Zdarzenia serwisowe

Zdarzenia serwisowe

Moduł zdarzeń serwisowych pozwala na tworzenie, zarządzanie i edycję zdarzeń serwisowych tworzonych podczas realizacji czynności w zakładzie bądź na placu budowy.

Zdarzenia serwisowe zawsze w systemie AMAGE powiązane są z konkretnym zasobem tj. zdarzenie dotyczy konkretnego urządzenia, komponentu, elementu. Jeśli istnieje potrzeba zaraportowania ogólnych uwag, wykorzystuje się do tego mechanizm notatek serwisowych, które nie są powiązane z konkretnym zasobem.

System udostępnia widok zbiorczy i analityczny na wykonywane prace serwisowe. Jest on dostępny pod linkiem głównym 'Zdarzenia dashboard'. Po wybraniu go przedstawiany jest widok analityczny zdarzeń serwisowych.

serwis dashboard
Rysunek 1. Komentarz

W widoku na wykresach kołowych przedstawiane są informacje o podziale aktywnych zdarzeń serwisowych względem stanów i typów. Poniżej znajdują się informacje statystyczne dotyczące zdarzeń serwisowych takich jak czasy niedostępności, czasy naprawy itp. Poniżej wyświetlane są wykresy związane z analizą miesięczną parametrów MTBF i MTTR dla wszystkich zgłoszonych urządzeń.

W wykresach uwzględniane są tylko stany, które oznaczają stan aktywny zdarzeń tj. takie, które wymagają jeszcze działań zespołu.

Lista zdarzeń

Po wybraniu z głównego menu akcji 'Zdarzenia' użytkownikowi przedstawiana jest lista zdarzeń serwisowych, które są przypisane do niego. Pozwala to na szybkie sprawdzenie i działanie w ramach zdarzeń, za które odpowiadamy.

00 tree 15e9b
Rysunek 2. Lista moich zdarzeń serwisowych

Filtry pozwalają na szybkie znalezienie filtru. Możemy skorzystać z ogólnego pola wyszukiwania, które przeszukuje komentarze oraz nazwy zasobów lub wybrać przycisk filtru i wyświetlić filtr szczegółowy.

00 tree 4a044
Rysunek 3. Dostępne filtry - ogólny i szczegółowy

Po otwarciu filtrów, pojawiają się dodatkowe elementy sterujące, które pozwalają filtrować zdarzenia serwisowe zgodnie z oczekiwaniami.

00 tree ed3bf
Rysunek 4. Okno filtrów

Dostępne filtry:

  • Dla wszystkich - pokazuje wszystkie zgłoszenia, a nie tylko przypisane do mnie

  • Zamknięte - pokazuje również zamknięte zgłoszenia

  • Stan, Typ - filtr wybierający odpowiedni stan oraz typ zdarzeń serwisowych do wyświetlenia

  • Klient - wybór klienta, jeśli pracujemy w trybie z wieloma klientami

  • Lokalizacja - wybór lokalizacji

  • Grupa produktów - wybór zasobów z grupy produktów

Wybranie opcji Dla wszystkich wyświetla wszystkie aktywne zgłoszenia.

00 tree 7f78b
Rysunek 5. Lista wszystkich zdarzeń serwisowych

Po wybraniu dowolnego zdarzenia, zostajemy przekierowani na stronę szczegółów danego zdarzenia serwisowego.

Widok mapy

Moduł serwisowy posiada zintegrowany widok mapy. Możemy do niego przejść poprzez przycisk globu w widoku głównym.

00 tree 09988
Rysunek 6. Przejście do mapy

Widok przedstawia mapę (lub plan zakładu) z naniesionymi na nim zdarzeniami serwisowymi w miejscach ich geolokalizacji.

00 tree 5180b
Rysunek 7. Widok mapy z zaznaczonym jednym zdarzeniem serwisowym
Aby dowiedzieć się jak zaimportować do systemu własne plany/mapy odnieś się do konfiguracji systemu oraz samouczków dotyczących mechanizmów przygotowania planów/map z rysunków typu DWG.

