Reklamacje

Reklamacje

Moduł reklamacje umożliwia użytkownikom zgłaszanie sytuacji w których zamówione elementy zostały dostarczone w niezgodnej z zamówieniem ilości. Mamy wówczas do czynienia z reklamacją ilościową lub elementy zostały dostarczone uszkodzone i nie są zgodne ze specyfikacją - mamy wówczas do czynienia z reklamacją jakościową. Każda z tych reklamacji wpływa na proces obiegu informacji podczas dostawy/zwrotu.

Widok listy reklamacji

Lista reklamacji przedstawia wszystkie reklamacje. Domyślnie wyświetlane są tylko aktywne reklamacje tj. te, które w procesie obsługi nie są jeszcze zamknięte. Aby wyświetlić również reklamacje, które zostały już zamknięte należy wybrać odpowiednią opcję w pasku głównym. Można przez niego również przeszukać reklamacje pod kątem numeru lub tekstu w opisie.

Lista reklamacji zawiera informacje o numerze danej reklamacji, dacie utworzenia, ilości dni od zgłoszenia reklamacji. W przypadku gdy ilość dni od zgłoszenia reklamacji do aktualnej daty jest większa niż dopuszczalna ilość dni reklamacji dla danego dostawcy aplikacja odpowiednio koloruje datę za pomocą kolorów żółty/czerwony oznaczających zbliżający się lub przeterminowany czas rozwiązania reklamacji.

reklamacje lista
Rysunek 1. Widok listy reklamacji

W tekście opisowym pojawia się aktualny stan reklamacji, powiązana dostawa z której powstała reklamacja oraz element konstrukcyjny powiązany ze zgłoszeniem.

Widok reklamacji

Wybierając na liście reklamacji konkretny wiersz wchodzimy w szczegóły interesującej nas reklamacji.

reklamacje szczegoly
Rysunek 2. Widok reklamacji

Okno przedstawia numer zamówienia, stan reklamacji, numer opis dostawy której dotyczy reklamacja, numer reklamacji, datę utworzenia reklamacji i kto ją utworzył. W polu opis możemy zobaczyć zapisany podczas tworzenia opis reklamacji. Poniżej w tabeli widzimy elementy których dotyczy reklamacja. Pole "Typ" określa jakiego typu jest przedmiot reklamacji, pola "Jakość", "Ilość" określaj czego dotyczy reklamacja czy jest jakościowa (elementy uszkodzone) czy ilościowa (brakuje elementów).

Okno "Reklamacja" umożliwia nam następujące działania: dodanie zdjęć do reklamacji przycisk "Zdjęcie", dodanie komentarza przycisk "Komentarz".

Sekcja SKRÓTY umożliwia nam przeglądanie komentarzy - przycisk "Komentarze", przeglądanie zdjęć - przycisk "Zdjęcia", przejście do dostawy której dotyczy reklamacja przycisk "Dostawa"

Komentarz do reklamacji

Każda reklamacja ma swój obieg i status. Po utworzeniu zgłoszenia istnieje możliwość wprowadzania dodatkowych komentarzy do reklamacji oraz zmianę jej stanu. Po wybraniu akcji "Komentarz" wyświetlane jest okno wprowadzenia komentarza oraz zmiany stanu.

reklamacje komentarz
Rysunek 3. Widok reklamacji

Po zatwierdzeniu komentarza jest on widoczny w liście komentarzy. Zmiana stanu reklamacji na zamknięte ukrywa reklamację na liście wszystkich reklamacji i konieczne będzie wyświetlenie reklamacji zamkniętych aby ją zobaczyć.

Utworzenie reklamacji

Reklamację możemy stworzyć na dwa sposoby:

  • Utworzenie reklamacji podczas wykonywania sprawdzania dostawy/zwrotu.

  • Utworzenie reklamacji dla już dostarczonej dostawy.

Podczas wykonywania sprawdzenia dostawy/zwrotu w przypadku określenia, że istnieją ilości reklamowane pod kątem ilościowym i jakościowym, system automatycznie zaproponuje utworzenie reklamacji podczas zamykania danego sprawdzenia. Parametry i ilości dla reklamacji zostaną automatycznie wyliczone na podstawie danych otrzymanych podczas wprowadzania sprawdzenia.

Dla dostaw, które już zostały sprawdzone istnieje możliwość utworzenia reklamacji w dalszym etapie. W tym przypadku należy w widoku danej dostawy wybrać akcje "Reklamacja".

W przypadku utworzenia reklamacji z już zamkniętej dostawy/zwrotu możemy utworzyć tylko reklamację jakościową.