Raporty
Raporty
Moduł raportów pozwala na dostęp do predefiniowanych raportów dostępnych dla użytkowników systemu z jednego centralnego punktu. Moduł raportów dostępny jest w głównym menu w sekcji Raport. W niej znajdują się łącza do listy raportów oraz ich generatorów.
Raporty - przeglądarka raportów
Po wybraniu sekcji dotyczącej raportów wyświetlana jest lista raportów. Lista raportów dzielona jest na poszczególne sekcje będące elementem grupującym raporty z poszczególnych obszarów funkcjonalnych aplikacji.
Lista raportów jest zależna od dostępnych dla klienta modułów. W zależności od aktywnych funkcjonalności lista raportów jest zmienna. |
Po wybraniu dowolnego raportu wyświetlane jest okno definicji filtru raportu. Jest ono specyficzne dla każdego raportu z osobna. Dane tam wyświetlane pozwalają na zawężenie danych wyświetlanych w raporcie oraz np. sposób grupowania danych (jeśli raport udostępnia taką funkcjonalność).
Po wypełnieniu danych użytkownik może wybrać docelowy obiekt, który zostanie wygenerowany za pomocą danych raportu - plik PDF lub plik XLS (arkusz kalkulacyjny) z wynikiem raportu. W przypadku wybrania pliku PDF plik jest generowany na serwerze i udostępniany przez wbudowaną w system przeglądarkę. Tworzona do tego jest osobna zakładka w widoku listy raportów. Pozwala to na generację wielu raportów tego samego typu z różnymi danymi początkowymi a następnie ich analizę.
W przypadku pobierania plików typu XLS system dostarcza taki raport poprzez plik w wyskakującym okienku. Prosimy o zwrócenie uwagi, czy przeglądarka internetowa nie blokuje takich okienek. |
Raporty definiowalne
Dodano do systemu możliwość generowana raportów z predefiniowanymi kolumnami i określeniem przez użytkowników ich kolejności, widoczności oraz rozmiarów.
Raporty definiowalne widoczne są jako raporty z ciemnym tłem w selektorze raportów. Pozwalają one wybrać format raportu (A4/A3), jego orientację oraz zdefiniować kolumny, które powinny się znaleźć w takim raporcie, ich kolejność oraz szerokość. Taką konfigurację można oczywiście zapisać jako zakładkę raportu i generować już później w sposób automatyczny.
Raporty definiowalne z widoków
Rozbudowano możliwość generowania raportów specyficznych dla klientów. Czasami funkcje dostępne w systemie nie umożliwiają generacji raportów, które dokładnie odpowiadają oczekiwaniom klienta. Za pomocą tej funkcji pozwalamy na udostępnienie użytkownikom reportu, który bazuj na widokach bazy danych, które zostają przygotowane specyficznie dla tego wdrożenia.
Widoki generowane są przez wdrożeniowców AMAGE lub przez użytkowników systemów On-Premises po zapoznaniu się z dokumentacją systemu. Raport wynikowy to raport PDF/XLS odpowiadający w treści zawartości widoku bazy danych.
Dla użytkowników korporacyjnych udostępniana jest dokumentacja schematu bazy danych z opisem i powiązaniami tabel. Użytkownicy mogą samodzielnie tworzyć widoki w określonej przestrzeni bazy danych. |
Zakładki
Raporty pozwalają na definicję zakładek raportu. Zakładki umożliwiają zapisanie ustawień wybranych w filtrze w celu ich ponownego wypełnienia bez konieczności ciągłego wyboru wszystkich parametrów. Zakładka pozwala również na definicję dedykowanego wyglądu raportu. Umożliwia to zmianę wyglądu raportu podczas jego generowania (np. inny wygląd raportu ze względu na potrzeby formalne, klienta itp.)
Definicja zakładek dostępna jest zawsze w dolnej części filtru. Pole wyboru pozwala wybrać konfigurację z już zapisanych zakładek. Przycisk utworzenia nowej zapisuje zakładkę z nową definiowaną przez użytkownika nazwą. Usunięcie pozwala na usunięcie zakładki z listy.
Dalsze definicje zakładek w tym wyglądu można wykonać w sekcji konfiguracyjnej systemu. Należy odnieść się do tego zakresu w przypadku potrzeby wgrania nowego szablonu raportu dla wybranej zakładki. |