Wersje 1.29.x

Zmiany i nowości

Wersja 1.29.0.0

Wyposażenie - Najem - możliwość dodania urządzeń bez konieczności zamawiania/dostawy

W module wyposażenia dodano akcje, które pozwalają na dodanie urządzeń/maszyn bez konieczności przechodzenia przez procedurę zamawiania i akceptacji dostawy. Pozwala to na wprowadzenie urządzeń do systemu bezpośrednio z widoku desktop i niekoniecznie z wykorzystaniem modułu dostaw.

image 2024 12 02 13 10 55 715
Rysunek 1. Edycja wyposażenia z nowymi polami
Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - konfiguracja modułu do zarządzania wyposażeniem wewnętrznym przedsiębiorstwa

Moduł zarządzania wynajmem urządzeń został rozbudowany o możliwość dodatkowej konfiguracji systemu w taki sposób, aby realizował zarówno funkcje modułu zarządzania wyposażeniem drobnym, który jest wynajmowany od zewnętrznych dostawców i z nimi rozliczany, ale również jako moduł służący do zarządzania wyposażeniem w zakładach przemysłowych, które posiadają własną bazę urządzeń, które wymagają dodatkowego zarządzania.

W związku z tym w trakcie wdrożenia możemy zdecydować się na wdrożenie jednego z dwóch wariantów konfiguracji modułu:

  • Wariant 1 - moduł zarządzania wyposażeniem drobnym - wariant standardowy, który pozwala na zarządzanie wyposażeniem, które jest wynajmowane od zewnętrznych dostawców i z nimi rozliczane.

  • Wariant 2 - moduł zarządzania wyposażeniem wewnętrznym - wariant rozszerzony, który pozwala na zarządzanie wyposażeniem, które jest własnością przedsiębiorstwa i nie jest wynajmowane od zewnętrznych dostawców.

image 2024 12 02 13 09 06 365
Rysunek 2. Widok modułu wyposażenia z konfiguracją wariantu 2
Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - Widok szczegółów wyposażenia - lista inspekcji - akcja zaplanuj inspekcję

W widoku szczegółów wyposażenia dodano dodatkowe akcje, które pozwalają zlecić inspekcję/kontrolę bezpośrednio z widoku szczegółów.

image 2024 12 02 13 12 26 717
Rysunek 3. Zaplanowanie inspekcji
Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - Najem - możliwość wypożyczenia z widoku najmu

Dodano w widoku aplikacji desktop możliwość zarządzania wynajmem urządzeń. Pozwala to na osobie odpowiedzialnej za zarządzanie wynajmem urządzeń na zlecenie wypożyczenia urządzenia bezpośrednio z widoku szczegółów najmu. Dotychczas tą operację mógł wykonać dany użytkownik tylko z własnego widoku mobilnego.

image 2024 12 02 13 11 25 441
Rysunek 4. Wypożyczenie
Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - Najem- możliwość zamówienia najmu z widoku desktop

W widoku desktop umożliwiono zamówienie danego typu urządzeń u zewnętrznego dostawcy. Dotychczas tą operację mógł wykonać dany użytkownik tylko z własnego widoku mobilnego.

Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - Najem - akcja zwrotu urządzeń - wybieramy datę, osobę i zatwierdzamy

Dodano w widoku desktop możliwość zamknięcia wynajmu danego urządzenia bez konieczności wykonywania tego przez osobę, która była aktualnym wynajmującym. W widoku szczegółów wynajmu dodano dodatkowe akcje, które pozwolą na zakończenie wynajmu urządzenia.

image 2024 12 02 13 12 02 052
Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - Najem - Zamawianie urządzenia - nie pozwalamy, gdy typ urządzenia nie ma włączonego najmu (lub tylko te filtrować)

Dla zasobów, których typ nie ma włączonej flagi jest wyposażeniem, nie pozwalamy na realizację zamówień u zewnętrznego dostawcy przez moduł wyposażenia.

Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - Widok szczegółów wyposażenia - akcja wypożycz

Dodano możliwość wypożyczenia urządzenia bezpośrednio z widoku szczegółów. Dotychczas tą operację mógł wykonać dany użytkownik tylko z własnego widoku mobilnego.

Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - Widoki najmów - akcje kontekstowe do przejścia pomiędzy kontekstami oraz edycją elementów

Pomiędzy poszczególnymi elementami widoku najmów dodano dodatkowe akcje kontekstowe, które umożliwiają przejście pomiędzy kontekstami oraz edycję elementów.

Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - Najmy - jeśli nie ma zleceń pracy to nie pokazywać tych formatek/rozliczeń (opcja wdrożeniowa)

Moduł wyposażenia nie będzie pokazywał dodatkowych informacji dotyczących zleceń pracy/kontraktów i przypisania kosztowego dla tych obszarów, jeśli moduł zleceń pracy nie jest wdrożony.

Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - Importer - najem - szybki import urządzeń wynajmowanych

Rozbudowano importer typów i zasobów o import dodatkowych pól określających urządzenia będące wyposażeniem. Dotyczy to informacji o terminie ważności, osobach, które są odpowiedzialne za ten proces, właścicieli, aktualnych wynajmujących oraz informacji o zakończeniu wynajmu.

Dostępność: Wyposażenie

Integracje - REST - operacje dla załączników dla historii nadzoru

Rozbudowano operacje REST dotyczące załączników o możliwość importu załączników do zapisów historii nadzoru. Więcej szczegółów dostępnych w dokumentacji API interfejsu REST.

Dostępność: Integracje

Zlecenia pracy - raportowanie zużycia - dodatkowa informacja o aktualnym stanie zużycia

W trakcie raportowania historii zlecenia pracy i wyboru materiałów do zużycia dodano informację o aktualnym stanie zużycia. Pojawia się on zarówno w formularzu wyboru materiałów z planu materiałowego, jak i w formularzu tworzenia zużycia. Dzięki temu użytkownik ma możliwość sprawdzenia, czy dany materiał został już zużyty w ramach zlecenia pracy.

image 2024 12 08 19 39 34 749
Rysunek 5. Lista elementów planu materiałowego ze wskazaniem zużycia (0 z 1)
image 2024 12 08 19 39 57 519
Rysunek 6. Lista elementów z już wykorzystanym elementem
image 2024 12 08 19 40 14 625
Rysunek 7. Formularz zużycia z wyświetlaną informacją o aktualnym stanie zużycia
Dostępność: Zlecenia pracy

Zlecenia pracy - wyszukanie zlecenia po powiązanych materiałach w planie lub realizacji

W widoku zleceń pracy dla interfejsu mobilnego dodano możliwość wyszukiwania zleceń pracy na podstawie powiązanych elementów w dokumentach dostaw, zamówień, magazynowych lub w planie materiałowym. Pozwala to na wyszukanie wszystkich zleceń, które posiadają dokumenty z elementami o podanych nazwach typów.

image 2024 12 08 19 37 23 147
Rysunek 8. Wyszukiwanie standardowe
image 2024 12 08 19 37 42 957
Rysunek 9. Filtr wyszukiwania z zaznaczonym elementem wyszukiwania w obiektach powiązanych
image 2024 12 08 19 38 14 306
Rysunek 10. Widok w trakcie filtrowania z aktywnymi filtrami dodatkowymi (czerwony wykrzyknik)
Dostępność: Zlecenia pracy

Zasoby - powiązanie zasobów - nie pozwolić na powiązanie samego siebie (utworzenie pętli)

W trakcie dowiązywania zasobów nie można już powiązać zasobu z samym sobą. Wcześniej taka operacja była możliwa, co prowadziło do utworzenia pętli w powiązaniach zasobów i uniemożliwiało ich usunięcie.

Dostępność: Struktura

Zlecenia pracy/Dzierżawy - widok planu materiałowego - podsumowanie widoku

W widoku planu materiałowego dla zleceń pracy dodano podsumowanie widoku w formie informacji o wartości oraz ilości elementów planu.

image 2024 12 12 12 04 29 256
Rysunek 11. Widok podsumowania
Dostępność: Zlecenia pracy

Dzierżawy - widok danych dzierżawy - podsumowanie wartości planu

W widoku szczegółów dzierżawy dodano informację o wartości wszystkich elementów planu dzierżawy.

image 2024 12 12 12 15 05 692
Rysunek 12. Widok podsumowania
Dostępność: Dzierżawy

Zlecenia pracy/Dzierżawy - widok planu - wartość elementów planu

W widoku planu materiałowego dla dzierżaw dodano informację o cenie poszczególnych elementów planu.

image 2024 12 12 12 20 11 801
Dostępność: Zlecenia pracy

Dzierżawy - liczba transportów, koszt transportu, wartość transportu

W widoku dzierżaw dodano możliwość przechowywania informacji dotyczącej kosztów transportu oraz wartości transportu dla poszczególnych elementów konstrukcyjnych/zleceń.

image 2025 01 07 09 32 43 018
Rysunek 13. Dodatkowe dane dotyczące transportów
Dostępność: Dzierżawy

Obchody - opcja przypominania ostatnich pomiarów

W definicji obchodu dodano możliwość włączenia opcji przypominania wartości ostatniego pomiaru dla obchodu. Po jej włączeniu, podczas wykonywania obchodu w polu pomiaru pojawia się jako podpowiedź wartość ostatniego pomiaru. Użytkownik może skorzystać z niej jako podpowiedzi lub wpisać własną wartość.

image 2025 01 08 13 09 31 520
Rysunek 14. Włączenie opcji w konfiguracji
image 2025 01 08 13 10 18 412
Rysunek 15. Podpowiedź ostatniego pomiaru dla wykonania obchodu
Dostępność: Obchody

Zdarzenia serwisowe - stan zdarzenia - opcja wymagaj komentarza

Dostępność: Serwis

Zdarzenia serwisowe - dodatkowa flaga zgłoszenia "odłożone"

W przypadku zdarzeń serwisowych, które nie mogą być zrealizowane w danym momencie, istnieje możliwość oznaczenia ich jako odłożone. W takim przypadku zdarzenie nie jest usuwane z systemu, ale jest oznaczone jako odłożone i jest domyślnie ukrywane. W celu wyświetlenia takich zdarzeń serwisowych dostępny jest dodatkowy filtr, który pozwala na wyświetlenie tylko zdarzeń odłożonych.

