Wersje 1.29.x
Zmiany i nowości
Wersja 1.29.0.0
Wyposażenie - Najem - możliwość dodania urządzeń bez konieczności zamawiania/dostawy
W module wyposażenia dodano akcje, które pozwalają na dodanie urządzeń/maszyn bez konieczności przechodzenia przez procedurę zamawiania i akceptacji dostawy. Pozwala to na wprowadzenie urządzeń do systemu bezpośrednio z widoku desktop i niekoniecznie z wykorzystaniem modułu dostaw.
Dostępność: Wyposażenie |
Wyposażenie - konfiguracja modułu do zarządzania wyposażeniem wewnętrznym przedsiębiorstwa
Moduł zarządzania wynajmem urządzeń został rozbudowany o możliwość dodatkowej konfiguracji systemu w taki sposób, aby realizował zarówno funkcje modułu zarządzania wyposażeniem drobnym, który jest wynajmowany od zewnętrznych dostawców i z nimi rozliczany, ale również jako moduł służący do zarządzania wyposażeniem w zakładach przemysłowych, które posiadają własną bazę urządzeń, które wymagają dodatkowego zarządzania.
W związku z tym w trakcie wdrożenia możemy zdecydować się na wdrożenie jednego z dwóch wariantów konfiguracji modułu:
-
Wariant 1 - moduł zarządzania wyposażeniem drobnym - wariant standardowy, który pozwala na zarządzanie wyposażeniem, które jest wynajmowane od zewnętrznych dostawców i z nimi rozliczane.
-
Wariant 2 - moduł zarządzania wyposażeniem wewnętrznym - wariant rozszerzony, który pozwala na zarządzanie wyposażeniem, które jest własnością przedsiębiorstwa i nie jest wynajmowane od zewnętrznych dostawców.
Dostępność: Wyposażenie |
Wyposażenie - Widok szczegółów wyposażenia - lista inspekcji - akcja zaplanuj inspekcję
W widoku szczegółów wyposażenia dodano dodatkowe akcje, które pozwalają zlecić inspekcję/kontrolę bezpośrednio z widoku szczegółów.
Dostępność: Wyposażenie |
Wyposażenie - Najem - możliwość wypożyczenia z widoku najmu
Dodano w widoku aplikacji desktop możliwość zarządzania wynajmem urządzeń. Pozwala to na osobie odpowiedzialnej za zarządzanie wynajmem urządzeń na zlecenie wypożyczenia urządzenia bezpośrednio z widoku szczegółów najmu. Dotychczas tą operację mógł wykonać dany użytkownik tylko z własnego widoku mobilnego.
Dostępność: Wyposażenie |
Wyposażenie - Najem- możliwość zamówienia najmu z widoku desktop
W widoku desktop umożliwiono zamówienie danego typu urządzeń u zewnętrznego dostawcy. Dotychczas tą operację mógł wykonać dany użytkownik tylko z własnego widoku mobilnego.
Dostępność: Wyposażenie |
Wyposażenie - Najem - akcja zwrotu urządzeń - wybieramy datę, osobę i zatwierdzamy
Dodano w widoku desktop możliwość zamknięcia wynajmu danego urządzenia bez konieczności wykonywania tego przez osobę, która była aktualnym wynajmującym. W widoku szczegółów wynajmu dodano dodatkowe akcje, które pozwolą na zakończenie wynajmu urządzenia.
Dostępność: Wyposażenie |
Wyposażenie - Najem - Zamawianie urządzenia - nie pozwalamy, gdy typ urządzenia nie ma włączonego najmu (lub tylko te filtrować)
Dla zasobów, których typ nie ma włączonej flagi jest wyposażeniem
, nie pozwalamy na realizację zamówień u zewnętrznego dostawcy przez moduł wyposażenia.
Dostępność: Wyposażenie |
Wyposażenie - Widok szczegółów wyposażenia - akcja wypożycz
Dodano możliwość wypożyczenia urządzenia bezpośrednio z widoku szczegółów. Dotychczas tą operację mógł wykonać dany użytkownik tylko z własnego widoku mobilnego.