Aby dodać nowe zdarzenie na mapie wybieramy przycisk (+) a następnie wybieramy punkt na mapie. Po wybraniu tego punktu otwiera się okno rejestracji zdarzenia z już wypełnionym miejscem geolokalizacji.

00 tree ecc71
Rysunek 8. Dodanie zdarzenia z mapy

Dalsze dodawanie zdarzenie standardowo jak w przypadku już opisanym wcześniej.

Szczegóły zdarzenia

Widok szczegółów zdarzenia serwisowego pokazuje informacje o danym zdarzeniu serwisowym. W informacjach wspólnych znajduje się informacja o powiązanym zasobie, którego dotyczy zdarzenie, opisowi, typ, numer (unikalny identyfikator), daty utworzenia, osobę przypisaną oraz listę komentarzy, które powstały podczas obsługi zdarzenia.

Akcje główne pozwalają dodać nowy komentarz oraz dodać nową usługę (wyjaśnione w dalszej części). Skróty pozwalają wyświetlić listę dodanych usług do danego zdarzenia oraz listę zdjęć/notatek zdjęciowych powstałych dla danego zdarzenia.

serwis szczegoly
Rysunek 9. Szczegóły zdarzenia

W przypadku, gdy zgłoszenie aktualnie przeglądane posiada możliwość zmiany stanu na inny, to system wyświetla dodatkowo szybkie akcje do wykonania. Wszystkie dozwolone zmiany stanu pojawiają się w liście. Wybranie dowolnego stanu spowoduje AUTOMATYCZNE wybranie danego stanu oraz zapisanie użytkownika, który wprowadził tą zmianę.

serwis szczegoly szybka zmiana
Rysunek 10. Szczegóły zdarzenia - szybka zmiana stanu
Taka funkcjonalność pozwala na szybkie raportowanie postępu nad pracami dla danego zgłoszenia zwłaszcza z wykorzystaniem interfejsu mobilnego dostępnego z urządzeń typu telefon/tablet.

Wybór akcji '(+) Komentarz' pozwala na dodanie komentarza do zdarzenia.

00 tree 4f2eb
Rysunek 11. Dodanie komentarza do zdarzenia

W akcji istnieje możliwość opisania czynności, które wykonujemy, ale również zmianę przypisania zdarzenia do innej osoby i zmianę stanu, w którym zdarzenie się znajduje. Jeśli stan wymaga zapisania podpisu elektronicznego, to będzie aktywny przycisk Podpisy. Zakładka Załączniki pozwala na wysłanie załączników. Zostaną one dołączone do listy wszystkich załączników zdarzenia serwisowego oraz komentarz zostanie rozszerzony o informację o dodaniu plików.

W zależności od konfiguracji, system może w przypadku każdej zmiany zdarzenia wysyłać informacje do osób, które są powiązane ze zdarzeniem, np. poprzez email.

Utworzenie nowego zdarzenia

Wybór utworzenia nowego zdarzenia powoduje otwarcie okna, w którym wybiera się urządzenie (zasób), którego dotyczy dane zdarzenie, typ zdarzenia, opis oraz wybiera się osobę przypisaną do zdarzenia.

00 tree 1fdc2
Rysunek 12. Formularz dodania nowego zdarzenia serwisowego

Okno pozwala na określenie dodatkowych elementów typu lokalizacja, geolokalizacja, typ, stan, opis, przypisanie do zlecenia itp.

Lista zasobów pozwala na filtrowanie zasobów oraz wybranie odpowiedniego urządzenia, do przypisania do niego zdarzenia.

00 tree 1dd59
Rysunek 13. Wybór zasobów z listy

W zakładce Załączniki można dodać zdjęcia lub inne pliki powiązane do zgłoszenia. Zakładka Klient aktywna tylko w przypadku wersji dla wielu klientów pozwala na wprowadzenie danych identyfikacyjnych oraz informacji serwisowych.

00 tree f40bf
Rysunek 14. Dane serwisowe dot. klientów i ich obsługi
W przypadku, gdy nie można znaleźć urządzenia istnieje możliwość utworzenia zdarzenia bez wybranego urządzenia lub można przejść do widoku tworzenia nowego zasobu i uzupełnienie bazy danych o dodatkowe informacje.