Podczas odkładania zdarzenia na później określamy datę, do kiedy dane zdarzenie będzie odłożone i niewidoczne w domyślnym widoku.

image 2025 01 08 15 12 20 367
Rysunek 16. Akcja przełożenia/przywrócenia elementu
image 2025 01 08 15 13 50 445
Rysunek 17. Określenie daty odłożenia
image 2025 01 08 19 04 41 550
Rysunek 18. Filtr zdarzeń odłożonych
image 2025 01 08 19 07 01 226
Rysunek 19. Informacja w szczegółach zdarzenia o dacie odłożenia
Automat (scheduler), który można włączyć w systemie może wysyłać powiadomienia o zbliżających się terminach odłożonych zdarzeń lub zmieniać stan zdarzenia na aktywne uwzględniając datę odłożenia. Automat należy skonfigurować w przycisku 'Błyskawicy' w widoku zdarzeń serwisowych lub w sekcji konfiguracji systemu.
Dostępność: Serwis

Obchody - mobile - w wykonaniu obchodu dostęp do wykresów ostatnich pomiarów

W trakcie wykonania obchodu w menu poszczególnych elementów pojawiła się dodatkowa akcja "Wykres", która pozwala na wyświetlenie wykresu dla ostatnich pomiarów. Funkcja dostępna jest tylko dla pomiarów.

image 2025 01 08 19 21 12 910
Rysunek 20. Menu akcji obchodu wyświetlające wykres dla pomiaru
image 2025 01 08 19 23 08 082
Rysunek 21. Wykres pomiaru
Funkcjonalność dostępna tylko dla wykonania obchodu w wersji online. System musi mieć możliwość dostępu do serwera z danymi poprzednich pomiarów.
Dostępność: Obchody

Zdarzenia serwisowe - informacje o zapisach w poszczególnych zakładkach szczegółów

W szczegółach zdarzenia serwisowego wyświetlana jest lista zapisów w poszczególnych zakładkach. Dzięki temu użytkownik ma możliwość szybkiego sprawdzenia, w których zakładkach znajdują się zapisy.

image 2025 01 09 00 08 26 987
Rysunek 22. Widok podsumowania elementów w zakładkach
Dostępność: Serwis

Shell - architektura offline

Aplikacja AMAGE Shell została rozbudowana o możliwość pracy w trybie offline. Dla instancji posiadających włączony tryb offline pojawia się dodatkowy przycisk Offline w interfejsie użytkownika. Architektura pozwala na synchronizację danych na urządzenia mobilne i pracy bez podłączenia do sieci. Główne mechanizmy pozwalają na synchronizację danych, logowanie i przeglądanie podstawowych funkcji trybu offline. Sukcesywnie w zależności od potrzeb będą dodawane kolejne obszary funkcjonalność pracujące w trybie offline.

image 2025 01 10 09 54 40 358
Rysunek 23. Offline - logowanie do systemu w trybie offline
Dostępność: AMAGE Shell

Shell - offline - wykonanie obchodów, synchronizacja obchodów

Aplikacja AMAGE Shell w trybie offline wspiera pracę systemów obchodowych bez dostępu do sieci. Synchronizacja danych obchodowych pozwala na przesłanie danych do urządzenia i pracę bez podłączenia do sieci. Po wykonaniu zadań i uzyskaniu dostępu do sieci aplikacja przesyła wszystkie wykonane obchody do systemu centralnego.

image 2025 01 10 09 55 27 108
Rysunek 24. Widok wykonania obchodu w trybie offline
Dostępność: AMAGE Shell

Plan materiałowy - pokazać też elementy z dokumentów magazynowych nieobecne w planie

W planie materiałowym zlecenia pracy możemy za pomocą opcji Połącz dostawy wyświetlić również elementy, które pochodzą z dostaw, a nie były zdefiniowane w planie materiałowym. Pozwala to na wykrycie elementów, które są nadmiarowe względem planu. Dodatkowo kolumna ilości materiału z dostaw jest podświetlana, gdy ilość materiału dostarczonego jest większa niż wynika z planu.

image 2025 01 13 13 37 00 365
Rysunek 25. Plan materiałowy z elementami dodatkowymi z magazynu
Dostępność: Zlecenia pracy

Dane produkcyjne - blokada/odblokowanie zmian z zapisem historii zdarzenia + zmiana wyglądu tabel