Dostępność: Wyposażenie |
Wyposażenie - Widoki najmów - akcje kontekstowe do przejścia pomiędzy kontekstami oraz edycją elementów
Pomiędzy poszczególnymi elementami widoku najmów dodano dodatkowe akcje kontekstowe, które umożliwiają przejście pomiędzy kontekstami oraz edycję elementów.
Dostępność: Wyposażenie |
Wyposażenie - Najmy - jeśli nie ma zleceń pracy to nie pokazywać tych formatek/rozliczeń (opcja wdrożeniowa)
Moduł wyposażenia nie będzie pokazywał dodatkowych informacji dotyczących zleceń pracy/kontraktów i przypisania kosztowego dla tych obszarów, jeśli moduł zleceń pracy nie jest wdrożony.
Dostępność: Wyposażenie |
Wyposażenie - Importer - najem - szybki import urządzeń wynajmowanych
Rozbudowano importer typów i zasobów o import dodatkowych pól określających urządzenia będące wyposażeniem. Dotyczy to informacji o terminie ważności, osobach, które są odpowiedzialne za ten proces, właścicieli, aktualnych wynajmujących oraz informacji o zakończeniu wynajmu.
Dostępność: Wyposażenie |
Integracje - REST - operacje dla załączników dla historii nadzoru
Rozbudowano operacje REST dotyczące załączników o możliwość importu załączników do zapisów historii nadzoru. Więcej szczegółów dostępnych w dokumentacji API interfejsu REST.
Dostępność: Integracje |
Zlecenia pracy - raportowanie zużycia - dodatkowa informacja o aktualnym stanie zużycia
W trakcie raportowania historii zlecenia pracy i wyboru materiałów do zużycia dodano informację o aktualnym stanie zużycia. Pojawia się on zarówno w formularzu wyboru materiałów z planu materiałowego, jak i w formularzu tworzenia zużycia. Dzięki temu użytkownik ma możliwość sprawdzenia, czy dany materiał został już zużyty w ramach zlecenia pracy.
Dostępność: Zlecenia pracy |
Zlecenia pracy - wyszukanie zlecenia po powiązanych materiałach w planie lub realizacji
W widoku zleceń pracy dla interfejsu mobilnego dodano możliwość wyszukiwania zleceń pracy na podstawie powiązanych elementów w dokumentach dostaw, zamówień, magazynowych lub w planie materiałowym. Pozwala to na wyszukanie wszystkich zleceń, które posiadają dokumenty z elementami o podanych nazwach typów.
Dostępność: Zlecenia pracy |
Zasoby - powiązanie zasobów - nie pozwolić na powiązanie samego siebie (utworzenie pętli)
W trakcie dowiązywania zasobów nie można już powiązać zasobu z samym sobą. Wcześniej taka operacja była możliwa, co prowadziło do utworzenia pętli w powiązaniach zasobów i uniemożliwiało ich usunięcie.
Dostępność: Struktura |
Zlecenia pracy/Dzierżawy - widok planu materiałowego - podsumowanie widoku
W widoku planu materiałowego dla zleceń pracy dodano podsumowanie widoku w formie informacji o wartości oraz ilości elementów planu.
Dostępność: Zlecenia pracy |
Dzierżawy - widok danych dzierżawy - podsumowanie wartości planu
W widoku szczegółów dzierżawy dodano informację o wartości wszystkich elementów planu dzierżawy.
Dostępność: Dzierżawy |
Zlecenia pracy/Dzierżawy - widok planu - wartość elementów planu
W widoku planu materiałowego dla dzierżaw dodano informację o cenie poszczególnych elementów planu.
Dostępność: Zlecenia pracy |
Dzierżawy - liczba transportów, koszt transportu, wartość transportu
W widoku dzierżaw dodano możliwość przechowywania informacji dotyczącej kosztów transportu oraz wartości transportu dla poszczególnych elementów konstrukcyjnych/zleceń.
