Obsługa dokumentów przez integracje

Wstęp

Dokument opisuje obsługę integracji dokumentów EDI przekazywanych przez dostawcę w kontekście zwrotów realizowanych do jego systemów. Za pomocą tego dokumentu wykonamy operacje sprawdzenia zwrotu i wprowadzimy odpowiednie korekty stanów materiałów na naszych wewnętrznych stanach magazynowych. Dokument krok po kroku opisuje wszystkie czynności wykonywane w trakcie tych integracji i operacji na magazynie.

Zadanie

Dostawca przesłał nam dokumenty z integracji. W systemie mamy dostawy, które czekają na naszą akceptację. Naszym zadaniem jest sprawdzenie tych dostaw, zrobienie korekt i przeniesienie ich na nasz magazyn. W trakcie tego procesu będziemy musieli zrobić również zwrot materiałów do dostawcy.

Realizacjia

Wchodzimy do integracji - mamy tam listę dokumentów, które nie mają wszystkich informacji. Trzeba pomóc systemowi i wskazać co brakuje oraz rozwiązać wszystkie problemy, które powstały podczas integracji.

delivery integration handling 27ae9

Rozwiązujemy problem z dokumentem dostawy - wybieramy akcję

delivery integration handling 295d1

System automatycznie tworzy wszystkie dokumenty i tworzy automatycznie wszystkie dokumenty u nas. Są one w stanie "w transporcie" bo teraz możemy jeszcze je zweryfikować lub sprawdzić (jeśli zrobiliśmy to przed dostawą) lub wprowadzić jakieś zapisane inaczej notatki (braki, uszkodzenia)

delivery integration handling 593a0
  • tak robimy dla wszystkich WZ’ek - tak to zrobiłem i masz te dokumenty w systemie

delivery integration handling 11299

Nie robiliśmy do tego zamówień (a można było) więc system ich nie znajduje. Mówimy mu utwórz nasze zamówienia wstecznie na podstawie tego co przyszło

  • 5 - jest jeden dokument zwrotu

delivery integration handling 3baac
  • 6 - rozwiązujemy, ale tutaj nie można automatem dodać zwrotu tylko trzeba go samodzielnie utworzyć

delivery integration handling 5bbba
  • 7 - lista zleceń - z tego konta jest ten zwrot (i pewnie z niego zwracaliśmy)

delivery integration handling afb82
  • 8 - jeśli chcemy zwrócić wszystko (zadeklarować) to wchodzimy do danego zlecenia, potem zakładka "zamówienia" i tworzymy zamówienie zwrotu

delivery integration handling 03c80
  • 9 - automatycznie tworzy się nasze zamówienie zwrotu z całością materiałów na magazynie

delivery integration handling 996fd
  • 10 - w nim w zakładce Dostawy tworzymy sam dokument, który będzie przechowywał nasz załadunek (albo tylko to co zliczy dostawca)

delivery integration handling 05cc9
  • 11 - tworzymy pusty dokument bo materiały przyjdą z ULMY (z tego dokumentu, który czeka na obsługę)

delivery integration handling f4170
  • 12 - mamy pusty dokument zwrotu o numerze TRAN/1/2022

delivery integration handling 43111
  • 13 - wracamy do integracji i pokazujemy ten dokument jako do integracji

delivery integration handling ccdd4
  • 14 - system wszystko tworzy - jak przejdziemy do zamówienia powiązanego z tym zwrotem (ZAM/12/2022) to mamy w widoku listę pokazującą to co było na pełnym stanie magazynu oraz to co przyszło z ULMY jako zliczenie. Tam widać że np. adapter słupka było u nas 18 i tyle też zliczyli przy zwrocie magazynierzy ULMY. ale bortnica na stanie u nas 4 szt. a ulma ich nie zliczyła (pewnie ich nie oddaliśmy). Klamra u nas 18 a ULMA zliczyła ich 12. Dlatego 6 zostaje u nas na stanie.

delivery integration handling 8045e
  • 15 - idziemy do dostaw. Tutaj jest kilka dostaw WZ, które czekają na naszą akceptację (sprawdzenie).

delivery integration handling b2344
  • 16 - jeśli wszystko nam pasuje to możemy prosto z tego menu włączyć "sprawdź automatycznie" i wszystko się przeliczy tak jak ulma to wysłała. Jak nie to możemy zrobic "Sprawdź dostawę/zwrot" i wtedy tam zrobić korekty tego co przyszło, dołączyć zdjęcia, utworzyć reklamację itp.

delivery integration handling 148f7
  • 17 - jeśli wszystko zrobimy to przenosimy to na nasz magazyn - dopiero wtedy na naszym stanie zaktualizuje się ilość.

delivery integration handling 16e9e

Czyli:

  • zrobiłem wszystkie dokumenty w integracji zgodnie z tymi opisami

  • potrzebujesz sprawdzić sobie te dokumenty dostaw, które są w "Dostawy" Jeśli ilości pasują i nie ma reklamacji to włączyć sprawdzenie automatyczne

  • potem wywołać przeniesienie na magazyn (pamiętać o datach bo od tego liczy się dzierżawa) i tyle

  • stany magazynowe u nas będą odpowiadały wszystkim dokumentom

Howto powstało na bazie wersji systemu 1.17.0.2 (03.2022) oraz przedstawia funkcje, które mogą nie być dostępne w Twoim systemie. Zapytaj AMAGE o udostępnienie tej funkcjonalności.
Ze względu na ciągły rozwój systemu niektóre ekrany lub pliki konfiguracji mogą wyglądać nieznacznie inaczej, ale zachowają nadal pełną funkcjonalność tutaj opisaną. Nie wpływa to na zasadnicze funkcje opisywane w tym dokumencie.