Dzierżawy - analityka danych i dashboardy
Wstęp
Dokument opisuje widok analityczny dzierżaw. Widok, który składa się z zestawu danych w postaci wykresów, tabel i wskaźników, które ułatwiają analizę finansową realizacji dzierżaw m.in. elementów szalunkowych. Za pomocą takiej wizualizacji, dashboardów użytkownik może szybko sprawdzić wynik finansowy danego kontraktu oraz porównać dane ofertowe, projektowe oraz realizację.
Widok analityczny dzierżaw
W widoku poszczególnych Elementów Konstrukcyjnych (EK) czy zleceń pracy mamy informację o danych ofertowych i definicyjnych danego obszaru realizacji prac. Z tego widoku możemy bezpośrednio przejść do widoku analitycznego za pomocą menu kontekstowego. Wybieramy akcję Analityka
.
Wejście do widoku analitycznego bezpośrednio z kontekstu EK pozwala na automatyczne ustawienie wszystkich filtrów analizy danych. Do tego samego widoku możemy przejść z menu głównego. Wybieramy wtedy Struktura pracy
→ Analityka
.
Widok analityczny konfigurowalny jest dla każdego wdrożenia. |
Po wywołaniu widoku analitycznego i wybraniu odpowiedniego kontekstu system generuje informacje w trzech zakładkach. Zakładki przedstawiają informacje w sposób liczbowy oraz w formie wykresów. Dane pozwalają na przeprowadzenie analizy realizowanego kontraktu.
W pierwszej zakładce przedstawiamy informacje ogólne (podsumowanie) wybranego kontekstu (kontraktu, obiektu, elementu konstrukcyjnego). Informacje tutaj przedstawiają ogólne informacje ofertowe, porównanie z projektem i realizacją zarówno kwotowo jak i procentowo. Wskaźniki wydajności, wartości dzierżawy oraz czasy dzierżaw. Wykres pokazuje informację o aktywnych dniach wstrzymań dzierżawy.
Druga zakładka wyświetla wykresy: wartości materiałów na magazynie w czasie, terminy dostaw i zwrotów, wartości korekty (jeśli wybrany pojedynczy element konstrukcyjny) oraz wartość dzierżawy w czasie (z uwzględnieniem wstrzymań).
Trzecia zakładka pozwala na wyświetlenie informacji analitycznych z rozbiciem na poszczególne elementy konstrukcyjne (jeśli wybrano zakres kontraktu/obiektu) z informacjami porównawczymi: finansowymi, rozliczenia dostawcy oraz wskaźniki realizacji kontraktu.
Wszystkie dane generowane są na bieżąco z dostępnych danych w systemie. Dashboard nie wykorzystuje danych analitycznych zapisanych/zarchiwizowanych stąd czas generacji danych dla poszczególnych zakładek zależy wprost od liczby danych. |
Howto powstało na bazie wersji systemu 1.17.0.2 (03.2022) oraz przedstawia funkcje, które mogą nie być dostępne w Twoim systemie. Zapytaj AMAGE o udostępnienie tej funkcjonalności. |
Ze względu na ciągły rozwój systemu niektóre ekrany lub pliki konfiguracji mogą wyglądać nieznacznie inaczej, ale zachowają nadal pełną funkcjonalność tutaj opisaną. Nie wpływa to na zasadnicze funkcje opisywane w tym dokumencie. |