Dostępność: Dzierżawy |
Obchody - opcja przypominania ostatnich pomiarów
W definicji obchodu dodano możliwość włączenia opcji przypominania wartości ostatniego pomiaru dla obchodu. Po jej włączeniu, podczas wykonywania obchodu w polu pomiaru pojawia się jako podpowiedź wartość ostatniego pomiaru. Użytkownik może skorzystać z niej jako podpowiedzi lub wpisać własną wartość.
Dostępność: Obchody |
Zdarzenia serwisowe - dodatkowa flaga zgłoszenia "odłożone"
W przypadku zdarzeń serwisowych, które nie mogą być zrealizowane w danym momencie, istnieje możliwość oznaczenia ich jako odłożone. W takim przypadku zdarzenie nie jest usuwane z systemu, ale jest oznaczone jako odłożone i jest domyślnie ukrywane. W celu wyświetlenia takich zdarzeń serwisowych dostępny jest dodatkowy filtr, który pozwala na wyświetlenie tylko zdarzeń odłożonych.
Podczas odkładania zdarzenia na później określamy datę, do kiedy dane zdarzenie będzie odłożone i niewidoczne w domyślnym widoku.
Automat (scheduler), który można włączyć w systemie może wysyłać powiadomienia o zbliżających się terminach odłożonych zdarzeń lub zmieniać stan zdarzenia na aktywne uwzględniając datę odłożenia. Automat należy skonfigurować w przycisku 'Błyskawicy' w widoku zdarzeń serwisowych lub w sekcji konfiguracji systemu. |
Dostępność: Serwis |
Obchody - mobile - w wykonaniu obchodu dostęp do wykresów ostatnich pomiarów
W trakcie wykonania obchodu w menu poszczególnych elementów pojawiła się dodatkowa akcja "Wykres", która pozwala na wyświetlenie wykresu dla ostatnich pomiarów. Funkcja dostępna jest tylko dla pomiarów.
Funkcjonalność dostępna tylko dla wykonania obchodu w wersji online. System musi mieć możliwość dostępu do serwera z danymi poprzednich pomiarów. |
Dostępność: Obchody |
Zdarzenia serwisowe - informacje o zapisach w poszczególnych zakładkach szczegółów
W szczegółach zdarzenia serwisowego wyświetlana jest lista zapisów w poszczególnych zakładkach. Dzięki temu użytkownik ma możliwość szybkiego sprawdzenia, w których zakładkach znajdują się zapisy.
Dostępność: Serwis |
Shell - architektura offline
Aplikacja AMAGE Shell została rozbudowana o możliwość pracy w trybie offline. Dla instancji posiadających włączony tryb offline pojawia się dodatkowy przycisk Offline w interfejsie użytkownika. Architektura pozwala na synchronizację danych na urządzenia mobilne i pracy bez podłączenia do sieci. Główne mechanizmy pozwalają na synchronizację danych, logowanie i przeglądanie podstawowych funkcji trybu offline. Sukcesywnie w zależności od potrzeb będą dodawane kolejne obszary funkcjonalność pracujące w trybie offline.
Dostępność: AMAGE Shell |
Shell - offline - wykonanie obchodów, synchronizacja obchodów
Aplikacja AMAGE Shell w trybie offline wspiera pracę systemów obchodowych bez dostępu do sieci. Synchronizacja danych obchodowych pozwala na przesłanie danych do urządzenia i pracę bez podłączenia do sieci. Po wykonaniu zadań i uzyskaniu dostępu do sieci aplikacja przesyła wszystkie wykonane obchody do systemu centralnego.
Dostępność: AMAGE Shell |
Plan materiałowy - pokazać też elementy z dokumentów magazynowych nieobecne w planie
W planie materiałowym zlecenia pracy możemy za pomocą opcji Połącz dostawy
wyświetlić również elementy, które pochodzą z dostaw, a nie były zdefiniowane w planie materiałowym. Pozwala to na wykrycie elementów, które są nadmiarowe względem planu. Dodatkowo kolumna ilości materiału z dostaw jest podświetlana, gdy ilość materiału dostarczonego jest większa niż wynika z planu.
Dostępność: Zlecenia pracy |