Konfiguracja - stany zdarzeń serwisowych
Interfejs definicji stanów zdarzeń serwisowych i określenia możliwych przepływów/zmian pomiędzy stanami danego zdarzenia.
Stany zdarzenia serwisowego odpowiadają kolejnym etapom realizacji danego zdarzenia. Mogą one reprezentować najprostszy przebieg tj. Nowe, W trakcie, Zakończone lub bardziej skomplikowane, odpowiadające rzeczywistemu obiegowi zdarzenia uwzględniającego np. procedurę przyjęcia urządzenia, ocenę uszkodzeń, proces fakturowania itp. |
Aby utworzyć lub edytować zdarzenie wybieramy przycisk (+) w górnej części okna lub wybieramy stan, który chcemy edytować a następnie wybieramy przycisk 'Edycja'.
Tylko jeden stan zdarzeń serwisowych musi posiadać flagę "Domyślny stan". To będzie stan, który zostanie ustawiony jako pierwszy w momencie utworzenia zdarzenia serwisowego.
Stany publiczne określają mapowania listy stanów zdarzenia serwisowego na stany widoczne w Portalu Klienta.
Zwykle w procesie serwisowym istnieje wiele stanów wewnętrznych, które nie powinny być sygnalizowane zewnętrznemu klientowi np. analiza, naprawa, fakturowanie. Zamiast tego system w Portalu Klienta przestawia tylko trzy stany: Nowy, W trakcie, Rozwiązany. Za pomocą tego mapowania określamy jak przedstawiać wewnętrzne stany w Portalu Klienta |
Lista dozwolonych przejść pozwala określić możliwy przepływ pomiędzy stanami. Jeśli zostanie wypełniony, to użytkownik systemu będzie z danego stanu mógł przejść tylko do wybranych stanów z listy
Flagi wymaganych potwierdzeń wykorzystywane są podczas realizacji prac serwisowych i wprowadzania danych za pomocą urządzeń mobilnych. Wymóg wprowadzenia podpisów odpowiednich osób będzie skutkował pokazaniem dialogów z koniecznością podpisu (lub wykorzystania podpisów zapisanych w systemie - patrz definicja użytkowników).
Lista wymaganych usług pozwala na określenie jakie usługi muszą być wprowadzone do danego zdarzenia serwisowego aby system pozwolił przejść do tego stanu. Pozwala to na ustalenie, które usługi (np. liczba przepracowanych godzin, kwota wyjazdu itp.) mają być wprowadzone do zdarzenia serwisowego przed przejściem do kolejnego kroku (stanu zdarzenia serwisowego).
Kolory stanów zdarzeń
Aplikacja pozwala na zdefiniowanie kolorów dla poszczególnych stanów zdarzeń serwisowych.
Kolory te są wykorzystywane w różnych miejscach aplikacji, np. w widoku listy zdarzeń serwisowych, w widoku szczegółowym zdarzenia serwisowego itp.
W zakładce Wizualne
pojawia się opcja, która umożliwia włączenie niestandardowych kolorów oraz określenie tych kolorów
Po zapisaniu danych w tej sekcji, kolory zdefiniowane dla poszczególnych stanów zdarzeń serwisowych będą widoczne w widokach, które obejmują zdarzenia serwisowe.
Uprawnienia
Za pomocą zakładki Bezpieczeństwo
można określić, kto ma prawo do zmiany stanów zdarzeń serwisowych. Poprzez włączenie odpowiednich flag można określić, kto ma prawo do zmiany stanów zdarzeń serwisowych. Pole Ogranicz wykonanie
pozwala na określenie, że tylko wybrane osoby mogą zmieniać stan zdarzenia serwisowego. Za pomocą listy użytkowników lub wydziałów, do których przypisani są użytkownicy, można określić, kto ma prawo do zmiany stanów zdarzeń serwisowych. Tylko wskazani użytkownicy lub wydziały będą mieli możliwość zmiany stanów zdarzeń serwisowych.