Zlecenia pracy/dzierżawa - grupowanie w elementy zbiorcze
Wstęp
Dokument pokazuje w jaki sposób można powiązać ze sobą listy zleceń pracy/elementów konstrukcyjnych. Pozwala to na utworzenie danych w systemie z wykorzystaniem drzewa zależności pomiędzy zleceniami. Ułatwia to nawigację oraz grupowanie informacji.
Przykład oprzemy na systemie rozliczeń dzierżaw. System posiada szereg elementów konstrukcyjnych, które wszystkie grupowane są w jedno zlecenie rozliczeniowe dzierżaw. Pozwala to na szybki przegląd dokumentów dostaw powiązanych z głównym kontem rozliczeniowym, ale też rozbicie na poszczególne elementy konstrukcyjne w celu analizy realizacji działań.
Przygotowanie struktury
Pierwszym krokiem jest określenie numeracji poszczególnych obiektów. Wykorzystujemy tam nazwy wymieniane pomiędzy tym systemem a systemem dostawcy. Definiuje dany obiekt z kontem rozliczeniowym.
Dla tego zakresu tworzymy nowe zlecenie zbiorcze, które będzie służyło do definicji dzierżawy i będzie zbierało dane w wymianie elektronicznej.
Dodatkowo dodajemy dla tego zlecenia nowe konto rozliczeniowe, które utworzyliśmy jako konto grupujące koszty dla danego obiektu (grupy zleceń pracy).
Zaznaczamy wszystkie zlecenia pracy/elementy konstrukcyjne zgodnie z wyborem i za pomocą szybkiej edycji przypisujemy im nadrzędne zlecenie, które przed chwilą utworzyliśmy.
W trakcie edycji możemy też edytować w prosty sposób wiele parametrów/danych np. typ zleceń, ich status, priorytet i stan.
W efekcie otrzymujemy gotową strukturę zleceń, która pozwala uporządkować szeroką listę podstawowych zleceń pracy/elementów konstrukcyjnych. Dane też będą znajdowały się w systemie odpowiednio zgrupowane/rozbite na poszczególne centra kosztów.
Dzierżawy
W przypadku systemów rozliczenia dzierżaw możemy też w prosty sposób zmodyfikować parametry podstawowe danego zlecenia głównego. Za pomocą menu kontekstowego edytujemy informacje dotyczące dzierżaw.
Za jego pomocą możemy ustalić domyślnego dostawcę, stawkę dzierżawy lub określić dodatkowe parametry niezbędne do poprawnego wyliczenia danych kontraktu.
Howto powstało na bazie wersji systemu 1.21.0.0 (03.2023) oraz przedstawia funkcje, które mogą nie być dostępne w Twoim systemie. Zapytaj AMAGE o udostępnienie tej funkcjonalności. |
Ze względu na ciągły rozwój systemu niektóre ekrany lub pliki konfiguracji mogą wyglądać nieznacznie inaczej, ale zachowają nadal pełną funkcjonalność tutaj opisaną. Nie wpływa to na zasadnicze funkcje opisywane w tym dokumencie. |