Konfiguracja - typy zdarzeń serwisowych

Definicja typów zdarzeń serwisowych. Określanie typu zdarzeń w celu łatwiejszej kategoryzacji zdarzenia.

system serviceeventtypes c4153
Rysunek 1. Lista typów zdarzeń serwisowych
image 2024 05 23 14 45 23 889
Rysunek 2. Edytor typu zdarzenia serwisowego

Edytor pozwala na określenie następujących parametrów:

  • Nazwa - nazwa typu zdarzenia

  • Ikona - ikona typu zdarzenia, która będzie wyświetlana w aplikacji

  • Kod - kod typu zdarzenia. Często używany w integracjach z systemami zewnętrznymi.

  • Opis - opis typu zdarzenia

Flagi istotne przy definicji typu zdarzenia:

  • Widoczność publiczna - włączenie tej opcji powoduje wyświetlenie tego typu zdarzenia w Portalu Klienta. Pozwalamy wybrać taki typ zgłoszenia klientowi zewnętrznemu przez w/w portal.

  • Urządzenie niesprawne - włączenie tej flagi spowoduje w przypadku rozliczeń najmu urządzeń traktowanie czasu aktywności danego zdarzenia serwisowego (od momentu zgłoszenia do momentu rozwiązania) jako czas wyłączony z naliczania najmu

Kolory typów zdarzeń serwisowych

Kolory typów zdarzeń serwisowych, dostępne w zakładce Wizualne pozwalają na określenie niestandardowych kolorów dla poszczególnych typów zdarzeń serwisowych. Po włączeniu opcji niestandardowego koloru, możliwe jest wybranie koloru z palety kolorów, bądź ręczne wpisanie wartości RGB/HSV w polach tekstowych.

image 2024 05 23 14 43 54 067
Rysunek 3. Sekcja - Wizualne - kolor niestandardowy + wybór

Kontrolna wyboru koloru pozwala na wybór koloru z palety kolorów RGB/HSV oraz z predefiniowanych kolorów w zakładce Swatches.

image 2024 05 23 14 44 21 096
Rysunek 4. Kontrolka wyboru koloru

Po zapisaniu zmian kolor zostanie wyświetlony w liście typów zdarzeń serwisowych oraz w widoku szczegółowym zdarzenia serwisowego.

image 2024 05 23 14 44 56 880
Rysunek 5. Przykład niestandardowego koloru

Uprawnienia

Za pomocą zakładki Bezpieczeństwo można określić, kto ma prawo do utworzenia zdarzeń serwisowych o podanym typie. Poprzez włączenie odpowiednich flag można określić, kto ma prawo do utworzenia typów zdarzeń serwisowych. Pole Ogranicz wykonanie pozwala na określenie, że tylko wybrane osoby mogą utworzyć dany typ zdarzenia serwisowego. Za pomocą listy użytkowników lub wydziałów, do których przypisani są użytkownicy, można określić, kto ma prawo do zmiany typów zdarzeń serwisowych.

image 2024 10 22 01 07 47 516
Rysunek 6. Uprawnienia do zmiany typu zdarzeń serwisowych