W danych produkcyjnych dodano zapis w zdarzeniach elementu dotyczący blokady/odblokowania wartości. Przy każdej tego typu operacji pojawia się zapis dotyczący wykonywanej operacji. Dodatkowo zmieniono sposób wyświetlania danych opisowych w tabelach zdarzeń/historii. Dane wyświetlane są w kilku liniach, a pełny tekst wiadomości dostępny jest w dymku (tooltip) dostępnym dla danej komórki.

image 2025 01 21 08 34 28 924
Rysunek 26. Historia blokad
Dostępność: Produkcja

Parametry produkcyjne - nie pozwolić na zapis o większej dokładności niż określona w parametrze

W trakcie wprowadzania wartości w edytorze parametrów produkcyjnych nie można wprowadzić wartości o większej dokładności niż określona w parametrze. Dodatkowo jako podpowiedź pojawia się informacja o maksymalnej liczbie miejsc po przecinku, którą można wprowadzić.

image 2025 01 21 08 53 46 177
Dostępność: Produkcja

Wyposażenie - w szczegółach dodatkowe informacje w zakładkach - parametry/załączniki

W widoku szczegółów wyposażenia dodano zakładki z informacjami o parametrach oraz załącznikach.

image 2025 01 28 11 54 38 914
Rysunek 27. Widok szczegółów wyposażenia z widoczną zakładką parametrów
Dostępność: Wyposażenie

Obchody - pomiar wymagany, zezwolić na wprowadzenie opcji N/D, zasygnalizować to w analizie wykonania obchodu

Zmieniono logikę obsługi pomiaru, który jest niedostępny. Obecnie istnieje możliwość oznaczenia pomiaru w obchodzie jako niedostępny nawet dla pomiarów, które są oznaczone jako wymagane. Zapis ten nie blokuje zakończenia obchodu. Niemniej taki status tj. pomiar wymagany, ale nie wykonany zostaje odpowiednio wyświetlony w liście elementów obchodu oraz w analizie wykonania obchodu.

image 2025 01 28 19 57 25 442
Rysunek 28. Tabela z informacją zaznaczającą niedostępność pomiaru dla wymaganego elementu
image 2025 01 28 19 57 05 521
Rysunek 29. Wynik analizy poprawności obchodu
Dostępność: Obchody

Obchody - wykonanie obchodu - historia zapisów wprowadzanych dla pytań dostępna z menu kontekstowego

Dla obchodów dodano możliwość wyświetlenia historii wprowadzonych danych. Historia dostępna jest z poziomu menu kontekstowego obchodu w trakcie jego wykonywania w wersji mobilnej (online) oraz w widoku obchodu w głównym widoku aplikacji.

image 2025 01 28 19 55 21 678
Rysunek 30. Lista elementów obchodu z przyciskiem 'Historia'
image 2025 01 28 19 55 30 991
Rysunek 31. Widok historii wprowadzania danych
image 2025 01 28 19 55 38 614
Rysunek 32. Widok mobilny - przycisk wywołania historii pomiarów obchodu
Dostępność: Obchody

Obchody - zmiana generacji informacji o statusie walidacji obchodu - zapisanie informacji w bazie danych

Zmieniono sposób generacji informacji o statusie obchodu/inspekcji. Dotychczas dane były generowane na bieżąco, co powodowało długi czas oczekiwania na wyświetlenie informacji o statusie obchodu/inspekcji. Teraz informacje o statusie obchodu/inspekcji są zapisywane w bazie danych, co skraca czas oczekiwania. Dane o statusie zapisywane są w momencie zakończenia obchodu/inspekcji.

Dostępność: Obchody

PERF - Zdarzenia serwisowe - generowanie dashboardu i lista zgłoszeń dla 4k+ rekordów

Zmieniono sposób obsługi i generowania informacji w widoku dashboardu zgłoszeń serwisowych. Mechanizm każdorazowo wyliczał statystyki MTBF, nawet jeśli były one wyłączone z analizy. Powodowało to opóźnienia w wyświetlaniu widoku dla dużej liczby zgłoszeń (kilka tysięcy).

Dostępność: Serwis

Magazyn - eksport XLS widoku magazynu oraz historii elementu magazynu

Dodano możliwość eksportu danych z widoku magazynu oraz historii elementu magazynu do pliku XLS. W celu wygenerowania pliku, należy wybrać odpowiedni przycisk w poszczególnych widokach.

image 2025 01 29 11 06 01 677
Rysunek 33. Eksport XLS z historii elementu magazynu
Dostępność: Magazyny

Integracje - ULMA - obsługa integracji EDI poprzez emaile z systemu IT (BAAN)

Ze względu na możliwość otrzymywania informacji z systemu BAAN zarówno poprzez systemy SFTP, jak i przez kanał email, zmieniono sposób obsługi integracji EDI z systemem IT ULMA. Wiadomości z tych systemów są poprawnie identyfikowane i przetwarzane bez względu na sposób kodowania i oznaczania plików.