Po wybraniu listy użytkowników pojawia się okno, w którym wybieramy osobę, do której zostanie zdarzenie przypisane. Zostanie ona powiadomiona o utworzeniu zdarzenia (przy odpowiedniej konfiguracji zdarzeń w aplikacji rozszerzonej).

serwis dodaj nowe wybor uzytkownik
Rysunek 15. Wybór użytkownika przypisanego do zdarzenia

Usługi

Mechanizm usług służy do wprowadzania dodatkowych informacji o zewnętrznych kosztach danego zdarzenia. Kategorie usług są definiowalne i mogą to być np. faktury zewnętrzne, dokumenty magazynowe lub godziny pracy nad danym zdarzeniem. Typy kategorii usługi definiujemy w aplikacji rozszerzonej. W tym widoku wybieramy tylko rodzaj usługi i wprowadzamy informacje o kosztach itp.

serwis dodaj uslugi
Rysunek 16. Dodanie usługi.

Po wprowadzeniu usługi informacja o niej dostępna jest w liście usług z danego zdarzenia.

Istnieje możliwość integracji mechanizmu usług z zewnętrznymi systemami księgowymi/magazynowymi. W takich przypadkach, po integracji, wystarczy na fakturze lub w dokumencie magazynowym oznaczyć koszt numerem zdarzenia np. #123 a system AMAGE automatycznie pobierze z zewnętrznego systemu koszty i uwzględni je w usługach.

Zdarzenia serwisowe

Moduł zdarzeń serwisowych pozwala na tworzenie, zarządzanie i edycję zdarzeń serwisowych tworzonych podczas realizacji czynności w zakładzie bądź na placu budowy.

Zdarzenia serwisowe zawsze w systemie AMAGE powiązane są z konkretnym zasobem tj. zdarzenie dotyczy konkretnego urządzenia, komponentu, elementu. Jeśli istnieje potrzeba zaraportowania ogólnych uwag, wykorzystuje się do tego mechanizm notatek serwisowych, które nie są powiązane z konkretnym zasobem.

System udostępnia widok zbiorczy i analityczny na wykonywane prace serwisowe. Jest on dostępny pod linkiem głównym 'Zdarzenia dashboard'. Po wybraniu go przedstawiany jest widok analityczny zdarzeń serwisowych.

serviceevent b6104
Rysunek 17. Dashboard informacyjny

W widoku na wykresach kołowych przedstawiane są informacje o podziale aktywnych zdarzeń serwisowych względem stanów i typów. Poniżej znajdują się informacje statystyczne dotyczące zdarzeń serwisowych takich jak czasy niedostępności, czasy naprawy itp. Poniżej wyświetlane są wykresy związane z analizą miesięczną parametrów MTBF i MTTR dla wszystkich zgłoszonych urządzeń.

W wykresach uwzględniane są tylko stany, które oznaczają stan aktywny zdarzeń tj. takie, które wymagają jeszcze działań zespołu.

Lista zdarzeń

Po wybraniu z głównego menu akcji 'Zdarzenia' użytkownikowi przedstawiana jest lista zdarzeń serwisowych, które są przypisane do niego. Pozwala to na szybkie sprawdzenie i działanie w ramach zdarzeń, za które odpowiadamy.

serviceevent 91b8c
Rysunek 18. Lista zdarzeń

Po otwarciu filtrów, pojawiają się dodatkowe elementy sterujące, które pozwalają filtrować zdarzenia serwisowe zgodnie z oczekiwaniami.

serviceevent 3dd71
Rysunek 19. Filtry listy zdarzeń

Dostępne filtry:

  • Dla wszystkich - pokazuje wszystkie zgłoszenia, a nie tylko przypisane do mnie

  • Zamknięte - pokazuje również zamknięte zgłoszenia

  • Stan, Typ - filtr wybierający odpowiedni stan oraz typ zdarzeń serwisowych do wyświetlenia

Po wybraniu dowolnego zdarzenia, zostajemy przekierowani na stronę szczegółów danego zdarzenia serwisowego.

