Zamówienia
Zamówienia
Zamówienia stanowią początkowy stan procesu dostarczenia lub zwrotu asortymentu. Zamówienie dzielą się dwa typy:
-
Zamówienie dostawy - wynika za zapotrzebowania na asortyment, który ma być dostarczony do klienta.
-
Zamówienie zwrotu - występuje w przypadku elementów dzierżawionych, które wymagają poinformowania dostawcy o konieczności realizacji zwrotu co zwykle powoduje dostarczenie materiałów do transportu lub zorganizowanie transportu zwrotnego przez dostawcę.
Dla modułu zamówień/dostaw dostępny jest widok dashboardu, który przedstawia podstawowe informacje o realizowanych dostawach i zamówieniach.
W widoku przedstawiane są w sposób liczbowy:
-
informacje o dostępnych/wypożyczonych urządzeniach drobnych
-
wszystkich dostawach realizowanych w ramach kontraktu
-
elementach konstrukcyjnych, za które odpowiada aktualnie zalogowany użytkownik
-
liczba decyzji, które są nadal aktywne i nie zatwierdzone
Wykresy przedstawiają statystyki:
-
aktualny podział zamówień i ich stanów
-
aktualny stan podział dostaw i ich stanów
W statystyce na wykresach przedstawiane są tylko aktywne zamówienia/dostawy oraz stany, które nie są stanami kończącymi operacje (np. zamknięte, anulowane). |
Lista zamówień
Po wybraniu z głównego menu akcji 'Zamówienia' następuje przekierowanie do listy zamówień wraz z podstawową informacją niezbędną do wykonywania prac. Lista przedstawia wszystkie aktywne zamówienia (tj. nie zamknięte/anulowane). W przypadku wybrania filtru wyświetlającego zamówienia zamknięte wyświetlane są one na liście wraz z inną dekoracją (jaśniejsza czcionka, przekreślenie tekstu) w celu łatwiejszego wybrania szukanych zamówień.
Okno przedstawia również termin oczekiwanej dostawy wraz z terminem realizacji tego zamówienia względem ustalonych terminów z dostawcą. W zależności od liczby dni do realizacji zamówienia następuje odpowiednie kolorowanie terminu zamówienia np. czerwony → zamówienie nie zrealizowane w terminie.
Lista zamówień ma możliwość filtrowania. Po wybraniu przycisku filtru pojawia się okno z możliwością dodatkowego filtrowania danych.
Po wybraniu dowolnego widocznego zamówienia następuje przejście do widoku tego zamówienia wraz z wszystkimi szczegółami dotyczącymi go.
W widoku zamówienia przedstawiane są informacje dotyczące zamówienia, elementów oraz akcji dostępnych do wykonania.
Główne akcje są kontekstowe i zależą od aktualnego stanu zamówienia. Można m.in. zaakceptować/odrzucić zamówienie, utworzyć dostawę. Akcje dostępne w skrótach pozwalają na przejście do:
-
'Dostawy' - przejście do powiązanych z zamówieniem dostaw
-
'Załączniki' - wyświetlenie załączników dołączonych do danego zamówienia (np. skany zamówień papierowych, dodatkowe informacje)
Informacje w sekcji ogólne przedstawiają podstawowe informacje o zamówieniu, przyporządkowaniu do Elementu Konstrukcyjnego, koncie rozliczeniowym, terminach i oczekiwanych dniach do realizacji dostawy.
Lista asortymentu wskazuje typ, numer zamówieniowy oraz ilość zamówioną. Dodatkowa kolumna 'Dost.' wskazuje ilość z już zrealizowanych dostaw. W przypadku, gdy ilość wynikająca z dostaw jest różna od ilości zadeklarowanej w zamówieniu komórka zmienia kolor swojego tła.
Utworzenie zamówienia dostawy/zwrotu
Zamówienie w interfejsie można utworzyć w dwóch przypadkach:
-
zamówienie dostawy - z planu asortymentu w elemencie konstrukcyjnym. Na podstawie planu następuje utworzenie zamówienia.
-
zamówienie zwrotu - z listy dostępnych elementów na magazynie danego elementu konstrukcyjnego. W tym przypadku tworzone jest zamówienie zwrotu.
W każdym z tych przypadków istnieje zawsze możliwość utworzenia zamówień bez względu na to czy plan jest pusty lub czy magazyn jest pusty (wskazuje wszystkie ilości na 0). W takim przypadku użytkownik musi samodzielnie wybrać elementy wymagane do dostawy/zwrotu. |
Po wybraniu akcji utworzenia zamówienia dostawy/zwrotu jest przedstawiane użytkownikowi okno tworzenia listy asortymentu. Jeśli plan/magazyn nie był pusty, to lista jest wstępnie załadowana asortymentem i ilościami. W przeciwnym przypadku konieczne jest samodzielne określenie asortymentu.
W każdym przypadku konieczna jest weryfikacja/korekta ilości zamawianych/zwracanych. Dany element asortymentu można usunąć przez wybranie przycisku z ikoną kosza.
Przycisk '(+) Dodaj' pozwala na dodanie asortymentów zgodnie z typem zamówienia:
-
zamówienie zwrotu - wybór z listy magazynów i miejsc składowania udostępnionych danemu użytkownikowi
-
zamówienie dostawy - wybór z listy asortymentu
Okna dialogowe w tych przypadkach omówione są w sekcji ogólnej dokumentacji.
Akceptacja zamówienia
W każdym przypadku, po utworzeniu zamówienia realizowana jest procedura akceptacji zamówienia. Odpowiednie decyzje są generowane i przekazywane do odpowiednich koordynatorów zamówień. Po akceptacji zamówień system może automatycznie wygenerować dokumenty zamówień i przesłanie ich do dostawców.