Konfiguracja - typy zdarzeń serwisowych
Definicja typów zdarzeń serwisowych. Określanie typu zdarzeń w celu łatwiejszej kategoryzacji zdarzenia.
Edytor pozwala na określenie następujących parametrów:
-
Nazwa - nazwa typu zdarzenia
-
Ikona - ikona typu zdarzenia, która będzie wyświetlana w aplikacji
-
Kod - kod typu zdarzenia. Często używany w integracjach z systemami zewnętrznymi.
-
Opis - opis typu zdarzenia
Flagi istotne przy definicji typu zdarzenia:
-
Widoczność publiczna - włączenie tej opcji powoduje wyświetlenie tego typu zdarzenia w Portalu Klienta. Pozwalamy wybrać taki typ zgłoszenia klientowi zewnętrznemu przez w/w portal.
-
Urządzenie niesprawne - włączenie tej flagi spowoduje w przypadku rozliczeń najmu urządzeń traktowanie czasu aktywności danego zdarzenia serwisowego (od momentu zgłoszenia do momentu rozwiązania) jako czas wyłączony z naliczania najmu
Kolory typów zdarzeń serwisowych
Kolory typów zdarzeń serwisowych, dostępne w zakładce Wizualne
pozwalają na określenie niestandardowych kolorów dla poszczególnych typów zdarzeń serwisowych.
Po włączeniu opcji niestandardowego koloru, możliwe jest wybranie koloru z palety kolorów, bądź ręczne wpisanie wartości RGB/HSV w polach tekstowych.
Kontrolna wyboru koloru pozwala na wybór koloru z palety kolorów RGB/HSV oraz z predefiniowanych kolorów w zakładce Swatches
.
Po zapisaniu zmian kolor zostanie wyświetlony w liście typów zdarzeń serwisowych oraz w widoku szczegółowym zdarzenia serwisowego.
Uprawnienia
Za pomocą zakładki Bezpieczeństwo
można określić, kto ma prawo do utworzenia zdarzeń serwisowych o podanym typie. Poprzez włączenie odpowiednich flag można określić, kto ma prawo do utworzenia typów zdarzeń serwisowych. Pole Ogranicz wykonanie
pozwala na określenie, że tylko wybrane osoby mogą utworzyć dany typ zdarzenia serwisowego. Za pomocą listy użytkowników lub wydziałów, do których przypisani są użytkownicy, można określić, kto ma prawo do zmiany typów zdarzeń serwisowych.