Szczegóły zdarzenia

Widok szczegółów zdarzenia serwisowego pokazuje informacje o danym zdarzeniu serwisowym. W informacjach wspólnych znajduje się informacja o powiązanym zasobie, którego dotyczy zdarzenie, opisowi, typ, numer (unikalny identyfikator), daty utworzenia, osobę przypisaną oraz listę komentarzy, które powstały podczas obsługi zdarzenia.

Akcje główne pozwalają dodać nowy komentarz oraz dodać nową usługę (wyjaśnione w dalszej części). Skróty pozwalają wyświetlić listę dodanych usług do danego zdarzenia oraz listę zdjęć/notatek zdjęciowych powstałych dla danego zdarzenia.

serviceevent fdb0f
Rysunek 20. Szczegóły zdarzenia

W przypadku, gdy zgłoszenie aktualnie przeglądane posiada możliwość zmiany stanu na inny, to system wyświetla dodatkowo szybkie akcje do wykonania. Wszystkie dozwolone zmiany stanu pojawiają się w liście. Wybranie dowolnego stanu spowoduje AUTOMATYCZNE wybranie danego stanu oraz zapisanie użytkownika, który wprowadził tą zmianę.

serviceevent 5f2dd
Rysunek 21. Szczegóły zdarzenia - szybka zmiana stanu
Taka funkcjonalność pozwala na szybkie raportowanie postępu nad pracami dla danego zgłoszenia zwłaszcza z wykorzystaniem interfejsu mobilnego dostępnego z urządzeń typu telefon/tablet.

Wybór akcji '(+) Komentarz' pozwala na dodanie komentarza do zdarzenia.

serviceevent 2e25f
Rysunek 22. Komentarz do zdarzenia

akcji istnieje możliwość opisania czynności, które wykonujemy, ale również zmianę przypisania zdarzenia do innej osoby i zmianę stanu, w którym zdarzenie się znajduje.

W zależności od konfiguracji, system może w przypadku każdej zmiany zdarzenia wysyłać informacje do osób, które są powiązane ze zdarzeniem, np. poprzez email.

Utworzenie nowego zdarzenia

Wybór utworzenia nowego zdarzenia powoduje otwarcie okna, w którym wybiera się urządzenie (zasób), którego dotyczy dane zdarzenie, typ zdarzenia, opis oraz wybiera się osobę przypisaną do zdarzenia.

serviceevent 33d27
Rysunek 23. Dodanie nowego zdarzenia

Lista zasobów pozwala na filtrowanie zasobów oraz wybranie odpowiedniego urządzenia, do przypisania do niego zdarzenia.

W przypadku, gdy nie można znaleźć urządzenia istnieje możliwość utworzenia zdarzenia bez wybranego urządzenia lub można przejść do widoku tworzenia nowego zasobu i uzupełnienie bazy danych o dodatkowe informacje.

Po wybraniu listy użytkowników pojawia się okno, w którym wybieramy osobę, do której zostanie zdarzenie przypisane. Zostanie ona powiadomiona o utworzeniu zdarzenia (przy odpowiedniej konfiguracji zdarzeń w aplikacji rozszerzonej).

Protokoły serwisowe

Dostęp do protokołów serwisowych w widoku mobilnym możliwy jest poprzez menu główne Protokoły.

serviceprotocol e641d
Rysunek 24. Menu główne

Domyślnie po wejściu do listy protokołów wyświetlane są tylko protokoły przypisane do aktualnie zalogowanego użytkownika, które nie są zamknięte.

serviceprotocol 70aae
Rysunek 25. Lista protokołów

Po wybraniu przycisku filtra, pojawiają się dodatkowe opcje, które pozwalają na dodatkowe ograniczenie/rozszerzenie prezentowanych danych. Wybranie Pokaż zamknięte wyświetli protokoły przypisane dla użytkownika, które już posiadają flagę ukończenia. Wybranie Dla wszystkich wyświetli protokoły dla wszystkich użytkowników w systemie. Wybranie kontrahenta ograniczy protokoły tylko dla wybranego kontrahenta.