Dostępność: Integracje

Integracje - Zwroty PERI - jeśli włączona automatyczna integracja to nie generuj komunikatu, gdy wykryto problem już rozwiązany

Poprawiono mechanizm integracji dokumentów zwrotów w formacie PERI CSV. W przypadku automatycznego rozwiązywania wyszukania kont docelowych w systemie nie są generowane błędne informacje o koniecznej reakcji użytkownika.

Dostępność: Integracje

Integracje - ULMA - możliwość definicji typów dokumentów traktowanych jako informacyjne

Wprowadzono dodatkową opcję konfiguracyjną dla integracji dokumentów dostaw z firmy ULMA. W konfiguracji integracji można wskazać, które dokumenty mają być traktowane jako informacyjne (tj. nie zmieniające stanów magazynowych).

image 2025 01 30 11 26 51 578
Rysunek 34. Definicja ignorowanych typów dokumentów w konfiguracji integracji ULMA
Dostępność: Integracje

Integracje - Merit - aktualizacja cen dokumentów magazynowych po zamknięciu dokumentów

Zmodyfikowano mechanizm integracji dokumentów magazynowych z systemu Asseco Merit/Xpertis, tak aby podczas integracji weryfikować ceny i ilości już wcześniej zaimportowanych dokumentów i je aktualizować w przypadku zmiany. Wynika to z możliwości zmiany cen w systemie Merit w trakcie realizacji obiegu finansowego np. aktualizacja cen dopiero po otrzymaniu faktury.

Dostępność: Magazyny

Zdarzenia serwisowe - scheduler zmiany stanu - dodatkowo możliwość przypisania do osoby/osoby z działu, komentarz

Dla automatu zmieniającego stan zdarzeń serwisowych wprowadzono możliwość przypisania zdarzenia do osoby lub osób z wybranego działu oraz dodania komentarza oprócz poprzednio obecnego mechanizmu zmiany stanu zdarzenia.

Zobacz więcej: Definicja automatu

Dostępność: Serwis

Zdarzenia serwisowe - możliwość przypomnienia o zgłoszeniach odłożonych X dni po ich odłożeniu lub w określonej dacie, możliwość aktywacji po wybranym czasie

Dodano nowy automat (scheduler), który pozwala operować na zdarzeniach, które zostały przełożone. Oznacza to, że domyślnie nie są widoczne w widoku zgłoszeń. Automat pozwala na określenie czasu, w którym ma zadziałać względem terminu przełożenia zdarzenia serwisowego. Następnie w momencie aktywacji może przywrócić zgłoszenie automatycznie do aktywnych oraz wygenerować przypomnienie dla osób za pomocą powiadomień w systemie lub poczty email. Szczegóły w konfiguracji automatu.

Zobacz więcej: Definicja automatu

Dostępność: Serwis

Zdarzenia serwisowe - zmiana mechanizmu uprawnień i definicji dostępu do zgłoszeń serwisowych

W module serwisowym zmieniono mechanizm nadawania dodatkowych uprawnień i widoku zdarzeń. W widoku zdarzeń serwisowych pojawiła się dodatkowa opcja w menu kontekstowym, która pozwala na dostęp do konfiguracji modułu. W konfiguracji modułu możemy określić i zmienić flagi zachowania aplikacji, które zostały przeniesione z sekcji konfiguracyjnej systemu. Dodatkowo pojawiły się opcje, które pozwalają na włączenie ograniczeń dostępu. Po ich włączeniu możemy określić listy osób, które mają dostęp do zgłoszeń serwisowych i określa to widoczność tych zgłoszeń.

image 2025 01 31 21 11 06 012
Rysunek 35. Konfiguracja dostępu
Dostępność: Serwis

Shell - offline - obchody - ignorowanie danych z obchodów wysyłanych z urządzenia, gdy szablon obchodu się zmienił w głównym systemie

Zmieniono obsługę synchronizacji urządzeń w trybie offline dla mechanizmu obchodowego w przypadku, gdy występują różnice w danych synchronizowanych i danych w systemie. Zmiana dotyczy przypadku, gdy urządzenie mobilne będzie wysyłało dane wykonanego obchodu dla pytań/pomiarów/zadań, które zostały usunięte w systemie głównym w międzyczasie. W takim przypadku, dane te będą ignorowane i nie będą zapisywane w systemie głównym. Pozwoli to na zapisanie danego obchodu w systemie głównym i pominięcie zapisów z urządzenia mobilnego, które już nie istnieją w systemie głównym. Dotyczy to zarówno pytań/pomiarów/zadań, jak i dodatkowych akcji wykonywanych w obchodzie.

