Protokoły
Protokoły serwisowe
Protokoły serwisowe służą do realizacji niezbędnego raportowania w trakcie wykonywania wyjazdowych prac serwisowych (ale nie tylko). W trakcie takich prac serwisowych zwykle wymagane jest przedstawienie Klientowi raportu z wykonanych prac i przedstawienia wszystkich kosztów wizyty/naprawy. Aplikacja Fx umożliwia rejestrację tych danych za pomocą urządzenia mobilnego zarówno w pracy online jak i offline. Aplikacja umożliwia automatyczne generowanie protokołów w formie raportów i przesłanie ich do klienta (tylko w trybie online).
Lista protokołów powiązana jest z wybranym zdarzeniem serwisowym. Dla zdarzenia serwisowego może powstać jeden lub wiele protokołów serwisowych (kilka wyjazdów). Lista protokołów dostępna jest w zakładce szczegółów zdarzenia serwisowego.
Po wybraniu zdarzenia wyświetlana jest informacja szczegółowa dotycząca tego protokołu podzielona na zakładki.
Szczegóły protokołu przedstawiają ogólne dane dotyczące protokołu oraz status tego protokołu:
-
Zakończono - zakończono prace nad protokołem
-
Sprawdzono - osoba koordynująca prace serwisu sprawdziła i zaakceptowała protokół
-
Wygenerowano - wygenerowano automatycznie protokół w formie pliku PDF i dołączono do urządzenia (wymagana konfiguracja automatów na serwerze).
Informacje dotyczące opisu prac i treść pełnego komentarza znajduje się w zakładce Tekst.
Szczegóły wykonania prac serwisowych (godziny, występująca sytuacja niebezpieczna, ceny i wartość prac/elementów magazynowych) znajdują się w zakładce Wykonanie.
Zakładka Inne zawiera informacje dotyczące osób uczestniczących w pracach serwisowych (można podać wiele osób) oraz akcje związane z generacją podpisów Kontrahenta (osoby akceptującej) oraz wykonawcy. Automatycznie te podpisy znajdą się na drukowanej wersji protokołu.
Przeglądając dane użytkownik ma możliwość wygenerowania protokołu w formie PDF. Po wybraniu zaznaczonego przycisku aplikacja zleca do serwera generację protokołu i raport zostaje zwrócony do użytkownika, który może go zapisać lub wysłać pocztą email do odbiorcy.
Do poprawnej pracy generacji protokołów w formie PDF aplikacja musi być w trybie Online oraz być podłączona do serwera synchronizacji. |
Dodanie protokołu serwisowego
Dodanie nowego protokołu możliwe jest z okna listy protokołów serwisowych dostępnych w szczegółach zdarzenia serwisowego. Okno wprowadzania danych dzieli się na kilka elementów:
Dane ogólne dotyczące parametrów zamówienia/protokołu, statusu części zamiennych, statusu realizacji naprawy.
Pole opisowe pozwala na wprowadzenie szczegółowego opisu realizowanych prac.
Zakładka Wykonanie pozwala na wprowadzenie części kosztowej i cennikowej, rejestrację czasu pracy na obiekcie. Wszystkie te dane mogą się znaleźć na raporcie generowanym przez system.
Zakładka Magazyn zawiera wszystkie elementy pobrane z magazynu niezbędne do realizacji danej czynności związanej z tym protokołem serwisowym.
Dodanie elementów z magazynu polega na wybraniu magazynu, wyszukaniu elementów, które dodajemy, podaniu ilości oraz na (opcjonalnym) dodaniu numerów seryjnych urządzeń/komponentów które zostały pobrane z magazynu.
Zakładka Inne zawiera możliwość wprowadzenia listy osób obecnych na pracach serwisowych oraz możliwość złożenia podpisu elektronicznego przez Pracownika wykonującego prace oraz Kontrahenta (przedstawiciela kontrahenta)
Zapisanie informacji powoduje utworzenie obiektu nowego protokołu serwisowego.