serviceprotocol d2569
Rysunek 26. Filtr protokołów

Po wybraniu dowolnego protokołu wyświetlane są szczegóły wykonania tego protokołu. Zawierają one wszystkie informacje wprowadzone podczas realizacji tego protokołu.

serviceprotocol 5219c
Rysunek 27. Widok szczegółów protokołu

W przypadku protokołów nie zamkniętych mamy możliwość Edycji protokołu lub oznaczenia protokołu jako ukończony Ukończone. Po potwierdzeniu zakończenia następuje finalizacja protokołu i zmieniają się dostępne funkcje w protokole.

serviceprotocol 62600
Rysunek 28. Zakończenie protokołu

Po zatwierdzeniu protokołu aktywne stają się funkcje Sprawdź, która wywołuje okno sprawdzenia/akceptacji protokołu oraz Raport, która pozwala na wygenerowanie raportu z protokołu

serviceprotocol 225ab
Rysunek 29. Akcje po zatwierdzeniu protokołu

W widoku szczegółów protokołu serwisowego można wykonać procedurę sprawdzenia protokołu przez osobę koordynującą takie prace. Wywołanie jej wyświetla okno z możliwością wprowadzenia danych i oznaczenia statusu wykonania protokołu.

serviceprotocol 0fcdb
Rysunek 30. Akceptacja protokołu

Protokół może zostać wygenerowany do postaci raportu PDF. Wszystkie dane wprowadzone do protokołu pojawiają się na raporcie. Raport można zapisać lokalnie lub wysłać pocztą email.

serviceprotocol 93248
Rysunek 31. Raport z protokołu

Wykonanie protokołu

Dodanie/edycja protokołu serwisowego pozwala na wprowadzenie wszystkich niezbędnych informacji dotyczących danego protokołu. Dane podzielone są na sekcje: Wspólne, Koszty, Inne, Magazyn & Usługi.

serviceprotocol f8f50
Rysunek 32. Wykonanie protokołu - wspólne

Dostępne opcje w widoku wspólnym:

  • Numer - numer protokołu

  • Ukończone - czy protokół jest ukończony i gotowy do sprawdzenia

  • Opis - opis czynności protokołu

  • Status części - status części podczas naprawy (pozostawione, zabrane)

  • Typ zgłoszenia - typ zgłoszenia - kosztowy i wykonawczy

  • Wykonane poprawnie - czy wykonano poprawnie i nie wymagana jest dalsza interwencja

  • Rejestracja czasu - zarejestrowany czas naprawy

serviceprotocol f855e
Rysunek 33. Wykonanie protokołu - koszty

Dostępne pola w widoku kosztów:

  • Typ wyliczenia kosztu - typ wyliczenia kosztu (podany bezpośrednio, wyliczany)

  • Osobogodziny + cena jednostkowa - liczba osobogodzin + cena jednostkowa

  • Koszt części zamiennych - koszt części zamiennych

  • Długość jazdy + cena za km - długość jazdy i stawka z km

serviceprotocol d46fa
Rysunek 34. Wykonanie protokołu - inne

Dostępne pola w widoku Inne:

  • Uczestnicy - lista uczestników czynności związanych z tym protokołem. Będą umieszczeni na raporcie

  • Niebezpieczna sytuacja + opis - czy wystąpiła niebezpieczna sytuacja podczas prac nad naprawą i opis tej sytuacji.

serviceprotocol 2b96a
Rysunek 35. Wykonanie protokołu - magazyn & usługi

Dostępne pola w widoku Magazyn & Usługi:

  • Elementy pobrane z magazynu - lista elementów pobranych z magazynu

  • Usługi dodane do protokołu - lista usług wpiętych w dany protokół

W przypadku gdy oznaczono konieczność złożenia podpisów do protokołu, przycisk Podpisy będzie miał kolor czerwony do momentu, gdy nie zostaną złożone na nim podpisy wykonawcy i/lub kontrahenta.