Dostępność: AMAGE Shell

Shell - offline - obchody - możliwość usunięcia wykonanego obchodu przed wysłaniem

Dodano opcję usunięcia obchodu bez względu na jego stan. Dotychczas tylko wysłane obchody do centralnego systemu mogły być usunięte. Teraz możliwe jest usunięcie obchodu, który nie został jeszcze wysłany do centralnego systemu. Opcja ta dostępna jest jako dodatkowy przycisk w dolnej części ekranu wykonania obchodów.

image 2025 02 04 14 07 29 390
Rysunek 36. Obchody - możliwość usunięcia wykonanego obchodu
Dostępność: AMAGE Shell

Shell - offline - obchody - podpowiadanie wartości pomiarów z historii obchodów z lokalnego magazynu danych

Obchody w wersji offline otrzymały taką samą funkcję jak wersja online. W przypadku, gdy obchód posiada włączoną opcję podpowiadania ostatnio wprowadzonych wartości, to aplikacja offline również wyświetla ostatnio wprowadzone wartości z historii obchodów z lokalnego magazynu danych. Dzięki temu użytkownik ma możliwość wybrania jednej z proponowanych wartości, co znacznie przyspiesza proces wprowadzania danych.

image 2025 02 05 14 27 32 186
Rysunek 37. Podpowiedź ostatnio wprowadzonych wartości z historii obchodów
Dostępność: AMAGE Shell

Shell - offline - obchody - wyświetlanie wykresów z pomiarów ostatnich obchodów w lokalnym magazynie danych

Dodano możliwość wyświeltania wykresów z pomiarów ostatnich obchodów w lokalnym magazynie danych. Wykresy dostępne są z menu kontekstowego poszczególnego pomiaru. Ikona wykresu pozwala na wyświetlenie pomiarów dla danego obchodu, które zostały zarejestrowane w lokalnych wykonaniach obchodu.

image 2025 02 05 20 36 35 072
Rysunek 38. Menu akcji z ikoną wykresu
image 2025 02 05 20 37 13 680
Rysunek 39. Wykres danych pomiarowych
Dostępność: AMAGE Shell

Shell - offline - obchody - akceptowanie pomiarów oznaczonych jako wymagane, gdy odpowiedź jest N/D

Wersja offline obchodów została rozszerzona o możliwość akceptowania pomiarów oznaczonych jako wymagane, gdy odpowiedź jest N/D. W takim przypadku, po zaznaczeniu odpowiedzi N/D pomiar zostanie oznaczony jako wykonany, a po zatwierdzeniu obchodu, zostanie zaliczony jako wykonany. Funkcjonalność tożsama jest z wersją online obchodów.

Dostępność: AMAGE Shell

Shell - offline - obchody - wyświetlanie historii odpowiedzi na elementy obchodu z ostatnich obchodów w lokalnym magazynie

W wersji offline obchodów dodano możliwość wyświetlenia ostatnich wartości wprowadzanego punktu obchodowego. Dane pochodzą z lokalnej historii wykonań obchodów. Dane dostępne są dla każdego typu elementu obchodu - pytania, pomiaru i zadania. W liście wyświetlane są ostatnie wartości wprowadzone dla danego elementu obchodu. W przypadku pytań wyświetlane są odpowiedzi na pytania, dla pomiarów wartości pomiarów, a dla zadań statusy zadań.

image 2025 02 05 20 36 44 332
Rysunek 40. Menu elementu obchodu typu pomiar - zarówno wykres i historia dostępne
image 2025 02 05 20 36 59 428
Rysunek 41. Menu elementu dla typu pytania
image 2025 02 05 20 37 24 658
Rysunek 42. Widok historii odpowiedzi na pytanie
Dostępność: AMAGE Shell

Zasoby - definiowalny stan zasobu

image 2025 02 07 14 54 40 100
image 2025 02 07 14 55 35 579
image 2025 02 07 14 55 50 484
image 2025 02 07 14 56 23 402

Wyposażenie - status urządzenia "aktywne, wycofane, zniszczone, zmodernizowane, zastąpione"

image 2025 02 07 14 54 40 100
image 2025 02 07 14 55 35 579
image 2025 02 07 14 55 50 484
image 2025 02 07 14 58 19 124

Wyposażenie - możliwość dodania wyposażenia bezpośrednio z widoku wyposażenia

Wyposażenie - Widok wyposażenia - filtr szukaj - po sprawdzającym, po ważne do, po laboratorium testującym.

image 2025 02 07 16 34 28 865

Integracje - REST - import zasobów

Dodano dodatkowe operacje API REST dotyczące zasobów. Mamy możliwość przeglądania, edycji i tworzenia nowych zasobów bezpośrednio poprzez API interfejsu REST.

Więcej informacji w: API Zasoby.

