną checkpointem lub beaconem)
W widoku mobilnym dodano opcję filtrowania widoku elementów na podstawie dostępnych/widocznych beaconów bluetooth powiązanych z sekcjami obchodu. Pozwala to na automatyczny wybór/filtrowanie listy obchodowej w pobliży wybranego beacon’a bluetooth.
Dostępność: Obchody |
Obchód - widok szczegółów - widok zbiorczy jako lista ciągła
Widok szczegółów obchodu został rozszerzony o ciągłą listę wszystkich pytań/pomiarów/zadań bez podziału na te poszczególne typy zadań.
Dostępność: Obchód |
Inspekcje - utworzenie zgłoszenia serwisowego bezpośrednio z widoku inspekcji
Dla modułu inspekcji, jeśli posiadamy również aktywny moduł serwisowy, mamy możliwość bezpośredniego utworzenia zgłoszenia serwisowego. Zgłaszamy od razu z widoku wykonywanej inspekcji i zgłoszenie jest automatycznie powiązane z zasobem/lokalizacją.
Dostępność: Inspekcje |
Obchody - lista wykonań - dodatkowe filtry w głównym widoku
Lista obchodów została rozszerzona o dodatkowe filtry w głównym widoku. Dodano możliwość wyfiltrowania po osobie wykonującej obchód, typie obchodu i zleceniu pracy, do którego jest dopięty dany obchód.
Dostępność: Obchody |
Zdarzenie serwisowe - określenie lokalizacji (mapshape) zamiast zasobu
W zgłoszeniu serwisowym mamy możliwość utworzenia nowego zgłoszenia, które będzie się identyfikowało swoim położeniem - albo lokalizacją (z drzewka) lub geolokalizacją. Ułatwia to tworzenie zgłoszeń, które nie są powiązane z zasobami oraz określenie ich położenia w systemie.
Dostępność: Serwis |
Inspekcje - wirtualna inspekcja grupująca wiele zasobów
Dodano możliwość utworzenia wirtualnej inspekcji, która może grupować wiele zasobów w jednym wykonaniu. Pozwala to na wykonanie inspekcji zbiorczej dla wszystkich elementów, które wchodzą w jej skład. Może to być przydatne przy odbiorach budowlanych lub podobnych operacjach, w których w jednym momencie wykonujemy te same inspekcje dla grupy tych samych typów zasobów.
Dostępność: Inspekcje |
Nadzór - rejestracja zmiany i geolokalizacja - usprawnienia wprowadzania ręcznego lokalizacji
Zmieniono w module nadzoru nieznacznie logikę rejestracji geolokalizacji. Procedura rejestracji geolokalizacji:
-
jeśli lokalizacja się nie wypełni automatycznie, to będzie oznaczona na czerwono jako krok niezbędny do wykonania
-
kliknięcie na przycisk “strzałki” wyświetli dodatkowo komunikat - “Pobieranie informacji o lokalizacji”, gdyż ta operacja może zająć chwilkę.
-
wybór lokalizacji ręczny - po wejściu NIE będzie domyślnie oznaczane miejsce bazowe w systemie i OD razu uruchomiona zostanie aktualizacja położenia + komunikat. Jeśli się uda to od razu ustawiamy też wybór lokalizaci w danym miejscu. Nie pozwalamy, aby zamknąć okno za pomocą przycisku OK jeśli nie zostanie wybrana lokalizacja.
Dostępność: Nadzór |