Dostępność: Integracje

Przeglądarka plików - definicja rozszerzeń plików i typów przeglądania

Dodano możliwość określenia dodatkowych rozszerzeń plików, które będą traktowane jako dany typ plików. W zależności od typu plików, mamy możliwość wewnętrznego przeglądania plików za pomocą przeglądarki tekstu, obrazów, multimediów, modeli 3D lub wykorzystać zewnętrzne przeglądarki natywnie zainstalowane w danym urządzeniu. Za pomocą definicji dostępnej w ustawieniach mamy możliwość określenia typu danych, które każda z przeglądarek obsługuje.

image 2025 02 10 16 59 05 820
Rysunek 43. Definicja dodatkowych rozszerzeń plików
Dostępność: Rdzeń

Wyposażenie - identyfikacja (kolory tła) urządzeń, którym zbliża się termin kalibracji/legalizacji

W widoku wyposażenia daty ważności/kalibracji i legalizacji urządzeń są podświetlane kolorem żółtym lub czerwonym w zależności od zbliżającego się terminu. Jeśli termin wypada w ciągu 30 dni, data jest podświetlana na żółto, jeśli termin jest przekroczony, data jest podświetlana na czerwono.

image 2025 02 11 00 00 02 488
Rysunek 44. Widok przekroczonych dat ważności/kalibracji/legalizacji
Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - wydruk identyfikatorów/etykiet + dostępne dane wyposażenia

W widoku wyposażenia dodano akcje pozwalające bezpośrednio z tego widoku drukować i podglądać etykiety z identyfikatorami wyposażenia.

image 2025 02 11 00 00 26 637
Rysunek 45. Akcje generowania etykiet
Dostępność: Wyposażenie

Wyposażenie - szczegóły - informacja o planach inspekcji, tworzenie planów z widoku szczegółów

W widokach szczegółów wyposażenia pojawiła się dodatkowa zakładka wyświetlająca plany inspekcji dla wyposażenia. Zakładka ta pozwala na wyświetlenie informacji o planach inspekcji, a także na dodanie nowego planu inspekcji dla wyposażenia lub typu elementu wyposażenia.

image 2025 02 11 00 01 28 223
Rysunek 46. Widok szczegółów wyposażenia - zakładka z planami inspekcji
Dostępność: Wyposażenie

Inspekcje - szablon inspekcji - opcje dot. aktualizacji daty kalibracji/legalizacji wyposażenia

Zmodyfikowano widok definicji szablonu inspekcji, który pozwala teraz określić opcje dotyczące aktualizacji daty kalibracji/legalizacji wyposażenia po wykonaniu danej inspekcji. Pozwala to na aktualizację wszystkich trzech dat ważności dla wyposażenia.

image 2025 02 11 00 05 05 588
Rysunek 47. Opcje definicji szablonu inspekcji
Dostępność: Inspekcje

Wyposażenie - informacja o najbliższych terminach inspekcji

W widoku zbiorczym wyposażenia, w momencie, gdy mamy włączony moduł inspekcji, pojawia się dodatkowa kolumna wyświetlająca informację o najbliższych terminach inspekcji dla danego wyposażenia. Termin ten dotyczy dowolnego rodzaju inspekcji, które zostały zdefiniowane w systemie dla danego wyposażenia lub jego typu.

image 2025 02 11 00 05 49 731
Rysunek 48. Kolumna z terminem najbliższej inspekcji
Dostępność: Wyposażenie

Shell - offline - możliwość skasowania lokalnej bazy danych

Dodano opcję kasowania lokalnej bazy danych. Opcja dostępna jest w menu ustawień aplikacji w trybie online. Pozwala na całkowite usunięcie lokalnej bazy danych w przypadku, gdyby baza danych zawierała błędy, których nie można naprawić za pomocą synchronizacji.

image 2025 02 12 00 37 00 823
Rysunek 49. Akcja usunięcia lokalnej bazy danych
Wszystkie dane z lokalnej bazy danych zostaną usunięte wraz z pełną historią zapisaną lokalnie.
Dostępność: AMAGE Shell

Starter - możliwość wymuszenia logowania domenowego przez serwer Auth

Aplikacja pomocnicza AMAGE Starter zyskała możliwość wymuszenia logowania poprzez serwer AMAGE Auth czyli m.in. poprzez logowanie domenowe AD/Azure OAuth2 lub innych dostawców OAuth2 w celu autoryzacji wstępnej użytkownika. Pozwala to zabezpieczyć dostęp do aplikacji przed nieuprawnionymi użytkownikami. Tylko użytkownicy, którzy są autoryzowani przez centralny serwer autoryzacji, będą dopuszczeni do listy instancji dostępnej u danego Klienta.

Dostępność: Rdzeń

Shell - offline - obchody - zmiana wyglądu interfejsu wykonania, aby zwiększyć obszar dostępny na listę elementów

Zmieniono położenie przycisków filtruj oraz skanuj w widoku offline wykonania obchodu, tak aby, w jak największy sposób wykorzystać dostępny ekran przeznaczając go na listę elementów.

image 2025 02 13 01 21 02 963
Rysunek 50. Zmiana położenia przycisków
Dostępność: AMAGE Shell

Shell - obsługa nowego formatu danych tagów Beacon/Mikrotik

Nowe wersje firmware beacon’a bluetooth firmy Mikrotik (od wersji 2.40) zmieniły format przesyłania danych, które są zgodne z tym, co jest przesyłane w obszarze powiadomień (advertising). Zmieniono sposób obsługi, aby umożliwić obsługę nowego formatu danych oraz zachować kompatybilność z poprzednimi wersjami beacon’a.

Dostępność: AMAGE Shell

Wyposażenie - lokalna historia realizacji przeglądów/kalibracji/legalizacji, która jest niezależna od modułu inspekcji

Dodano do modułu wyposażenia dodatkowe możliwości pozwalające na lokalną realizację zapisów historii przeglądów, kalibracji i legalizacji. Uproszczony sposób pozwala na zapis informacji o zrealizowanych czynnościach bezpośrednio w module, bez konieczności wdrażania integracji z modułem Inspekcji. Ułatwia to prowadzenie historii dla przypadków, które nie wymagają zaawansowanych możliwości modułu inspekcyjnego.

image 2025 02 18 18 29 20 656
Rysunek 51. Dodanie zapisu
image 2025 02 18 18 30 07 462
Rysunek 52. Historia zapisów w szczegółach wyposażenia
Dostępność: Wyposażenie

Obchody,Inspekcje - możliwość edycji wartości wybranego parametru z zapisem historii tej zmiany

Dodano możliwość selektywnej edycji wprowadzonych pomiarów do już wykonanych obchodów. W przypadku błędnego zapisu danego parametru mamy możliwość edycji jej wartości w interfejsie głównego systemu. Służą do tego opcje z nowego menu kontekstowego dostępnego dla widoku ogólnego oraz pomiarów. Po zapisaniu zmiany wartości parametru zostanie zapisana historia tej zmiany, co pozwoli na śledzenie zmian wartości parametru w czasie.

image 2025 02 18 18 30 55 537
Rysunek 53. Menu edycji parametru

Po wprowadzeniu zmiany, wartość parametru w danym obchodzie dodatkowo posiada ikonę wskazującą na wykonanie modyfikacji tej wartości.

image 2025 02 18 18 31 19 311
Rysunek 54. Obchód z zaznaczoną zmianą wartości pomiaru

W menu kontekstowym dostępna jest też opcja wyświetlenia historii edycji parametru, co pozwala jednoznacznie zidentyfikować czas i autora zmiany.

image 2025 02 18 18 32 05 280
Rysunek 55. Historia zmiany wartości parametru
Dostępność: Obchody

Inspekcje, Obchody - szczegóły elementów i akcje w menu kontekstowym listy

Ze względu na wprowadzenie dodatkowych akcji i funkcji dla poszczególnych wpisów obchodu lub inspekcji przesunięto dostępne akcje do menu kontekstowego. Dotychczas dostępne przyciski Historia, Wykres oraz Zasób zostały przesunięte do menu kontekstowego elementu co pozwala na dodanie innych funkcji w tym obszarze.

image 2025 02 18 18 37 26 958
Rysunek 56. Widok menu kontekstowego
Dostępność: Inspekcje

Wyposażenie - konfiguracja modułu - widoczność urządzeń względem właścicieli i wydziałów + manager modułu

Moduł wyposażenia został rozszerzony o dodatkową funkcjonalność, tożsamą z wprowadzoną niedawno do modułu zdarzeń serwisowych, która pozwala na określenie widoczności rekordów wyposażenia w zależności od nadanych uprawnień. Okno dialogowe dostępne jest w widoku wyposażenia w menu kontekstowym.

image 2025 02 18 18 39 26 273
Rysunek 57. Menu kontekstowe

Za pomocą tego okna mamy możliwość włączenia aktywności tych ograniczeń oraz wyboru osób, które trafiają do trzech grup:

  • Administratorzy - widzą wszystkie zapisy

  • Widzę swoje i swojego wydziału - widoczność wyposażenia przypisanego do mnie i do pracowników mojego wydziału

  • Widzę tylko swoje - widoczność wyposażenia przypisanego do mnie

image 2025 02 18 18 39 05 294
Rysunek 58. Definicja praw dostępu
Widoczność bazuje na przypisaniu danego wyposażenia do pracownika w polach Właściciel oraz Posiadacz. Na podstawie tych pól określany jest dostęp i widoczność rekordów.
Dostępność: Wyposażenie

Integracje - REST - transmisja offline z urządzeń - logowanie danych transmitowanych przez urządzenia mobilne

Wprowadzono dodatkowe logowania transmisji pomiędzy urządzeniami w trybie offline a systemem głównym. Wszystkie rekordy przesyłane z systemu mobilnego do systemu głównego są zapisywane w logach, co pozwala na śledzenie przesyłanych danych oraz identyfikację zdarzeń i danych przesyłanych z trybu offline.

image 2025 02 18 18 43 58 835
Rysunek 59. Widok logów transmisji z obszaru synchronizacji danych
Logi dostępne są w sekcji konfiguracji w menu Powiadomienia → Podgląd logów. Logi typu sync zawierają te informacje.
Dostępność: Integracje